Úterý 10. prosince 2019, svátek má Julie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 10. prosince 2019 Julie

Louis Vuitton je pro sekretářky, tvrdí čínští boháči. Chtějí neotřelost

  12:50aktualizováno  12:50
Nosit Louis Vuitton a další značkové zboží je nejjednodušší cesta, jak dát na odiv své bohatství. Některé módní domy s luxusem ale začínají trpět tím, že si je může dovolit už příliš mnoho lidí. Superboháči totiž touží po ojedinělosti, a tak hledají dosud neznámé luxusní značky.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

„Značky, které boháči nosí, začínají být důležitější než to, kolik vydělali peněz,“ píše manažer britské banky HSBC Erwan Rambourg ve své knize o bohatých Číňanech s názvem Dynastie Bling: Proč luxusu začínají vládnout čínští zákazníci („The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun“). 

Rambourg vytvořil pyramidu, na které ukazuje, jak si jednotlivé značky stojí: od každodenního luxusu kávy Starbucks po nejdražší diamanty značky Graff.

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Pyramida luxusu (pramen: Independent.co.uk)

Značky nebo produkty, které jsou jakkoli spojeny s luxusem, mohou těžit z rostoucího bohatství lidí po celém světě. Konkrétně v Číně se trh s luxusním zbožím velmi rychle zotavuje necelé čtyři roky poté, kdy jej zabrzdily protikorupční zásahy prezidenta Si Ťin-pchinga.

Podle HSBC by mohla být překonána i letošní předpověď desetiprocentního růstu trhu s luxusem (versus 7 procent celosvětově), podotkla agentura Bloomberg

Některé značky se ale staly příliš snadno dostupnými na to, aby zůstaly pro suberboháče přitažlivé. Mnoho majetných Číňanů považuje například značku Louis Vuitton za „značku pro sekretářky“, píše list Independent.

„Louis Vuitton se stal příliš obyčejnou značkou,“ cituje Shaun Rein, šéf čínské výzkumné agentury China Market Research Group, jednu z čínských miliardářek. „Má ji každý, vidíte ji v každé pekingské restauraci. Dávám přednost značce Chanel nebo Bottega Veneta, které jsou exkluzivnější,“ pokračuje nejmenovaná žena.

Podobným potížím s reputací čelí i módní dům Gucci. Zboží na míru a méně známé evropské značky jako Bottega Veneta ale letí vzhůru. Velmi bohatí lidé totiž dychtí zvláště po neznámých značkách.

Tahle letenka není pro každého. Za 18 tisíc dolarů se topíte v luxusu

„V Paříži kupuji značku Maison Ullens - je to francouzská značka vyráběná v Itálii,“ říká Sara Jane Ho, zakladatelka elitní čínské školy Institute Sarita. „Když jsem se vrátila zpátky do Číny, všichni mí studenti chtěli vědět, odkud mám oblečení. Nakonec to dopadlo tak, že se má škola stala prodejním místem této značky, protože studenti ji opravdu milují,“ doplnila.

Na vrcholu toho, co bohatí lidé vyhledávají, stojí i nadále věci na míru. Podle Rambourga je to segment neomezených možností i cen.

Autor:
  • Nejčtenější

Firma přišla o miliony, při Black Friday kvůli chybě nabízela slevu 97 %

Švédská technologická firma Foreo, která působí i v Česku, nadělila během akce Black Friday kvůli cenové chybě svým...

Je nemravné mít na jogurtu přirážku sto procent, řekl ministr Toman

Kontrola dvojí kvality bude mířit zejména na nadnárodní potravinářské firmy, ty české s ní problém neměly. Ministr...

Jak se podvádí na EET: účtenky se smyšleným kódem i snižování tržeb

Falešná účtenka nebo její nevydání. Finanční správa popisuje, jak podnikatelé upravují software v pokladnách, aby...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Centrální banky jsou v pasti. Pro boj s příští recesí jim nezbývají nástroje

Během desetiletého boje s následky finanční krize si přední světové centrální banky „vystřílely munici“ a ke zvládnutí...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

  • Další z rubriky

Centrální banky jsou v pasti. Pro boj s příští recesí jim nezbývají nástroje

Během desetiletého boje s následky finanční krize si přední světové centrální banky „vystřílely munici“ a ke zvládnutí...

Němci mohou vyrábět balsamico. Italové ve sporu o chráněnou značku neuspěli

I výrobci mimo Itálii smějí označovat své balzámové octy jako „balsamico“. Rozhodl tak Soudní dvůr EU. Ukončil tak...

Italská banka Popolare di Bari žádá finanční injekci až jednu miliardu eur

Italská družstevní banka Popolare di Bari potřebuje okamžitou finanční injekci až jednu miliardu eur (25,5 miliardy...

Africký bankovní zázrak. Obchodníci s alkoholem vytřeli zrak velkým bankám

Být podomním prodejcem alkoholu má své výhody. Dobře poznáte své zákazníky a díky tomu se vám jednou podaří vybudovat...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz