Platí to přinejmenším pro výhry, které s sebou nesou výdaje, například když musí příjemce kvůli nim telefonovat, posílat textové zprávy nebo hradit jiné poplatky. Oznámila to agentura DPA.
Verdikt padl v konkrétním případě, kdy několik firem ve Velké Británii rozesílalo pohlednice, stírací karty a další reklamní přílohy. Jejich příjemci už vyhráli, oznamovalo se na nich. Adresáti byli sice zároveň informováni o výdajích, které jsou s tím spojené, například při navázání kontaktu, ale už se nedozvěděli, že část těchto peněz šlo přímo reklamním firmám.
Některé "ceny" byly pro vítěze spojeny s nezanedbatelnými výdaji, například 399 librami (zhruba 12 tisíc korun) za okružní plavbu. Svými lákavými nabídkami se firmy chtěly dostat k osobním údajům lidí, aby jim buď cíleně zasílaly reklamní materiály, nebo tyto informace dále prodávaly.
Takové agresivní reklamní praktiky jsou zakázány, rozhodli soudci, a to i v případě, že nabízené možnosti kontaktu příjemce jsou bezplatné. O jednotlivých případech však musejí rozhodnout národní soudy.