Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Shutterstock

K nadměrným šatům dostaly dietní tyčinku. Obchod se zákaznicím omluvil

  • 35
Americký módní řetězec Forever 21 je pod palbou kritiky. K online objednávkám přibalil vzorky dietních tyčinek a dárek se některým zákazníkům nelíbil. Teď firmu vláčí po internetových diskusích za to, že údajně uráží lidi s nadváhou. Není to poprvé, co má obchod problémy s reakcemi veřejnosti.

„Co se mi snažíte říct, Forever 21, že jsem tlustá a mám zhubnout?“ ptá se jedna naštvaná zákaznice na Twitteru poté, co v doručené zásilce oblečení nadměrné velikosti dostala dietní tyčinku Atkins. Obchod reagoval omluvou za „nedopatření“. Tyčinky prý dostali v zásilce všichni zákazníci bez ohledu na velikost oblečení, které si objednali, píše BBC.

19.července 2019 v 23:22, příspěvek archivován: 25.července 2019 v 11:27

I went from a size 24 to 18, still a plus size girl, so I ordered jeans from @Forever21 Opened the package, when I looked inside I see this Atkins bar. What are you trying to Tell me Forever 21, I’m FAT, LOSE WEIGHT? do you give these to NON-PLUS SIZE WOMEN as well? https://t.co/ds8kUTs7T7

„Čas od času naše zákazníky překvapíme zasláním testovacích vzorků zdarma od třetích stran,“ vysvětluje firma Forever 21. „Reklamní dárek, o který teď jde, byl přibalen v omezeném časovém období všem online objednávkám bez ohledu na velikost a kategorii. Už ho neposíláme,“ doplnila. „Bylo to z naší strany nedopatření a upřímně se omlouváme všem našim zákazníkům, které to mohlo urazit. To určitě nebylo naším záměrem,“ dodala společnost.

Šéfka serveru The Beat Samantha Puc obchod upozornila, že kromě urážení lidí s nadváhou posílá nebezpečný vzkaz zákazníkům, kteří mohou trpět nějakou poruchou přijímání potravy. Jiní zákazníci, kteří tyčinku dostali také, ale nosí menší oblečení, vzkázali těm objemnějším, aby šetřili síly na důležitější záležitosti a nehádali se o takovou hloupost.

Forever 21 není cílem kritiky poprvé. Několik módních návrhářů, včetně Anna Sui, Gucci, Diane Von Furstenberg a Anthropologie, se v minulosti s obchodem soudilo kvůli porušování autorských práv a ochranných značek.