Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Firma uvedla první hyperloop. Tubusem poletíte rychlostí až 1 200 km/h

Veřejnost poprvé spatřila modrobílou „raketu“ hyperloop, která se má v tubusu s cestujícími prohánět rychlostí až 1 200 kilometrů za hodinu. Vůbec první tento stroj ukázala na veřejnosti ve Španělsku americká společnost Hyperloop Transportation Technologies.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R41a30d40e65k 35S47e18m88a

4. 10. 2018 20:29

Musk = megaloman, co už jednou skoro zkrachoval. že mu lidi na ty jeho fantasmagorie pořád skáčou?

0 0
možnosti

A jak to souvisí s touto firmou? ;-)

1 0
možnosti

On to není v podstatě maglev, akorát že je je tam navíc ten podtlakovaný tubusu?

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

J27a63n 32K53u85d11e89r43a

4. 10. 2018 9:39

No tak že ukázali vagonek, je asi to nejméně podstatné. Ten zbytek je hodně dalece k realizaci. Teoreticky taky umí lidstvo udělat výtah na orbitu.

1 0
možnosti

Myslím, že otázkou není, jestli to je technicky realizovatelné - to téměř jistě je - ale jestli je to ekonomické.

Nabízí se srovnání s vlakem - TGV dokáže jezdit rychlostí téměř 600 km/hod. Je to ověřené, vyzkoušené v praxi, existuje na to infrastruktura,... proč tedy v běžném provozu tak rychle nejezdí? Proč se nestaví tratě na tuto rychlost?

Pokud je to neekonomické kvůli velkému odporu vzduchu, pak se samozřejmě uzavření do podtlakového tunelu nabízí, ovšem pouze pod podmínkou, že toto technické řešení nebude dražší, než úspora takto vzniklá.

4 0
možnosti

S rostoucí rychlostí roste i spotřeba energie, pak už začíná být technický problém tu energii v takovém rozsahu tomu vlaku předat. Co si vzpomínám z dřívějška, tak je celkem problém udržet i pantograf na troleji. Myslím, že rychlosti kolem 400 km/h jsou pro vlak takovým kompromisním řešením.

1 0
možnosti

Jestli to je technicky možné je jedna věc. Horší je, že by jeden pár tubusů např. nepokryl ani špičkovou poptávku na tak malém trhu jako je Praha Brno. Stačí si spočítat omezení velikosti kapsle, zvládnutelné zrychlení při nouzovém brzdění, z toho plynoucí minimální interval mezi kapslemi. Tedy pro spojení velkých aglomerací jako LA-SF by těch tubusů muselo paralelně být asi 20.

2 0
možnosti

20s na zastaveni, 3 minuty interval by měl být bezpečný, tj. 20 kapslí za hodinu, *50 lidí na kapsli = 1000 lidí na hodinu, lepší než 3 letadla za hodinu, horší než 2 vlaky za hodinu.

2 0
možnosti

P42e90t92r 97L16u48k68e71š

3. 10. 2018 17:34

Nevím, ale zatím je víc otázek než odpovědí. Dost by mě zajímalo trasování. Evropa není placka, má husté osídlení a jízda na lochnesce při rychlosti 1200 km/h je poměrně slušná sci-fi. Například na spojnici Praha - Brno jsou docela slušné výškové rozdíly a směrově to na nějakou velkou hitparádu rovněž nevypadá.

Navíc máme dálnici, která je postavená proto, aby se do Brna dostalo co nejméně Pražáků (a naopak).

3 0
možnosti

Je nicméně zajímavé sledovat, že čím blíže je první komerční jízda, tím v diskusích ubývá expertů, kteří dokazovali, jak je fyzikálně nemožné, aby něco podobného fungovalo.

2 1
možnosti

Ale zato ti, co vytrvali, vynikají sveřepostí.

1 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Tady je zas inženýrů, kteří vědí, že to není fyzikálně možné...

Mi připomíná přednášku inženýra z ULA, který přísahal na to, že první stupeň rakety nemůže přistát, protože by nevynesl žádný náklad do vesmíru...

My češi očividně hledáme, důvody proč něco nepůjde, kdežto jinde hledají způsoby co udělat pro to, aby to šlo.

9 2
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit

25. dubna 2024  14:19

Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!