Coca-Cola poprvé přidává do limonád alkohol, prodávají se v Japonsku

  15:38aktualizováno  15:38
Poprvé po více než 125 letech své existence uvedla americká společnost Coca-Cola na trh nápoj obsahující alkohol. Tři verze citronové limonády s obsahem alkoholu 3, 5, a 7 procent, se prodávají od dnešního dne v japonské provincii Kjúšú.

Alkoholický nápoj Lemon-Do z produkce společnosti Coca-Cola v nabídce obchodu v japonské Fukuoce. (28. května 2018) | foto: Profimedia.cz

Coca-Cola je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě. Firma chce novým alkoholickým nápojem oslovit mladé spotřebitele, zejména ženy. Nový produkt je inspirován populárními japonskými nápoji kombinujícími pálenku šóčú a ochucenou perlivou vodu, jeho přesný recept však Coca-Cola podle své tradice drží v tajnosti, píše BBC.

Plechovka o velikosti 350 mililitrů vychází na 1,4 dolarů (31 korun). „Jedná se o pilotní projekt v regionu, který má značný trh,“ řekla agentuře AFP mluvčí Coca-Coly v Japonsku Masako Iida. Vývojáři produktů Coca-Cola dostali nápad po návštěvě japonských restaurací „Izakaya“, kde jsou citronové nápoje velmi populární. 

Coca-Cola vstoupila na trh, kterému dominují tři japonské společnosti - Suntory, Kirin a Asahi. Prezident japonské součásti firmy Jorge Garduňo již v březnu upozornil, že vstup Coca-Coly do oblasti alkoholických nápojů se pravděpodobně omezí pouze na Japonsko.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Socialismus se vrací, ne z Východu, ale ze Západu, řekla Šichtařová

Evropská unie je promořená neomarxisty, Česko je však prozatím oázou klidu. Takový je názor ekonomky Markéty...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Platit se bude za všechny dovezené mobily, řekl šéf OSA v Rozstřelu

Pořadatelé koncertů, média, sportbary, hotely, ale i spotřebitelé, kteří si kupují flash disky nebo CD a DVD nosiče. Ti...

Dvacet hodin ve vzduchu. Z New Yorku míří první přímý let do Sydney

Z letiště v New Yorku letí první let bez mezipřistání s destinací v australském Sydney. Letadlo australské aerolinky...

Žluté lány musí zmizet. Zemědělce čeká omezení plochy vysetých plodin

Tisíce zemědělců v posledních týdnech rozměřovaly pole a lámaly si hlavu nad tím, jak je co nejvýhodněji rozdělit....

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Dějiny čtvrcení v Praze. Nejděsivější případy rozřezaných těl

Děsivé kriminální případy. O těchto čtyřech vraždách mluvila celá republika. Brutální a hrůzostrašné „kouskování“...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Módní dům Dior se omlouvá Číně. Z čínské mapy vyloučil Tchaj-wan

Francouzský módní dům Christian Dior si sype popel na hlavu. Při prezentaci svých butiků na jedné z čínských univerzit...

Bohatí Švýcaři budou platit záporné úrokové sazby

Namísto, aby banky ve Švýcarsku vyplácely bohatým klientům úroky z vkladů, začínají jim účtovat poplatky za to, že si u...

Nevyužitá podzemní parkoviště v Paříži se mění na houbové farmy

Co dělat se starým nepotřebným podzemním parkovištěm? A co když jsou jich miliony metrů čtverečních? Paříž tento...

Epidemie obezity pokračuje. Daňové poplatníky čekají těžší časy

I letos si lidé 11. října připomněli Světový den obezity. Rozhodně však nebylo co slavit. Organizace pro hospodářskou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz