Reklama na značku Gillette, kde si dívka holí ruce, pobouřila uživatele na...

Reklama na značku Gillette, kde si dívka holí ruce, pobouřila uživatele na sociálních sítích. | foto: YouTube

Gillette v reklamě ukázal dívku, která si holí paže. Čelí za to kritice

  • 114
Má kůže, má cesta, zní slogan nového reklamního spotu, který představil nadnárodní výrobce žiletek Gillette. Na sociálních sítích na sebe strhl pozornost. Odpůrci kritizují značku za to, že v klipu zobrazuje dívku, která si holí paže a zvyšuje tak společenský tlak na ženy a dívky.

„Když svět očekává, že budeš respektovat pravidla, vytvoř si svá vlastní. Protože ti nikdo nebude říkat, jak máš žít svůj život, proč se holit nebo jak ukazovat svou kůži,“ říká hlas v reklamě, která zobrazuje například dívku trpící kožní nemocí zvanou vitiligo, tedy ztrátou pigmentu, či modelku s tetováním. 

Ta si v následujícím záběru oholí paže žiletkou. Podle některých uživatelů Twitteru však ženy už tak čelí velkému tlaku ohledně holení určitých partií a nadnárodní značka teď na seznam přidala další, upozorňuje britský server Daily Mail

„Když jsem byla teenager, cítila jsem se tak poníženě a paranoidně kvůli chlupům na rukou, protože jsem nevěděla, jestli je to pro ženu normální či nikoli. Je pro mě depresivní o tom teď znovu slyšet, ta reklama mě vrací do dob, kdy jsem byla teenager,“ píše jedna z uživatelek Twitteru Nicola Sheppey.

„Právě jsem v reklamě na žiletku Venus viděla dívku, jak si holí ruce. Je to normální?! Protože já to nikdy nedělala. Opravdu zajímavé,“ uvádí na svém profilu Chelsie Kirbyová. V podobném znění je mnoho dalších komentářů.

Společnost se brání se slovy, že pouze ukazuje trendy dnešní doby. „Mnoho žen nám řeklo, že si holí nejen nohy nebo podpaží, ale i jiné oblasti, jako břicho, paže nebo dokonce prsty. Naším záměrem není vyvíjet další tlak na ženy, ale ukázat skutečnost, že chlupy rostou na různých částech těla, u kterých se každý může rozhodnout, zda je oholí,“ citoval tiskové oddělení společnosti Gillette server The Sun.

Není to poprvé, co značka Gillette šokovala kontroverzní reklamou. Například začátkem roku přišla se spotem, který reagovala na kampaň  #MeToo. Ve videu upozornil na toxickou maskulinitu, domácí násilí a sexuální obtěžování. 

V reakci na to vzniklo na sociálních sítích hnutí „Men are horrible“, v překladu Muži jsou hrozní, které požaduje bojkot výrobků Gillette.