Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Diskuse k článku

Boeing stopne výrobu letadel 737 MAX, prodělá na tom miliardy měsíčně

Společnost Boeing od ledna pozastavuje výrobu letadel 737 MAX, která po dvou tragických haváriích nesmí od jara létat. Rozhodnutí přijde amerického výrobce možná až na miliardu dolarů (téměř 23 miliard Kč) měsíčně. Tvrdí to část analytiků, kteří poukazují na to, že firma nemá v úmyslu propouštět a patrně poskytne podporu i dodavatelům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i66l12a94n 65V67o46l84e55k 5539703126749

Kapitalismus mě stále překvapuje. Průšvih jako hrom a oni se tváří jakože nic, ani nebudou propouštět... Ještě podivnější je vývoj ceny akcií Boeingu. Ta se také moc nemění a to se během roku 2017 překvapivě zdvojnásobila. Když zvážíme, že v roce 2016 už Boeing o těch problémech MAXů věděl, je těžké nevymýšlet konspirační teorie...

+1/−1
17.12.2019 17:09

P38e64t11r 14D79o65l93á28k 5912386826136

V USA kapitalismus nemají. Tam panuje bankovní a burzovní socializmus.

+1/0
17.12.2019 22:14

T74o13m44a50s 45R36o72t21t 9985107683

https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/boeing-will-halt-renton-assembly-lines-but-no-layoffs-for-employees/

Pro doplneni...

0/0
17.12.2019 14:22

L59u13k34á53š 66K83m11e27n93t 5379827854680

Nová výroba prý začne až za rok. Bude se jednat o velkosériovou zmenšenou verzi s nápisem Made in China, případně Made in PRC. Bude prý ideální jako těžítko na stůl nebo jako hračka pro děti :-)

0/0
17.12.2019 13:10

J24a85k55u57b 21F28i85l38i29p 2912896638128

Jenom bych chtěl, že ty spekulace ohledně krachu Boeingu jsou irelevantní.

Je to firma strategická pro usa ,má vojenskou a vesmírnou divizi.

Má hodně zaměstnanců a subdodavatelů, takže v nejhorším je bude sanovat vláda. Prostě to se nestane

+4/0
17.12.2019 13:03

P43e20t26r 96H90a74m37ž95í50k 7101543212373

Takhle to dopadá, když se chce někde ušetřit "pár korun" na úkor kvality a bezpečnosti...

+1/0
17.12.2019 12:58

M43i90l21a88n 74S91t27r74n36a58d 9808253108803

No a nakonec si výrobní kapacity pronajme Airbus a bude tam dělat 320ky

0/0
17.12.2019 12:47

M24i40c40h21a44l 89K64a49r90a10f95a 2465174579721

Me teda prekvapuje, ze zisk klesl jen o 50%. A akcie bych taky cekal o hodne niz, nez jsou ted.

Jedine co me napada, ze maji sikorou skalu letadel, ktere to porad drizi ? I kdyz 737 je nejprodavanejsi.

0/0
17.12.2019 12:44

J72a85k11u45b 83F83i94l27i40p 2262976458378

Taky vojenskou a vesmírnou divizi

+3/0
17.12.2019 13:04

M16i61c44h81a90l 93C23h65a19l88u20p31a 6718930109203

Z toho budou mít radost akcionáři. Hlavně ti Airbusu...

+1/0
17.12.2019 12:30

L91u37k83á69š 12K62m72e79n78t 5259957294220

Airbus je z toho naopak celkem dost nešťastný ... sám má malé výrobní kapacity a je zasekaný tak dlouho dopředu, že té situace stejně využít nedokáže.

0/0
17.12.2019 13:11

K10a93r45e53l 37L42a38n65g23r 2552227440168

Je cas udelat projektu 737 MAX papa, vykoupit to co nemuze litat. A zacit delat poradne novy stroj.

+1/−1
17.12.2019 12:06

L63u95k90á23š 21K88m93e16n47t 5879237754340

Jako sám si říkám, proč prostě neudělají zmenšenou verzi 787 ... prostě použít ten koncept a postavit na něm menší letadlo s jednou uličkou. Ono MAXy stejně byly nejspíše poslední vývojovou větví 737 ...

0/0
17.12.2019 13:13

T88e63r12e74z96a 92P52i19c93h73e77r44t61o70v54á 6783819707343

Tak hlavně že Boeing ušetřil v personálních nákladech na vývoji řídícího softwaru ;-D

Interní zkušení zaměstnanci byli moc drazí. Externí z Indie mnohem levnější.

