Čína stopla reklamy na nápoj, po jehož vypití se dívky vrhaly na vyvolené

  12:40aktualizováno  12:40
Čínští regulátoři médii zakázali reklamy tchajwanského výrobce nápojů, který se snažil nalákat mladé zákazníky na sladovou limonádu. Reklama ukazuje, že po vypití nápoje ženy ztrácejí zábrany a nebojí se oslovit či přímo vrhnout se na vyhlédnuté protějšky.

Nervózní žena v kavárně vypije pár skleniček limonády a snaží se v sobě najít kuráž, aby vyznala lásku svému vyvolenému (video v čínštině najdete zde). V jiném videu si žena srkne drinku a skočí na basketbalistu (video zde), kterého pokryje polibky. Ženský hlouček okolo ji povzbuzuje „ty jsi tak odvážná, závidíme ti!“. 

Čínští regulátoři médií však tyto reklamy zakázaly s tím, že mají neblahý vliv na vývoj mladých, píše server Quartz.

Za reklamami stojí tchajwanský Want Want, který jimi propaguje svou šumivou limonádu Sawow s 3,5% obsahem alkoholu. Prodává ji v růžových lahvích a nabízí například broskvovou nebo liči příchuť. Některé mají nápis „na kuráž“. Sama firma pak nápoj charakterizuje jako nový koktejl určený zejména pro ženy.

Reklamy na nápoj Sawow však nejsou jediné, které firmě regulátoři zakázali. Stejný osud potkal i nealkoholický mléčný nápoj O Pao. I tyto reklamy totiž naznačovaly, že ženy mají mít ve svém sexuálním životě proaktivní roli. 

Elizabeth LaCoutureová, která přednáší gender problematiku na univerzitě v Hong Kongu, říká, že reklamy spojují konzumaci alkoholu s formováním vztahů, což je problematické zvlášť ve chvíli, kdy mají cílit na mladé zákazníky. Podle expertky by se na čínských středních a vysokých školách mělo diskutovat o odpovědném pití alkoholu a o tom, jak randit i bez alkoholu.

Autor:

Nejčtenější

Naše platební karta nesmí do peněženky, varuje Apple. Hrozí poškození

V rámci Apple Card můžete mít i platinovou kreditní kartu.

Společnost Apple uvedla tento týden na trh v USA vlastní platební kartu. Zároveň zveřejnila návod, jak o ni pečovat,...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Balík do ruky nedošel? U České pošty narazíte, reklamovat může jen e-shop

ilustrační snímek

Zákazník si v obchodě objedná doručení zboží domů a zaplatí poštovné a balné. Jenže v situaci, kdy mu „balík do ruky“...

Delší než Eiffelova věž. V Evropě přistála největší nákladní loď na světě

MSC Gülsün

V německém Bremerhavenu přistála v pondělí největší kontejnerová loď na světě a dokončila tak svou první cestu z Číny...

Nejplastovější máte padáka. Tesco vyřadí výrobky, které přehánějí balení

ilustrační snímek

Společnost Tesco slíbila, že zintenzivní své úsilí v boji proti plastům na jedno použití. Jedním z opatření, které...

Další z rubriky

Miliardy dolarů za Prasátko Peppa. Hasbro kupuje majitele populární pohádky

Oblíbená kreslená postavička Prasátko Peppa v Číně čelí cenzuře.

Americký výrobce hraček Hasbro koupí kanadskou mediální a distribuční firmu Entertainment One (eOne) za čtyři miliardy...

Bilion dolarů v mínusu. Americký rozpočet míří k nejvyššímu deficitu od krize

Americký prezident Donald Trump se setkal s voliči v Manchesteru ve státu New...

Americké ekonomice se daří, ale státní dluh USA stoupá stále rychleji. Vládní rozpočtová agentura CBO (Congressional...

Nejplastovější máte padáka. Tesco vyřadí výrobky, které přehánějí balení

ilustrační snímek

Společnost Tesco slíbila, že zintenzivní své úsilí v boji proti plastům na jedno použití. Jedním z opatření, které...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz