Sobota 7. prosince 2019, svátek má Ambrož, Benjamin
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 7. prosince 2019 Ambrož, Benjamin

Diskuse k článku

Eurozóna letos nabízí Řecku úvěry za 30 miliard eur

Země eurozóny se dnes dohodly na konkrétních podmínkách, za kterých v případě nutnosti půjčí Řecku peníze. Na letošní rok tak mohou Atény počítat s částkou až 30 miliard eur (asi 757 miliard Kč), pokud budou peníze potřebovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

velky bratr

co udelat s predluzenou zemi? Dat ji pujcku, to da rozum!

Aneb u nas ve fasistickem kocourkove. Argentine se tenkrat pujcilo s tim, ze za pujcku ruci bezni stradatele svymi ucty - a stredni trida tam zmizela.

0/0
15.4.2010 2:09

MaMreal

WT.?

Ludia ja tento system nejako nechapem. Ak by som to mal ponat urcitou skupinou ludi, tak slovensky dochodca s jeho dochodkom 300,-Eurami na mesiac ide poziciavat Greckemu dochodcovi s 1500Eur ktore dostava mesacne? Videl som uz aj kona cuvat aj muchu grcat, ale toto nie.

Dufam ze EU takymto sposobom dlho trvat nebude, najradsej by som bol keby nebola vobec. Lebo z dobrej myslienky zjednodusenia europskych vztahov a obchodu sa stala jedna velka onania XXX

0/0
14.4.2010 1:14

_Xeon_

Ako je to možné?

Stále mi nejde do hlavy ako môže stáť pred krachom štát, ktorý má také výhodné geografické podmienky. Koľko ja vydám za kúrenie (topení), okná, izolácie... Potom tie možnosti prenájmu objektov pri mori s nekonečným pobrežím (nejaký objekt má väčšina ľudí)... Nemá význam to všetko uvádzať, ale keby náš človek mal tie možnosti tak neviem kde už by sme boli.

0/0
12.4.2010 13:17

Delirium Tremens

.

Pohodlí a klid není zrovna nejlepšim motivačním prvkem pro práci. Stačí od života moc nechrtít - pokud jej tedy nechce vylepšit některá z politických stran v rámci předvolebního klání.

0/0
12.4.2010 14:16

haes

Člověk by si myslel,

že když nejsme členem eurozóny, tak se tomu nějak vyhneme. Nevyhneme.

http://www.reformy.cz/zpravy/uz-je-to-tady-pujcujeme-26-miliard-recku/

Půjčujeme MMF na 1%, sami za vlastní dluh mnohokrát víc. Šlendrián.

0/0
12.4.2010 7:31

František Potřebný

Na naši morální povinností

Na naši morální povinností pomoci udržet v Řecku sociální stát. Nikdy totiž nevíme, kdy podobnou pomoc budeme potřebovat my. Rozjet a hlavně udržet v chodu sociální stát není jednoduché, a je možné že při plnění tohoto náročného úkolu mohou nastat vedlejší ekonomické potíže.

0/0
12.4.2010 8:17

a co třeba

Ne vedlejší,ale HLAVNÍ ekon.potíže !

Nejdřív si na to musíte vydělat a zdanit z 80ˇ%, pak to přerozdělíte (a část Vám zůstane "za nehty" na administrativu, další, zbytečnou...)...

0/0
12.4.2010 10:30

haes

Re: Na naši morální povinností

Váhám, jak reagovat - vy si totiž zřejmě děláte legraci.

Nebudu zde kritizovat sociální stát a nesmyslnou snahu o jeho "udržení v chodu". Budu konstatovat, že v chodu udržitelný není. Po Řecku budou následovat další státy PIGS, zhroutí se EURO. Já opravdu žádnou morální povinnost za zachraňování nezachranitelného necítím.

0/0
12.4.2010 11:45

1000101110100101

Re: Člověk by si myslel,

Inu, socani zkouší sanovat další krachující experiment se sociálním státem. Nechápu, proč když už do nich máme lít prachy, tak si třeba nekoupíme pár těch jejich ostrovů.

0/0
12.4.2010 11:41

jedna z bílých svi_ ní

Řecko nastoupilo cestu na "klienta" Providentu

A co Provident, ten by jim nepůjčil? V TV jsem slyšel, že je všude tam, kde ho potřebují. A Řekové potřebují hlavně peníze, rozhodně ne šetření anebo práci.

0/0
12.4.2010 7:22

gotovin@

Re: Řecko nastoupilo cestu na "klienta" Providentu

na tuhle sekeru by Provident asi neměl;-)..

0/0
12.4.2010 12:53

Ynhoj

???

řekové si půjčí,aby mohli splácet? co to je za volovinu?řekové musí šetřit, omezit co se dá  a ne si zase půjčovat..nebo vystoupit z EMU, zavést drachmu.....tady je vidět jak společná měna je nefunkční a odnáší to všechny země EMU..

0/0
12.4.2010 2:29

Supersonic_Snail

Re: ???

...ale o tom snad máte celou tuhle krizi, ne? Řekové roky lhali, popůjčovali tolik, že teď nejsou schopni dostát svým závazkům a ty dluhy, které se jednou opravdu opravdicky musejí platit, splácet.

...já v první řadě vidím nefunkčnost EU. Spousta krásných řečí a skutek utek. ...ještě tomu říkáte unie. ...k smíchu. Euro byla nadstavba a hezká myšlenka, ovšem v regionu tak rozmanitým (a prolhaným) je společná měna, stejně jako spousta dalších společných věcí (společná obrana nedejbóže kupříkladu) čirá utopie. ;-)

0/0
12.4.2010 6:57

Josef II

V.Klaus mel pravdu,

kdyz rikal, ze po podepsani LS velke staty v EU sezerou ty male. Brzo to uvidite, Nemecko Recku naoko pujci, potom ho ale v exekuci pohlti i se vsemi temi ostrovy. Nas president je vynikajici prorok budoucnosti a zatim na jeho slova vzdy doslo ! Je to take uzasny ekonom !

0/0
12.4.2010 1:58

Supersonic_Snail

Re: V.Klaus mel pravdu,

...a ty máš evidentně man crush ohledněvá Vašíka Klause. :-) Řecko svoje dluhy splatit může, ovšem ne, když mu budou peníze nabízeny na tržní úrok. Když Řecku ale půjčí EU nebo IMF nebo oba dohromady, tak získají peníze za daleko výhodnějších podmínek a všichni se budeme modlit, aby Řekové přestali zkoušet tuhle krizi ustávkovat, ale vrátili se do práce a začali zas trhat olivy a okrádat turisty (prakticky jediné dva zdroje jejich příjmů) a pomalu se začali hrabat z tý díry, kterou si za ty roky vyhloubili. R^

0/0
12.4.2010 7:04

1000101110100101

Re: V.Klaus mel pravdu,

A proč by jim měl někdo půjčovat za netržní úrok? Je jejich problém, že nechali socanskou lůzu prožrat vlastní stát. Je na čase začít s výprodejem a jen tak se ostatní země poučí, že budovat socialismus NENÍ dobrý nápad.

.

K čemu povede tohle řešení? Budeme tak dlouho vzájemně sanovat socialistické experimenty, až si nás jednou koupí Číňani, kteří se s žádným socialismem, nebo environmentalismem rozhodně neserou. Proč by také měli, když se tady zničíme ekonomicky sami...

0/0
12.4.2010 11:44

Supersonic_Snail

Re: V.Klaus mel pravdu,

...no, vždyť já s tebou souhlasím. Já nikde netvrdím, že by někdo měl Řekům za zvýhodněných podmínek půjčovat. Jen konstatuju fakt, že by svůj dloužek za tržních podmínek pravděpodobně neufinancovali. O tom, jak to EU bude řešit já nerozhoduju a naštěstí ani v Evropě nežiju, takže jak si to páni v Bruselu rozhodnou, tak to budou mít.

0/0
12.4.2010 15:01

skrbling

Ach jo

Tomu zase říkám vítězství ideologie europeismu nad zdravým rozumem. Řecko si půjčuje za 6% (moje hypotéka je levnější...) obrovské sumy, které z větší a větší části padají jen na splácení úroků za půjčky minulé. Přitom o splácení dluhů nepadlo ani slovo - mluví se jen o snižování tempa zadlužování. Člověk nemusí být ekonom, aby mu bylo jasné, že tohle nemá řešení. Jediná šance pro Řecko je z eurozóny vystoupit, natisknout hromadu peněz, devalvovat měnu a tím z toho nějak (s obrovskými ztrátami samozřejmě) vybřednout a začít znovu. Pokud si politici postaví hlavu, bude to znamenat v lepším případě odklad nevyhnutelného, v horším případě vleklé a nesmírně nákladé postupné uhnívání celé ekonomiky s tím, že se to sesype později. Naštěstí vítězství ideologie nad ekonomickými zákony nikdy nejsou konečná, bohužel čím déle budou trvat, tím to bude stát víc peněz.

0/0
12.4.2010 1:03

trdelnik

Půjčil jsem si, půjčim si, ja si budu půjčovat,

ty sis půjčil, půjčujes si, budes si půjčovat, půjčiš si, on si půjčil, on si půjčuje,     bude si půjčovat,  on si půjčil . . . .    

0/0
12.4.2010 0:55

annakkk

Re: Půjčil jsem si, půjčim si, ja si budu půjčovat,

Otazka ale zni - od koho se bude pujcovat?;-)

0/0
12.4.2010 5:38

mpixel

Evropská měnová unie je cesta do pekel

Vezměme si příklad - Řecko, možná i Španělsko a Itálii.

Vždy se ve společenství najde nějaký politik populista, který aby byl zvolen naslibuje voličům všemožné. A to všemožné pak lidem bude plnit na dluh. A tak si lidé tamní země zvyknou na platy a výhody obvyklé ve vyspělých zemích. A tento blahobyt bude trvat několik let. Z narůstajícího dluhu bude takový stát muset platit každý rok větší a větší úroky. A jednou nastane chvíle kdy velká část státního rozpočtu bude vynakládána na splácení úroků z půjček. Místo toho aby se tyto peníze investovali do školství, vzdělávání, do výzkumu, do infrastruktury. Přestat platit úroky také nelze, protože by stát ztratil všechnu důvěru a věřitelé by neposlali další peníze na dluh pro platy státních úředníků, pro fungování zdravotnictví atd. Takže to jde pořád dokola a dokola. Je to takové letadlo ze kterého nejde vystoupit. Ale to ještě není všechno

0/0
12.4.2010 0:15

mpixel

Re: Evropská měnová unie je cesta do pekel

Soukromé firmy vycítí, že uvnitř tohoto státu brzy nastane problém. A protože jsou v EU, kde je možný volný pohyb, tak se raději přestěhují do spolehlivé země. Ale tím pádem již tento zbídačený stát přijde o příjmy z daní na který byl zvyklý a naopak bude muset vyplácet ze státního rozpočtu, který už tak jede na dluh, podporu v nezaměstnanosti a sociální dávky. Navíc není žádná možnost jak kurz tamní měny v době krize korigovat. Musí se platit tvrdým eurem i v době krize. Vláda díky tomu bude muset udělat drastické škrty a navýšení daní a nastane velké utahování opasků na dlouhá léta. Buď to tamní obyvatelé ustojí a nebo budou volit extrémní strany a povede to k vystoupení z měnové unie. EU nemá žádné možnosti jak tomu zabránit. Pouze posílat platby z daní občanů ze zodpovědných zemí do těch nezodpovědných. Což by ale dlouhodobě vedlo k potlačení soutěživosti a k tomu dělat zodpovědnou politiku. Takový komunismus mezi státy.

0/0
12.4.2010 0:16

loupeživý baron

Konečně se soudruzi pochlapili :)

Po půl roce nekonkrétního žvanění první čísla.

No sláva, už jsem myslel, že svou výkladní skříň - systém pevných směnných kurzů eufemiticky zvaný společná měna Euro - nechají napospas přirozeným rozkladným procesům :-/;-D

0/0
12.4.2010 0:15

blecha1

MMF doporučil

centrálním bankám zvýšit 2 násobně inflační cíl. Čili mamlasové se vydali cestou umoření dluhů inflací, tedy z kapes všech zodpovědných, kteří si spoří. Tedy zodpovědní lidé budou biti. Stačí se dle toho zařídit, ať si to vyžerou volYči levice + populistů, občas skrytých za jako pravicové strany. :-)

0/0
11.4.2010 23:53

Supersonic_Snail

Re: MMF doporučil

doporučuju volné peníze alespoň z části investovat. Kupte si dům, kupte si akcie a rezervu nechávejte poměrně nízkou. Inflace se na nás (všude na světě) chystá a tak spát na polštáři ze stokorun je blbina. :-)

0/0
12.4.2010 7:07

ellinas

češi by neměli rýpat

znám dobře situaci v Recku,všude přítomná korupce,státní zakázky předražené,státní zaměstnanci přepláceni. Ano je to tam ted špatné,ale Cesko jde uplně stejným směrem a skončí uplně stejně

0/0
11.4.2010 23:53

mpixel

Názory proč Evropská měnová unie nemůže fungovat dobře:

http://www.naivni-levicove.nazory.cz/?subj=5

0/0
11.4.2010 23:42

TATRA 613

kdyby 30 miliard eur někdo nabídl ČR....

tak se po tom jen zapráší a do roka je to utracené:-/

0/0
11.4.2010 22:50

František Potřebný

Pokud

Pokud by se použily jako investice do spotřeby k nastartování ekonomiky, tak proč ne ? Věřím, že vláda sociální demokracie by pro tyto peníze našla smysluplný odbyt.

0/0
11.4.2010 23:15

trdelnik

...sociální demokracie.... CHA..CAa..Cha..cha...

LOL

0/0
11.4.2010 23:41

majorBorovicka

Re: Pokud

no nejdřív jsem myslel, že to myslíte vážně... ale pak jsem koukl níž do diskuze, a je mi to jasné... dobrýR^;-D

0/0
12.4.2010 0:08

stan999

Re: Pokud

Také jsem byl chvíli natvrdlý;-D.

A jinak se mi moc libí výraz: Investice do spotřeby R^

To je z Jyrkova předvolebního slovníku?

0/0
12.4.2010 0:43

New65c02

Pavně doufám, že podobnou nabídku dostaneme i my,

až ji budem za pár let možná potřebovat.

.

A Němci obětavě posunou svůj odchod do důchodu na 80-90 let, aby byli schopní poplatit (nejen sociální) rozmařilost ostatních států EU.:-P;-D

.

Jojo, být motorem EU, to holt něco stojí Němci. Ich spöttische grüsse dich moje sestřenice, bratranče, teto, strejdo a celá moje další německá části rodiny.;-D Vždycky jste byli snaživější a pilnější než já, tak teď to máte - budete pěkně klopit nám méně snaživým. Nic proti bratranče, vyrůstali jsme spolu a já uznávám, že jsi vždycky byl pilnější a celkově schopnější než já,nicméně teď situace vypadá tak, že aspoň zčásti budeš ze své píle klopit nám méně schopným. Safra (sapperment) možná bych už to víno měl nechat.

0/0
11.4.2010 21:26

Navsteva k bolsanum nikdy

Samozrejme vystoupeni z EMU bude cesta

ktera jako jedina nakonec Recku zbyde. Nicmene ani zdevalvovani meny jim v nicem nepomuze. To sice udela z reku zcela systematicky zebraky, ale na splatky zahranicnim investorum to zadny vliv mit nebude. Ti totiz napujcovali recku v dolaru a euru a to naopak devalvaci posili. ;-D

0/0
11.4.2010 21:19

JirkaNeprihlaseny

Re: Samozrejme vystoupeni z EMU bude cesta

S prvým předpokladem souhlas. S následujícím závěrem polemika. Řekové mají soukromé úspory (pokud nějaké mají) v éčkách. Ti, co převedli úspory do cizích bank, zůstanou určitě v pohodě. Jak ostatní? Převedou jim úspory do nových GRD? To by pro ně mohl být skutečně problém. Samozřejmě je otázkou, jak dlouho to vychvalované éčko vydrží.

0/0
11.4.2010 21:49

Navsteva k bolsanum nikdy

Vetsina analytiku pocita cas do bankrotu recka

uz nikoliv na kvartaly ale na tydny. A pak uz zadne pujcky nebudou potreba.

0/0
11.4.2010 21:17

Navsteva k bolsanum nikdy

Pujcky neresi problem recka

recko ma napujcovano tolik, ze neni schopno v beznem roce ani vydelat na uroky ze svych dluh. Soucasne pujcky recku neresi podstatu veci. A to, ze musi ocesat veskere vydaje a vsechyn prostredky zacit davat na spaltky uroku a splaceni dluhu jako takoveho aby snizili vysi spalcenych uroku.

0/0
11.4.2010 21:14

JirkaNeprihlaseny

Re: Pujcky neresi problem recka

Půjčující nepůjčují Řecku, půjčují na splátky vlastním bankám, aby zítra nemusely vše odepsat. Umíš si představit, jak např. Deutsche Bank odepisuje ze dne na den 30mld.€?

0/0
11.4.2010 21:56

New65c02

Re: Pujcky neresi problem recka

S tím souhlas. Nejspíš to bude nějak tak, jak jsi to napsal. Jedním z výsledů ovšem zřejmě bude, že Němci budou muset víc makat aniž by se to nějak projevilo na jejich životní úrovni. Němci jsou do značné míry v pasti - jakožto motor EU musí svou prací život ostatní méně zodpovědné státy EU. Pokud to dělat nebudou, doplatí na to svou životní úrovní, pokud to dělat budou, doplatí na to svou životní úroní....:-P

Jakobych slyšel svého bratnance nadávat na to, že maká jako šroub od rána do večera, furt studuje, maká, studuje, zvyšuje svou kavalifikaci, a zase maká, přetvařuje se v práci což ho stojí další mentální úsilí, maká a zase maká... a za to všechno musí stále víc svého příjmu odevzdávat státu.:-P

0/0
11.4.2010 22:29

chose01

Franto, Franto huž si tu jenom nám prozraď kdo má stále

 tomu ŘECKU tem tvůj sociální stát financovat, pro tebe "platit" ?

0/0
11.4.2010 20:39

František Potřebný

Řecko

Řecko nastoupilo správnou cestu, ale podcenilo příjmovou stranu státního rozpočtu a nedůsledným vybíráním příliš nízkých vznikly problémy, jejichž kumulace je příčinou dnešní situace. Naprava je tedy jednoduchá - přehodnotit daňový systém a posílit daňové úřady o dostatečný počet pracovníků, kteří by lépe podchytili výběr daní ze soukromého sektoru.

U nás problémy tohoto charakteru nehrozí, protože nová strategie naplnění příjmové strany rozpočtu bude hlavní prioritou příští vlády sociální demokracie.

0/0
11.4.2010 20:47

JeFFik

Re: Řecko

Jo ted nastoupilo spravnou cestu i Bulharsko. Proste Balkan je ekonomický leader Evropy, ze Franto....;-D;-D;-D

0/0
11.4.2010 20:56

František Potřebný

Ekonomické problémy

Ekonomické problémy, které nikdo nezpochybňuje, jsou zastíněný rozsáhlými úspěchy v sociální sféře a důsledným příklonem k sociálnímu státu. Vlády těchto zemí myslí více na svůj lid než na stát, a to je samozřejmě dobře. je zcela jisté, že po vyřešení dílčích ekonomických problémů budou v nastoupené cestě pokračovat, protože to je vůle lidu.

0/0
11.4.2010 21:01

JeFFik

Re: Ekonomické problémy

aneb se nažerem a všechno prožerem, ať nám ty lidový pupky rostou.....

0/0
11.4.2010 21:05

František Potřebný

vypadlo slůvko ...

... nedůsledným vybíráním příliš nízkých DANÍ vznikly problémy ...

0/0
11.4.2010 20:57

JeFFik

Re: vypadlo slůvko ...

jasně, 100% daní pro všechny je jediným řešením......

0/0
11.4.2010 21:02

chose01

Re: Řecko

Franto to je ono měli malé daně !! To bylo ono, a co takhle zavést daně z fousů pokud je má nadpoloviční většina lidí , pokud ne tak za nefousatou tvář. Pokud by se oholili tak za oholenou tvář a můžeme pokračovat. To to ale s řeckm dopadne velice dobře, navíc s jejich pracovní morálkou. Franto ty ale ty řeky přímo nanávidíš ne ? Co ti chlape udělali, že chceš aby to tam krachlo tak rychle !!;-D;-D;-D

0/0
11.4.2010 21:00

Navsteva k bolsanum nikdy

Re: Řecko

Nech si ty ODSacky provokace a neurazej bezne levicove volice za jejich nizsi vzdelanost.

0/0
11.4.2010 21:15

František Potřebný

Jak

Jak jste na takovou hloupost, že bych si dělal legraci z někoho kvuli nižšímu vzdělání ? Vzdělání nedělá člověka chytřejšího. Poznal jsem hloupé a neschopné inženýry a také lidi bez maturity, kteří by je v inteligenci hravě strčili do kapsy.

0/0
11.4.2010 21:46

Bright

To není půjčka, to je dar.

Tady je vidět jak EU hospodaří s penězi evropských daňových poplatníků....

0/0
11.4.2010 20:33

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

Najdete na iDNES.cz