Od února roku 2020 může pobídky využít až 10 milionů obyvatel Paříže a jejího okolí. Předsedkyně regionální dopravní agentury Île-de-France Mobilités Valerie Pecresseová řekla deníku Le Parisien, že navrhla, aby město poskytlo všem obyvatelům dotaci na polovinu nákladů na elektrokolo, tedy 500 eur (12 945 Kč). Ile-de-France je region, který obklopuje Paříž.
Dobré elektrické kolo se dá koupit v průměru za 2000 eur (51 780 Kč), levnější pak okolo 1000 eur (25 890 Kč). „Chci, aby všichni obyvatelé měli stejné právo na elektrickou mobilitu a dopravu čistšího typu, zejména v malých a středních oblastech se spoustou kopců,“ vysvětlila Pecresseová.
Od září si budou moci obyvatelé Paříže v rámci programu Veligo elektrická kola také dlouhodobě pronajmout (až na 6 měsíců). Měsíčně je to bude stát až 40 eur (1035 Kč). Polovinu jim přitom může zaplatit zaměstnavatel. Paříž podobný program s názvem Velib již provozuje na úrovni obcí.
Jak uvedl server německé televize Deutsche Welle, v rámci programu bude uvolněno 10 tisíc elektrokol do širší Paříže s plánem zdvojnásobit tento počet. Pokud se to podaří, půjde o největší program půjčovny elektrických kol na světě.
Programy dotací na elektrokola se rozbíhají po celém světě kvůli snaze měst omezit provoz a znečištění a také pomoci svým občanům ve zdravějším životě. Mezi země, které investují do infrastruktury elektrických kol a poskytují půjčky a bezúročné dotace občanům, kteří si je chtějí koupit, patří Švédsko, Norsko, Skotsko a Portugalsko.