Diskuse k článku

Do dvou let zaplaví Evropu třikrát tolik modelů elektroaut než doposud

Počet modelů elektrických aut dostupných spotřebitelům v Evropě by se měl do roku 2021 více než ztrojnásobit na 214 z 60 na konci roku 2018. Vyplývá to z analýzy Evropského svazu pro dopravu a životní prostředí, která vychází z údajů výzkumné společnosti IHS Markit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63í61t 55H13r73u26b87e37š 2910623358

Vlastně nas může těšit, že se EU nezamilovala do technologie šlapacích aut.

0/0
21.7.2019 22:42

M16i98r26o98s85l95a90v 34S35u67c95h75y 5560209800810

Neradit!

0/0
23.7.2019 17:35

J12a77n 66V78á52c91l18a73v61í66k 3632416901459

Stojí a padá to na ceně. Pokud nebude rozdíl od modelů se spalovacím motorem propastný, tak nebude o zákazníky nouze.

0/0
21.7.2019 20:30

D91a37n28i83e62l 14N24o86s59k11a 9790448685346

Počet modelů možná, otázkou je počet automobilů jako takových...

0/0
21.7.2019 16:45

J84o98s92e91f 44L84e59b35d83u82š24k89a 4522473293415

Tak modelů může být hafo. Ovšem dobíjení, aby trvalo pár minut jako tankování, to bude problém, každá taková nabíječka by musela mít vlastní elektrárnu. Zákony fyziky plánovačům v Bruseli totiž nic neříkají. Aby elektroauto ujelo 100 km, potřebuje kolem 15 až 20 kWh. Nabít tedy na dojezd 500 km, znamená dodat během 5 až 10 minut 75 až 100 kWh. A každý, jen malinko schopný žák základní školy umí spočítat jaký proud a napětí je třeba pro průchod 75 až 100 kWh během 5 až 10 minut. A navíc, jaký průměr drátu je k tomu potřeba. Hlavně pak auto za 52 milionů, a může být i 20x levnější, bude zcela jistě hitem sezóny, kdejaky důchodce s ním bude jezdit na nákupy a na hřbitov. Ekologové, vzpamatujte se.

+1/−2
20.7.2019 10:07

J58o42s89e75f 68B57u71r57d75a 7662245271644

Tak je pravda, že na čekání na benzínce už čekat nemusím, stačí přijet domů, v garáži zasunout kabel do auta a ráno je zase nabito na další den.

Nepotřebuju kolem sebe na 330 dnů v roce veřejné nabíječky, když si vystačím se zásuvkou na 230V (a na delší cesty po republice si naplánuju cesty přes nabíječky, kterých je v ČR cca jedna na 10 elektromobilů). Odběr auta je míň než rychlovarná konvice nebo přímotop (tak svou elektrárnu nepotřebuju). A díky nočnímu proudu jezdím za 0,25Kč/km.

Ale chápu, že díky vyšší pořizovací ceně si to nedovolí každý vlastník bytu (sám bydlím v sídlišti).

Ať si každý spočítá, za jak dlouho se mu vrátí vyšší investice za dražší EV, než ekvivalentní se spalovací motorem.

A někomu se to nevyplatí, protože najede jen do 10.000/rok. Ale i tento řidič v koloně pojede radši za mnou, než za postarší TDI oktávkou s vytuněnými prvky :-)

+1/0
22.7.2019 20:59

P97e17t32r 82N16o75v67a70k 1495550596414

Fyzikální zákony neobejdete. Hustota energie ukozena v uhlovodicich je mnohem větší než hustota energie v bateriích.

+1/−1
20.7.2019 9:59

D11u43š11a47n 24Š71ť48a40s68t30n11ý 8787579972369

Ano a proto ji využijeme na 17 procent a zbytek vyplýtváme ve formě odpadního tepla.

0/0
23.7.2019 16:07

M36i45k26u76l70á41š 70S85l74o90v17á45k 5700608702194

Já bych si elektroauto koupil, jenže kde ho mám nabíjet, když by stálo před panelákem? :-/

0/0
20.7.2019 8:31

J34o18s49e40f 34L32e78b88d98u40š57k35a 4552173363765

Si hodíte prodlužku z okna. :-)

0/0
20.7.2019 10:09

M63i54r68o97s17l96a65v 90S15u20c77h36y 5740989670950

To je jednoduché. Poskytnete dar obci, aby vám (za vaše peníze) postavila nabíjecí stanici, a pak ještě obec požádáte, aby vám (za patřičně tučný poplatek) u té stanice vyhradila stání. Pak budete čas trávit naháněním měšťáků, aby odtáhli z vašeho vyhrazeného místa neoprávněně parkující vozidlo, a až se povede, budete nahánět stáťáky, aby našli toho vandala, který vám ničí kabel, nabíjecí stanici, vozidlo. Pokud byste ho náhodou sám chytil či zaznamenal na kameru, stejně to odloží pro nedostatek důkazů a ještě vás budou popotahovat pro neoprávněné natáčení vandalů při činu.

0/0
20.7.2019 12:03

J79o14s54e31f 70B19u22r95d47a 7772525771414

Sám bydlím také v novostavbě v bytovém domě. Dnes již i při pořizování bytu se dá s developerem dojednat místo pro nabíjení elektromobilu, navíc myslím že je povinnost při novostavbách zajistit potřebný počet parkovacích míst.

A když ne, distributor Vám ochotně navýší jistič pro nabíjení elektromobilu - pro něj velmi zajímavý příjem...

0/0
22.7.2019 21:03

M70a58r93e54k 46J28a20n56e88č70k27a 1767546293681

Což o to, to klidně můžou, ale ono je zásadní rozdíl mezi slovem nabídka a poptávka ;-)

+6/0
19.7.2019 18:38

A52n89t43o21n92í32n 40S83v22o11b18o69d36a 3584813849312

až bude elektromobil do 500 000 Kč, uveze 2 lidi po státní silnici nebo po městě víc než 200 km, tak si ho jako druhé auto pořídíme, na dálnice auto máme, městské auto má již 11 let, takže je nejvyšší doba ho vyměnit, ale přejet elektromobilem Prahu a při zpáteční cestě dobíjet, to fakt není dobrá volba ( dnešní městské elektromobily)

0/−3
19.7.2019 18:19

J67a39n 54V26á52c84l94a54v32í65k 3472126161459

Ono třeba elektrické Citigo s tím dojezdem problém mít nebude, ale obecně je asi dobré změnit přístup a počítat s tím, že když auto stojí v garáži, tak se nabíjí.

+1/0
21.7.2019 20:35

A68n89t18o57n16í64n 48S34v35o60b47o24d85a 3164633919522

K elektroměru to mám metr, takže není problém dobíjet

0/0
21.7.2019 20:42

J49o22s88e28f 77B39u82r47d42a 7722425141924

Moc dobře Vašemu rozhodování rozumím.

Sám jsem řešil jestli počkat tak tři roky, až bude větší výběr elektromobilů, nebo už teď jít do nějakého lehce ojetého elektromobilu.

Nakonec vyhrála ekonomika provozu, kdy cena za zánovní auto se spalovacím motorem při ceně 2.4Kč/km a nájezdu 20.000km se vyplatí pořídit již elektromobil.

A i dnes už je trh s ojetinami příznivý pro nákup. Pravda, pro mne to byl kompromis s baterií, kdy ujedu “jen” 120km, což ale v pohodě stačí....

Dřív jsem taky měl mobil co se nabíjel jednou za týden, a dneska na nabíječku už denně dávám telefon, hodinky, tak jen při příjezdu do garáže zasunu další kabel - a ráno je nabito :-)

I když chápu, že to nemusí být vhodné/pohodlné pro všechny :-)

0/0
22.7.2019 21:10

A81n40t79o95n22í41n 85S25v69o71b91o58d21a 3964113969862

Máme jedno auto na CNG, takže kilometr pod 1,1 Kč, s druhým LPG autem to je dražší 1,2 Kč, obě originální od výrobce, po dálnici nejsme brzdou, ale potřebujeme městské vozítko, ojetiny nekupuji

+1/0
22.7.2019 22:52

J85o61s68e29f 69B34u68r90d20a 7862135461204

Takže pro Vás jedině počkat na tu očekávanou Škoda CitiGo za již avizovanou cenu 420kKč

Jen kdy bude dostupná...

0/0
22.7.2019 23:46

A92n84t80o36n11í94n 14S77v53o59b36o87d71a 3804743649222

Citigo nebude mít spoustu výbavy proti Up, když jsem kupoval malé auto ženě, musel jsem koupit Polo, protože měli v nabídce správnou kombinaci motoru a automatické převodovky, 1,4 16V s automatem, do města pohoda. Citigo má být také hodně omezené ve výbavě a možnostech kombinace

0/0
23.7.2019 9:17

J32o60s60e55f 72B44u53r11d49a 7412935731114

A to je to, proč jsem nečekal na "levný elektromobil", který sice bude nový, ale radši sáhnul po autě které je pořát ještě v záruce, najeto má málo a v interiéru není poznat že je ojeté. Sám taky mám v autě výbavu bez které by mne to tak nelákalo.

Ale to je na každém, jinak CNG je myslím zatím jedna z nejpraktičtějších dostupných variant.

0/0
23.7.2019 9:43

L61e62o20p13o52l19d 37H43o85r81á49k 4572458869442

Tak je dobře, že někdo tu slepou vývojovou větev zkusí a řekne poctivě, že tudy, přátelé, ne. Elektroauta nejsou ekologická ani ekonomická.

+4/−3
19.7.2019 16:54

V57l77a83d79i50m82í61r 26R30e51t13t88i76n98g91e75r 7735194671746

Ty elektroauta neslouží k jízdě. Bud' automobilky zaplatí pokuty EU (tedy daně) nebo vyrobí elektromobil. Takže logicky vyrobí elektromobil,ale nikdo nečeká, že se s tím bude jezdit. A dál budou všichni jezdit se spalovacími motory. Je to řešení za pokus administrativně ohnout trh automobilů.

+1/−3
19.7.2019 16:49

J14o64s77e93f 13B81u17r10d35a 7272475221644

Máte pravdu, pro Vás elektromobil není, evidentně jste spokojený se svým vozem.

Ale že své zkušenosti Vás mohu ujistit, že ty elektromobily jezdí, nejen dnes, některé už i pár let a furt v pohodě.

Sám jsem si před měsícem a půl pořídil jeden takový ojetý, s 40.000km a baterie furt v pohodě. A důvodem nebyla teda ekologie, to nějak moc neřeším - neumím posoudit ani dopad výroby baterie, ani dopad těžby ropy za celou životnost provozu spalovacího auta.

Co posoudit umím, jsou pořizovací náklady a pak cena za provoz v palivu.

Ta u elektromobilu je za nabíjení desetinová a je tak jen otázkou jak moc jezdím, než se to vrátí.

0/0
22.7.2019 21:16

K73a11t77e45ř36i21n40a 51S35l64a79v16í84k65o83v69á 6543895480683

To zase dostane ekologie na prdel. Ale hlavně že byznys kvete.

+1/−2
19.7.2019 16:38

J31o40s82e60f 85B38u76r85d77a 7102975871284

Tak rozhodně co se ekologie týká, v koloně je lepší stát za elektromobilem než za “vytuněnou TDI oktávkou” :-)

+1/0
22.7.2019 21:17

L26u32b40o80š 37J98i52r93á85s90e81k 8319724281522

Tak hurá!

Dnes na obyčejný auto čekají zákazníci přes půl roku jako nějací žebráci.

Takže těch aut na baterky už jsou někde plná letiště a bezcelní zóny.

Většina lidí bydlí ve městech. Už mají výrobci zajištěny dobíjecí stanice?

To je jen taková drobnost. A stará auta budou dávat povinně neziskovkám pro jejich islamgranty.

To je text jako za bolševika o tom, že v roce 2000 budou pracovat jen roboti a umělci pro svou zábavu. Peníze nebudou, nebude hlad, lidi budou bydlet na Měsíci....

Okurkova (koho čeho) sezóna.

+1/−2
19.7.2019 15:45

J20o96s36e45f 76B63u72r44d72a 7622775481444

Ano, elektroautem jezdím měsíc a něco, nabíjím v pohodě i když bydlím v bytovém domě v novostavbě. Netrávím čas čekáním ve frontě na benzínce, ale jen za 7s zasunu kabel a ráno za 7s vytáhnu a ... nabito na dalších 120-130km :-)

+1/0
22.7.2019 21:20

J49a10n 38S23t19e34h48l67i45k 9805137766811

Někde jsem četl , že v čechách je prodáno 3 tis. elektroaut . Spalováku je kolem 5 milionu . To bude frkot až to budou chtít nahradit . Nejde jen o baterie , ale především o měd . Té je potřeba v elektroautě 40* více . že bych si koupil akcie měděných dolu ;-)

+2/−2
19.7.2019 15:18

J87o73s74e89f 63B16u12r98d14a 7842645891104

Akcie určitě nakupte, klidně i nějakého výrobce co bude EV vyrábět.

Já to vyřešil koupí elektromobilu a místo 2.400 za 1000km ve spalovacím autě najedu 3.000km za cca 400Kč ;-)

Ale elektromobil není pro všechny..

+1/0
22.7.2019 21:23

P37e66t68r 25B43e85n66a 8468748929553

Nejhorsi je ze tyhle elektricky vehikly si budeme v budoucnu muset koupit povinne, neda se to prodavat tak to proste protlaci pres byrokraticky narizeni a nesmyslny zakony. Nejmin zdrava forma bussinessu co muze byt.

+5/−2
19.7.2019 13:59

V30l67a57d28i98m35í91r 21V20o59j36t15e85c32h60o40v63s56k70ý 5266196433308

Automobilky a aj spoločnosti ktoré obchodujú z ropnými produktami robia rôzne kroky aby vývoj elektromobiloch spomalili, pretože to nie je v zaujme ich bussinessu. Vyrobiť auto zo spaľovacím motorom je pohľadu zisku zaujímavejšie ako elektromobil.

+2/0
19.7.2019 14:16

E86m68i45l 76N44o91v93á88k 1455143650224

Myslíte třeba jako VW, který v následujících pěti letech chce investovat do elektromobility v přepočtu 800 miliard Kč, aby její vývoj zpomalil?

0/0
19.7.2019 14:39

J10o80s23e60f 86Š32o85l47t80e24s 8724288890703

VW je ovšem jediný, kdo tak činí a dělá to z dobrého důvodu. Když se mrknete na Toyotu, tak ta má marže na auto takové, že ji pokuta za nesplnění emisí nic neudělá (navíc bude v přepočtu na auto mnohem menší než u VW díky hybridům). To VW je dost v háji, protože pokuta pro něj bude největší ze všech automobilek na světě a navíc ještě má marže na auto tak nízké, že by ho ta pokuta posunula automaticky do ztráty!

+1/0
19.7.2019 14:42

E79m61i37l 75N40o58v52á61k 1755863340494

VW investuje asi nejvíc, ale jediný rozhodně není. Naopak investují téměř všichni, včetně té Toyoty.

0/0
19.7.2019 15:24

V73l50a35d85i68m32í50r 87V49o57j84t47e51c31h86o70v96s71k95ý 5276856733218

O koľko sa pripravia automobilky zisku, keď prestanú vyrábať motory,prevodovky. Následne už nie sú potrebné náhradné diely,

A kde mate istotu že automobilky pre zachovanie zisku nespolupracujú z ropnými gigantmi .Tam sa točia biliony €.

+1/0
19.7.2019 14:51

E42m61i68l 72N17o69v48á14k 1355353470574

Automobilky se o zisk připraví tak jako tak. Buď prodejem elektromobilů, který v současnosti ziskový není, nebo tím, že budou platit velké pokuty za každý gram emisí nad stanovený limit.

0/0
19.7.2019 15:27

V45l21a94d54i49m76í12r 30V31o75j88t34e18c71h80o63v13s90k17ý 5626106383928

Prepáčte ,ale keby sa nesprísnili emisne normy, tak v živote by tie prachy do vývoja elektrických aut nedali.

