Čína stopla reklamy na nápoj, po jehož vypití se dívky vrhaly na vyvolené

  • 8
Čínští regulátoři médii zakázali reklamy tchajwanského výrobce nápojů, který se snažil nalákat mladé zákazníky na sladovou limonádu. Reklama ukazuje, že po vypití nápoje ženy ztrácejí zábrany a nebojí se oslovit či přímo vrhnout se na vyhlédnuté protějšky.

Nervózní žena v kavárně vypije pár skleniček limonády a snaží se v sobě najít kuráž, aby vyznala lásku svému vyvolenému (video v čínštině najdete zde). V jiném videu si žena srkne drinku a skočí na basketbalistu (video zde), kterého pokryje polibky. Ženský hlouček okolo ji povzbuzuje „ty jsi tak odvážná, závidíme ti!“. 

Čínští regulátoři médií však tyto reklamy zakázaly s tím, že mají neblahý vliv na vývoj mladých, píše server Quartz.

Za reklamami stojí tchajwanský Want Want, který jimi propaguje svou šumivou limonádu Sawow s 3,5% obsahem alkoholu. Prodává ji v růžových lahvích a nabízí například broskvovou nebo liči příchuť. Některé mají nápis „na kuráž“. Sama firma pak nápoj charakterizuje jako nový koktejl určený zejména pro ženy.

Reklamy na nápoj Sawow však nejsou jediné, které firmě regulátoři zakázali. Stejný osud potkal i nealkoholický mléčný nápoj O Pao. I tyto reklamy totiž naznačovaly, že ženy mají mít ve svém sexuálním životě proaktivní roli. 

Elizabeth LaCoutureová, která přednáší gender problematiku na univerzitě v Hong Kongu, říká, že reklamy spojují konzumaci alkoholu s formováním vztahů, což je problematické zvlášť ve chvíli, kdy mají cílit na mladé zákazníky. Podle expertky by se na čínských středních a vysokých školách mělo diskutovat o odpovědném pití alkoholu a o tom, jak randit i bez alkoholu.