Čína stopla reklamy na nápoj, po jehož vypití se dívky vrhaly na vyvolené

  12:40aktualizováno  12:40
Čínští regulátoři médii zakázali reklamy tchajwanského výrobce nápojů, který se snažil nalákat mladé zákazníky na sladovou limonádu. Reklama ukazuje, že po vypití nápoje ženy ztrácejí zábrany a nebojí se oslovit či přímo vrhnout se na vyhlédnuté protějšky.

Nervózní žena v kavárně vypije pár skleniček limonády a snaží se v sobě najít kuráž, aby vyznala lásku svému vyvolenému (video v čínštině najdete zde). V jiném videu si žena srkne drinku a skočí na basketbalistu (video zde), kterého pokryje polibky. Ženský hlouček okolo ji povzbuzuje „ty jsi tak odvážná, závidíme ti!“. 

Čínští regulátoři médií však tyto reklamy zakázaly s tím, že mají neblahý vliv na vývoj mladých, píše server Quartz.

Za reklamami stojí tchajwanský Want Want, který jimi propaguje svou šumivou limonádu Sawow s 3,5% obsahem alkoholu. Prodává ji v růžových lahvích a nabízí například broskvovou nebo liči příchuť. Některé mají nápis „na kuráž“. Sama firma pak nápoj charakterizuje jako nový koktejl určený zejména pro ženy.

Reklamy na nápoj Sawow však nejsou jediné, které firmě regulátoři zakázali. Stejný osud potkal i nealkoholický mléčný nápoj O Pao. I tyto reklamy totiž naznačovaly, že ženy mají mít ve svém sexuálním životě proaktivní roli. 

Elizabeth LaCoutureová, která přednáší gender problematiku na univerzitě v Hong Kongu, říká, že reklamy spojují konzumaci alkoholu s formováním vztahů, což je problematické zvlášť ve chvíli, kdy mají cílit na mladé zákazníky. Podle expertky by se na čínských středních a vysokých školách mělo diskutovat o odpovědném pití alkoholu a o tom, jak randit i bez alkoholu.

Autor:

Nejčtenější

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Příliš Přepychový Projekt. Poslanci řeší dostavbu D4 za soukromé peníze

Zatím poslední část dálnice D4 ze Skalky do Hájů nedaleko Příbrami byla uvedena...

Přestože ministerstvo dopravy vybírá investora pro dostavbu chybějících 32 kilometrů dálnice mezi Příbramí a Pískem už...

Další z rubriky

Nejlepší taška je žádná, říká expertka na udržitelnou ekonomiku

Soňa Jonášová, ředitelka Institutu cirkulární ekonomiky

Každý rok se dostane do oceánů 8 milionů tun plastů. Plastový odpad znepokojuje i EU. Do Ta chystá směrnici, která by...

Britský deník končí s plastem. Časopisy posílá v obalu z bramborového škrobu

Britský The Guardian vychází zabalený už jen do biologicky rozložitelného obalu.

Čtenáře britského deníku Guardian čekalo o víkendu překvapení. Místo v klasickém plastu byly sobotní přílohy zabalené v...

Indiány ohrožuje rozpočtový pat. V rezervacích může dojít jídlo i léky

Žena z indiánského kmene Navaho při výrobě tradičního vlněného koberce.

Fakt, že si Američané nemohou zaskočit do místního muzea či na úřad, tolik nebolí. Mnohem víc trápí „shutdown“, tedy...

Najdete na iDNES.cz