Společnost Delta použila tuto strategii vůbec poprvé, aby se vyhnula clům zavedeným během prvního funkčního období prezidenta Donalda Trumpa, píše Forbes.
Nové letadlo odlétá z Francie ve středu dopoledne a do Tokia přiletí ve čtvrtek 1. května v 9:50. „Velmi úzce spolupracujeme s Airbusem, který je jediným výrobcem letadel, od něhož máme dodávky na zbytek letošního roku,“ nechal se na adresu evropského výrobce letadel slyšet generální ředitel Delta Air Lines Ed Bastian. Dodal, že Airbus je skvělý partner a aerolinky učiní vše pro to, aby cla minimalizovaly.
Žádná cla platit nebudeme, říká šéf aerolinek. Díly zůstávají ve skladech![]() |
„Je nám jasné, že nebudeme platit žádná cla na letadla, která pořídíme. Tato doba je dost nejistá, a pokud začnete k letadlu připočítávat 20procent nákladů, je velmi obtížné, aby tato matematika fungovala,“ dodal. S Airbusem si podle jeho slov aerolinky vyjasnila situaci a uvidí, co se z toho vyvine.
Letecká společnost Delta Air Lines v současné době provozuje flotilu 36 letadel Airbus A350-900 a dalších 15 má objednaných. Dále má objednávku na dvacet letadel Airbus A350-1000, jejichž dodání je naplánováno na příští rok, s opcí na dalších dvacet kusů. Katalogová cena letounů Airbus A350-900 je 308 milionů dolarů (6,7 miliardy Kč) a A350-1000 stojí 355 milionů dolarů (7,7 miliardy Kč)
Tarify zasáhly letecký průmysl
Trumpova cla mají neblahý vliv na všechny americké letecké společnosti právě v době, kdy se konečně začaly zotavovat z poklesu letecké dopravy během pandemie. Prezident společnosti Delta Glenn William Haustein k výsledkům firmy uvedl, že letecká společnost zaznamenala výrazný pokles rezervací zákazníků z Kanady v důsledku obchodní války a smíšené výsledky hlásí i Mexiko. „Budeme se dívat na Kanadu a Mexiko jako na místa, kde pravděpodobně snížíme naši kapacitu,“ uvedl.
Dodávky nových dopravních letadel váznou. Výrobci mají problémy se sedadly![]() |
Během hovoru k výsledkům šéf Delty Bastian dále informoval, že cla ovlivnila i zákazníky firemní klientely. Myslím, že mnoho společností se snaží zjistit, jaká je budoucnost. Pokud budeme pokračovat v tomto prodlouženém pocitu nejistoty, bezpochyby uvidíte pokračující snižování počtu firemních cest. Ale myslím, že v tuto chvíli je předčasné předpovídat příliš daleko dopředu,“ upřesnil.
Agentura Reuters nedávno informovala, že americký letecký průmysl nyní lobbuje u Trumpovy administrativy za obnovení bezcelního režimu podle dohody o civilních letadlech z roku 1979. „Je pro nás opravdu těžké pochopit, že za letadla musíme platit clo,“ řekl agentuře Reuters finanční ředitel společnosti American Airlines Devon May. Podle něj něco takového nedává žádný ekonomický smysl, uzavřel Forbes.