Temu spustil online prodej oblečení a dalšího zboží v loňském roce. K nakupování vybízel mimo jiné reklamou se sloganem „Nakupuj jako miliardář“ na letošním finále ligy amerického fotbalu Super Bowl.
Mezi zářím loňského roku a začátkem ledna 2023 byla aplikace Temu vůbec nejstahovanější aplikací v USA.
Shein v žalobě tvrdí, že společnost Temu nakázala influencerům působících na sociálních sítích, aby měli směrem k Shein „pohrdavé poznámky“ a také přiměli zákazníky ke stažení aplikace Temu pomocí podvodných účtů na sociálních sítích.
Keňa se topí v moři textilního odpadu. Použité oblečení slouží i jako obživa![]() |
Agentura Reuters uvádí, že tvůrci obsahu působící na TikToku často zmiňují Shein v příspěvcích, které se týkají právě e-shopu Temu, a oba e-shopy a jejich zboží srovnávají.
„Shein už podporovat nebudu,“ zmínil například v únoru jeden z influencerů ve svém příspěvku na TikToku. „Fandím Temu. Nabízí srovnatelné zboží, avšak za nižší ceny,“ doplnil.
Společnost Shein upozornila na účty @SHEIN_DC, @SHEIN_USA_ a @SHEIN_NYC, které byly založeny v září loňského roku a využívaly logo i marketingový materiál firmy Shein.
Spousta značek ani neví, kolik dělníkům platí, říká expert o rychlé módě |
„Temu se také pokusila vydávat za značku Shein a klamala spotřebitele, snažila se je přesvědčit, že Temu je spřízněn se značkou Shein,“ tvrdí žaloba.
Společnost Shein uvedla, že odkazy na podvodných stránkách vedly nakupující ke stažení aplikace Temu.
Mluvčí společnosti Shein odmítl probíhající soudní spor komentovat. Mluvčí Temu.com řekl, že společnost všechna obvinění odmítá a bude se i nadále bránit.
Shein taktéž čelila několika žalobám za porušování autorských práv. Značky, jako například Nike či třeba online butik Dolls Kill, obvinily čínského prodejce za nedovolené kopírování návrhů.