Pokud Life v Argentině uspěje, rozšíří se do dalších zemí světa. Ve dvou stech mililitrech nápoje bude devět gramů cukru a jen několik miligramů sladidla ze stevie, které je více než stonásobně sladší. V tomto množství bude mít 36 místo 84 kilokalorií v cukerné verzi.
Testování nového nápoje v omezeném počtu zemí je standardním postupem. Například verze Zero se začala prodávat jen v Austrálii, v Česku a několika dalších zemích se testovala cola s příchutí kávy Blak, která se však na trhu neuchytila.
Máte rádi Coca Colu?Aktuální slevy tohoto nápoje sledujeme na AkcniCeny.cz. |
Kvůli vysokému obsahu cukru se výrobci nápojů dostali do hledáčku regulátorů. Všechny významné značky hledají cestu, čím nahradit vysoce kalorický cukr, kterého spotřebují velké množství. Litr klasické coly obsahuje 106 gramů cukru, což je zhruba sedmadvacet kostek cukru a 120 procent doporučené denní dávky.
Příchuť lékořice
Výhodou sladidla ze stevie je její přírodní základ a nula kalorií, nevýhodou příchuť lékořice, jež se projevuje při větších koncentracích. Coca-Cola ji testuje již v 45 výrobcích, ale zatím ji nikdy nepoužila ve své vlajkové lodi, uvedla agentura Reuters. Světová dvojka Pepsi testuje v Austrálii verzi Next se sníženým obsahem cukru a stevií, česká dvojka Kofola zkouší bylinu v "lehké" verzi své koly.
Šéfka Pepsi Indra Nooyiová při prezentaci výsledků firmy minulý měsíc uvedla, že stevia nefunguje v colových nápojích a výrobci potřebují objevit nové sladidlo, aby zvrátili klesající tržby.
"Pokud bude tento stav pokračovat příliš dlouho, další tři pět let, spotřebitelé sycené nápoje navždy opustí," uvedla. Plnotučné verze col dále v tržbách vládnou, light verze tvoří v Česku obvykle jen pětinu prodejů. Používaná umělá sladidla jako aspartam, přestože jsou desítky let zkoumané, mají u části potenciálních zákazníků špatnou pověst.