Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Tesco lákalo v regálech na neplatné slevy. Zákazníci u pokladny platili víc

  • 70
Britský obchodní řetězec Tesco klamal zákazníky regálovými slevami, které už byly několik dnů, týdnů nebo dokonce měsíců prošlé. Reportér BBC tak „nachytal“ 33 z 50 obchodů, které navštívil.

Dvě třetiny britských obchodů Tesco včas neodstranily z regálů časově omezené upozornění na zboží v akci. Zákazníci tak nakonec zaplatili víc, než si původně mysleli. Zjistil to reportér BBC. Tesco v reakci na to slíbilo, že ceny sortimentu ve všech svých obchodech překontroluje.

Reportér navštívil během tří měsíců padesátku obchodů. Do terénu se vydal, když si jeho kolegové stěžovali, že na účtu, který zaplatili, není zohledněna sleva, za kterou (podle informací na regálech) nakupovali. V některých případech bylo zboží označeno jako akční dokonce měsíce poté, co sleva už nebyla platná.

PŘEHLEDNĚ: Češi na jídle šetří. Jestli je sleva skutečná, už ale neřeší

Prodavači Tesca na dotaz uznávali, že akční nabídka je prošlá. Zaměstnanec jednoho obchodu chybu vysvětlil tím, že nestíhají, protože jich je málo. Ve všech případech ale slevu nakonec uznali. Třeba v Tesku Express ve městě Birmingham však označení slevy neodstranili ani měsíc poté, co je na to reportér upozornil.

Zatím není jasné, jak moc velký problém zjištění BBC je. Většina nakupujících totiž pokladní účtenky nekontroluje, a tak neví, že slevu nakonec nedostali. A když kontroluje, málokdo si pamatuje cenu uvedenou na regálu.

Podle Martina Fishera z Institutu obchodních standardů by mohlo jít o porušení zákona o ochraně spotřebitele a zákazu klamavých obchodních praktik.

„Věnujeme velkou pozornost tomu, aby byly cenovky správné a zákazníci se mohli o svém nákupu informovaně rozhodovat. Chyb, které se objevily, litujeme. Zaměříme se na dotčené obchody, kde se to stalo, abychom posílili svou zodpovědnost vůči našim zákazníkům,“ reagoval mluvčí řetězce.