0/0
19.7.2019 15:05

E27m56i50l 83N52o88v66á71k 1445643450874

Nedali, protože bez těch emisních norem by většinou chyběla perspektiva návratnosti takové investice.

0/0
19.7.2019 15:31

J84o10s44e28f 83B57u16r27d69a 7552895421834

Jsem na to povinné nakoupení vyhrál po svém - zakoupil jsem si elektromobil už teď, ani mne nikdo nenutil :-)

0/0
22.7.2019 21:24

V36á62c64l93a97v 39V25a52n24ě93k 2303253458401

Chapu mít elektromobil jako druhé auto pro běžné projížďky po městě, ale vydat se s ním na tři sta km daleko a tam najít o víkendu porouchanou nabíječku a další nikde by mě asi zbavilo zelených myšlenek na dlouhou dobu.

0/0
19.7.2019 13:46

J14o10s66e90f 17Š90o95l44t53e14s 8354118810983

Většina elektromobilistů si dává rezervu :-) Mě se tohle stalo při jízdě do Olomouce. Chtěl jsem nabíjet v Mohelnici... No smůla. Ale dojel jsem, byť v nádrži zbylo pár elektronů... Je to ale už docela dávno v elektromobilním pravěku s malobaterkáčem.

+1/0
19.7.2019 13:49

J28o83s89e30f 25Š77o58l78t34e37s 8854678490733

Lidi, já chápu, že vás děsí ty články ze západu, jak zakazují vjezd spalovacím autům do měst apod. Ale já bych se toho vážně nebál. Normální benzínový auta tady s námi budou ještě hodně dlouho a budou samozřejmě ještě dlouho dominovat. Elektromobil tu není od toho, aby něco zásadně nahrazoval. Je to spíš doplnění. Že média furt hystericky řvou, že něco a něco... To je přece nesmysl, vždyť by lidi politika, kterej by tohle chtěl schválit defenestrovali.

+2/0
19.7.2019 13:19

P82e72t91r38a 24B42r25o25d77o49v33á 7795685725551

tak níže píšete je to fajn cesta, a teď že nemáme bát.. Jako alternativu pro určitou skupinu lidí to beru, ale to je tak všechno. Ale jinak souhlas, fakt se nebojím, že by někdo zakazoval za pár let používat mé dieselové auto.. Ekonomika by to neustála..

+1/0
19.7.2019 13:23

J27o84s48e22f 25Š11o40l75t12e97s 8314118350743

A to byste se divila, co ustojí ekonomika. Tlak veřejnosti proti ropě je na západě, ale i v USA značný. Taky se může stát, že nebudete mít na co jezdit...

+2/0
19.7.2019 13:42

T38o15m49a51s 31N60o80v22a95c85e48k 7821132156502

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
19.7.2019 13:44

J95o44s19e85f 32Š17o52l46t55e33s 8724518960883

Jen se smějte. Trumpovi rupne v kouli a budete jezdit na dřevoplyn a rád.

0/−3
19.7.2019 13:45

T40o91m40a89s 49N49o43v82a38c46e21k 7741152886612

Jak souvisí rupnutí Trumpa s tím zmiňovaným vymyšleným tlakem veřejnosti proti ropě na západě a v USA? Bez ropy by si ta veřejnost ani...

+1/0
19.7.2019 13:47

J72o42s96e34f 34Š16o62l22t24e12s 8674858680933

Kalifornie je proti ropě nastavená hodně, západní a severní země Evropy taky, byť některé dost schizofrenně (Norsko). Ono to, že přestaneme ropu spalovat v motorech neznamená, že se pro ni nenajde lepší využití...

+1/0
19.7.2019 13:50

P27e58t19r83a 32B65r92o17d91o63v65á 7175225165711

Když 70% obyvatelstva znemožní mít auto, tak se to na ekonomice projevit musí. Upřímně směju se jak se tady řeší EV a pak po cestě domů z práce potkám několikero felicií, golfů z roku jedna dvě..

0/0
19.7.2019 13:46

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Najdete na iDNES.cz