Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s...

Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. | foto: H&M

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

  • 188
Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní Africe řadu protestů, během nichž bylo poničeno vybavení několika obchodů. Řetězec z bezpečnostních důvodů dočasně uzavřel všechny tamní pobočky.

Fotka dítěte v mikině s nápisem se objevila na britské verzi e-shopu švédské společnosti. Na sociálních sítích okamžitě sklidila kritiku od uživatelů z celého světa. Populární zpěváci The Weeknd a G-Eazy záhy oznámili, že s firmou ukončují spolupráci, uvedla stanice CNN.

Společnost se za reklamu omluvila a produkt stáhla z prodeje. „Jsme přesvědčeni, že rasismus a předsudky v jakékoli podobě, ať už úmyslné, nebo z nedbalosti, jsou nepřijatelné. Zdůrazňujeme, že zaměstnanci našich poboček s (reklamou) nemají nic společného.“

Nevole se však dál šířila po internetu a brzy se projevila i v Jižní Africe. Tamní politické hnutí Bojovníci za ekonomickou svobodu uspořádalo sérii protestů proti švédskému řetězci. Některé z nich probíhaly pokojně, při jiných však byly poničeny pobočky oděvní firmy; demonstranti sráželi stojany s oblečením na zem a v jednom případ dokonce rozbili výlohu obchodu.

13.ledna 2018 v 14:31, příspěvek archivován: 15.ledna 2018 v 10:58

VIDEO: EFF fighting against H&M racism https://t.co/MTM61hUJtL

Pro zobrazen? videa mus?te m?t zapnutou podporu JavaScriptu

EFF fighting against H&M racism https://t.co/MTM61hUJtL

Společnost H&M reagovala na protesty dočasným uzavřením všech obchodů v zemi. Podle webových stránek jich má v Jihoafrické republice sedmnáct.

„Žádný z našich zaměstnanců nebo zákazníků nebyl zraněn. Pokračujeme v pečlivém sledování situace, a jakmile bude situace opět bezpečná, obchody znovu otevřeme,“ oznámila firma.