Čerstvé statistické údaje odhalily, že roční počet krádeží v obchodech v Británii se loni vyšplhal na nejvyšší úroveň v historii. Policie zaznamenala 516 971 případů proti 429 873 v roce 2023. U více než poloviny krádeží v obchodech nahlášených v loňském roce nebyl navíc zjištěn žádný podezřelý. A pouze jeden z pěti případů skončil obviněním, píše portál MailOnline.
Nové bezpečnostní opatření v londýnské pobočce řetězce v Battersea okamžitě vyvolalo rozhořčené reakce Britů, kterým připomíná spíš vězení než prodejnu. Jiní klec označují za potvrzení britského společenského úpadku.
Horší než v Tesku
„Krádeže stojí supermarkety dva miliardy liber ročně,“ říká Tom Ironside, ředitel pro obchod a regulaci v britském maloobchodním konsorciu. Také pro obchodníky je trend znepokojující. „Bezpečnost je naší nejvyšší prioritou,“ komentoval krok mluvčí společnosti Sainsbury’s.
Zákazníci Teska si utahují z kamer u pokladen, připomínají jim fotbalový VAR![]() |
Podle jeho slov firma pravidelně přezkoumává všechna bezpečnostní opatření v obchodech a v některých pobočkách zavádí kamerové systémy.
Zákazníci na sociálních sítích také nenechali proměnu prodejny bez povšimnutí. „Nechápu, proč se to vlastně vůbec dělá,“ komentoval opatření jeden z nich. „Je tu někdo, kdo se zasazuje o právo a pořádek?“
Jiní zase tvrdí, že klec v Sainsbury’s rozhodně není tak špatná jako v Tesku. Tento maloobchodní řetězec totiž v září 2023 zavedl podobné bezpečnostní zástěny, které firma zdůvodnila ochranou zaměstnanců obchodu.
Začalo to covidem
Používání zástěn v supermarketech se poprvé rozšířilo během koronavirové krize v roce 2020, kdy zaměstnanci začali vykonávat svou práci za plastovými štíty. Navzdory tomu, že hrozba viru již opadla, se od té doby staly zástěny mezi zákazníky a zaměstnanci supermarketů běžnou záležitostí.
Minulý měsíc zavedla společnost Sainsbury’s v Británii ve svých obchodech další významnou změnu v podobě kamer na samoobslužných pokladnách, které zaznamenávají zákazníky při skenování zboží.
Clapham High Street, London
— WeGotitBack 🏴🇬🇧🇺🇸 (@NotFarLeftAtAll) June 11, 2025
Sainsbury’s being raided pic.twitter.com/uSupKZgFv7
Zákazníkům, kteří si do tašky dávají výrobek, který zapomněli naskenovat nebo jej skenovali nesprávně, se nyní zobrazují záběry se zprávou „Vypadá to, že poslední položka nebyla naskenována. Než budete pokračovat, zkontrolujte prosím, zda jste ji naskenovali správně“.
Toto preventivní opatření následovalo krátce po podobném opatření dalších velkých řetězců, například britského Teska, a také v souvislosti s nárůstem počtu krádeží v obchodech, uzavřel portál.