Akcie LVMH ve čtvrtek oslabily o další tři procenta a tržní kapitalizace firmy klesla na 239 miliard eur, to je v přepočtu zhruba 6 bilionů korun. V žebříčku největších veřejně obchodovaných společností v Evropě se firma LVMH kvůli tomu propadla až pod švýcarského potravinářského giganta Nestlé, píše agentura Bloomberg.
Odborníci upozorňují, že francouzská společnost podobně jako další firmy z odvětví doplácí na obavy o poptávku v Číně. Do situace se negativně propisuje také situace ve Spojených státech amerických. Řada amerických spotřebitelů totiž začíná šetřit, a právě sektor s luxusním zbožím na to může citelně doplatit.
„Aby akcie společnosti LVMH opět nabraly na síle, bylo by třeba nastartovat oživení v celém odvětví, anebo by se francouzské firmě muselo ve srovnání s konkurencí začít extrémně dařit,“ uvedla pro Bloomberg analytička Morningstar Jelena Sokolovová.
Francie jde po krku bohatým. Zaplatíme na daních o 800 milionů eur víc, hlásí LVMH![]() |
Zároveň dodala, že změny k lepšímu v sektoru luxusního zboží ve střednědobém horizontu pravděpodobně nastanou. Ještě v letošním roce to nejspíš nebude.
Akcie firmy LVMH v posledních týdnech setrvale klesají, přitom ještě v roce 2023 se společnost pohybovala mezi deseti nejhodnotnějšími na světě a konkurovala dokonce i technologickému gigantovi Meta. Aktuální situace je ale úplně jiná a LVMH je na evropském trhu momentálně až šestou nejhodnotnější firmou. Zaostává za společnostmi SAP, Novo Nordisk, ASML, Hermès a jíž zmíněným potravinářským gigantem Nestlé.
Ani další investoři momentálně nevidí výraznější obrat k lepšímu v případě francouzské firmy. Analytici banky Barclays kupříkladu nedávno snížili doporučení ke koupi akcií společnosti LVMH na neutrální. Experti k tomu uvedli, že důvodem je přetrvávající slabý výkon podnikové divize módy a koženého zboží. Od ní návrat k růstu během roku 2025 neočekávají.
Být drahý nestačí. Západní luxus v Číně dostává šach mat, ani výhled není lepší![]() |
„S ohledem na nové překážky na trzích se domníváme, že scénář oživení ziskovosti sektoru s luxusním zbožím je potřeba odložit,“ uzavřela pro Bloomberg analytička společnosti Barclays Carole Madjová.