Oplatilo se ;-)

+1/0
17.12.2019 11:58

P94e98t75r 88M65u14d17r34y16c62h 7154312767123

737 MAX je vpodstatě již neprodejný

0/−3
17.12.2019 11:58

D88u49š11a20n 80S25o51c63h54a 9116261453761

Jak z uspesneho letadla 737 udelat totalni opak...

0/0
17.12.2019 11:54
Foto

B37á33r61a 67T16u51č51k39o53v22á 2744465706892

Houby zle, stačí vyhlásit akci 2+1 zdarma a celou produkci koupí Češi.

+6/0
17.12.2019 10:59

R67i46c55h88a51r10d 41T71o30m52e67č10e55k 7826415546741

Nějaké výběhové typy vrtulníků za plnou cenu naše armáda právě nakupuje.

+1/−2
17.12.2019 11:53

P72a29v36e78l 11D53v93o98ř79á35k 2723448379364

Paní Tučková mluví o Češích. Co nakupujete v Rusku, je celkem irelevantní.

0/0
17.12.2019 12:43

P73e20t34r 82M26a97r22š74á44l44e64k 9125182104159

Tak, mohli by je prodat aspoň jako stylové restaurace. Akorát otázka je, jak by je přepravovali na místo.

+2/−1
17.12.2019 10:51

V94l67a97d98i47s12l26a43v 20Ž66i92d60e88k 3718730680

Bez cestujicich by to asi povoleni dostalo.

+1/0
17.12.2019 10:52

J37i92ř26í 93B89r31e10z24o55l61u96b83s90k24ý 8987459934920

Stejně jak je přepravují teď.

+1/0
17.12.2019 10:53

T83o67m74a45s 89R33o56t76t 9245267333

To je docela prusvich! To vypada dost blbe! Evidentne prehrat software stacit nebude...

+1/0
17.12.2019 10:42

P46e33t13r 70P75o37l19á90k 8155256734672

Můžeme mi někdo vysvětlit, proč je jako úvodní fotka B737 od Qantasu, který není MAX, MAXe nemá objednané a ještě je to očividně start a ne přistání? Je vidět, že článek nedělal technet :-P

0/0
17.12.2019 10:40

T82o52m84á14š 41Ž51i95t66n57ý 6661940861161

Bude povánoční výprodej?

+3/−1
17.12.2019 10:12

V93l90a13d91a 47D23o16l83e90z18a38l 6932236255

Ano Boeing udelal velkou chybu a bude ho to stat hodne, ale osobne si myslim, ze daleko vic masla na hlave ma FAA a jsou to prave oni kdo ted nechteji pustit MAXe do vzduchu. Takze MAXe rozeberou do posledniho sroubku a projde X dukladnejma kontrolama nez si bude FAA jista, ze tohle letadlo uz nikdy vlastni vinou nespadne...

Totalni selhani kontrolniho mechanismu je daleko vetsi problem nez technicka komplikace ala MCAS:-/

+11/0
17.12.2019 9:35

V85a89c53l88a77v 19M98e90d91e14k 5291242345275

Problém MAXe je, že je špatně od začátku. Software se snaží eliminovat zásadní mechanický problém (který není na současné konstrukci řešitelný). Na tom letadle je špatně úplně všechno.

+2/−4
17.12.2019 10:00

A58l75o79i37s 25J63i80n45d15r97a 9670114677835

Ne mechanicky, ale aerodynamicky problem.

Before the MCAS, test pilot Ray Craig determined the plane did not fly smoothly, in part due to the larger engines. Craig would have preferred an aerodynamic solution, but Boeing decided to implement a control law in software.

+6/0
17.12.2019 10:35

V90l44a56d19a 28D35o19l76e13z77a26l 6772166125

MAX zadny mechanikcy problem nema;-) Celej problem je v tom, ze chteli letadlo dostat do vzduchu bez toho, aniz by museli delat novou certifikaci a s tim spojeny preskoleni posadek...Tak se tam dal MCAS kterej mel udelat prave to, ze preskoleni neni treba, jenze udelali chybu v sw a nikomu o tom systemu nerekli...

MAX lita uplne normalne jako ostatni letadla;-)

+2/−5
17.12.2019 11:33

P98a97v72e32l 87D88v34o25ř37á10k 2783588439494

Jako ostatní letadla právě nelétá, proto dostal MCAS, aby se to pro piloty tak jen tvářilo a nemuseli dělat recertifikaci (jak správně uvádíte). Ale je to jen software, který odstraňuje neduh rozdílného chování letadla, oproti předchozím tipům.

+2/−1
17.12.2019 12:47

P83a54v31e75l 51K25o10r56n57e20l 3957970175801

Kdo vyrábí dopravní letadla? Boeing a Airbus. Zatím nelze moc počítat s dalšími výrobci (Čína, Rusko, Brazílie). Z toho pohledu je třeba, aby Boeing fungoval. S MAXy je hodně problémů, ale odborníci by měli říci, zda jsou řešitelné a bez zbytečného odkladu by ty problémy případně měli řešit. Nic víc.

+4/−3
17.12.2019 9:19

V71a12c20l47a56v 78M46e17d35e44k 5231772585755

Nic potřeba není. Rusko a Brazílie se do této kategorie nepouštěly, protože zde byla válka mezi A320 a B737, a nemělo ekonomický smysl být ten třetí. V případě, že by Boeing padl, tak jim jistě nebude dělat problém mezeru na trhu vyplnit.

0/0
17.12.2019 10:04

V55l40a68d91i69s92l57a55v 50Ž35i90d12e51k 3508620360

Vyvoj noveho dopravniho letadla trva nekolik let.

0/0
17.12.2019 10:22

J89a80r53e52k 35W89o41l12f 5640139750

Jako na MAXy bych jim hodil boba už z principu, aby se poučili a firmu to motivovalo do budoucna nešetřit na takto důležitých věcech a bezpečnostních prvcích... Já osobně bych do toho letadla už nesedl.

+4/−3
17.12.2019 9:08

T29o86m62á72š 65Ž33i50t12n79ý 6371160471861

...Jako na MAXy bych jim hodil boba už z principu... ale tak nákupří aerolinek nepřemýšlí. Vše se vyjadřuje v penězích. Takže jediná otázka bude: Je B737 ekonomicky výhodný?

...Já osobně bych do toho letadla už nesedl.... Ale pokud to pustí do vzduchu, troufám si říct že to bude nejvíc pověřený stroj na světě.

+1/0
17.12.2019 10:15

E23d55u69a21r65d 75D94r66á72b17e33k 7967153329809

jo, pověřený už proboha nikdy nespadnout

0/0
17.12.2019 10:42

A64n97t65o36n66í26n 38P68o86l62i34c77k10ý 9470822981827

A proto bych do něj klidně sednul ...

+1/0
17.12.2019 11:14

A42l65o39i78s 29J29i45n88d17r19a 9560784397745

Zlikvidovat Boeing neni v zajmu leteckych spolecnosti. Proto se zadne zaloby zatim nehrnou. Vsichni cekaji jak to dopadne. Pokud by Boeing padl bude to mit jeste vetsi dopad na vsechny.

+15/0
17.12.2019 8:24

O60n10d69ř46e80j 70Z78d80e69r84a85d82i58č40k96a 6934285883188

No ony se nehrnou hlavně asi z toho důvodu, že konečný ztráty ještě nejsou jasný, když se neví, kdy to letadlo bude moct do vzduchu..

+2/0
17.12.2019 10:55

V49l64a48d92i11s44l77a30v 47D58a17m81e89c 6567867733776

Za to, co provedli při schvalování si snad zaslouží i padnout. Zbytky firmy a schopné týmy si rozebere konkurence. Ono kdyby bylo celkově míň letadel a dražší letenky, nic by se nestalo. Lítal by jenom ten, kdo to opravdu potřebuje a nebo si to může dovolit.

+6/−17
17.12.2019 7:39

G40e11o11r38g 13K60o94m53b91e46r70e15c 9904231896661

kdyby padli pak neni konkurence a kdyz ma nekdo monopol je spatny jak uz se mnohokrat prokazalo. A to jak v cenach tak v bezpecnosti.

+9/0
17.12.2019 8:06

P89e19t22r 17B67a11r12t50ů41n32ě62k 2123955356703

Přesně tak, už takhle to byl smutný pohled, pouze dva konkurenceschopní výrobci. Z jen a pouze z tohoto důvodu doufám, že se zmátoří.

+6/0
17.12.2019 8:08

V66a29c62l27a86v 78M45e13d52e48k 5181972175245

Kdyby Boeing padl, pak se konkurence objeví.

0/0
17.12.2019 10:05

P55e44t27r 24B28a66r76t60ů69n72ě98k 2983875716383

Možná tak z Číny, ne díky.

+4/0
17.12.2019 10:05

V42a50c95l21a98v 48M71e59d72e78k 5901532155685

Máme tu výrobce, kteří zatím vyrábí o trochu menší letadla (S100, E190 jsou plnohodnotná moderní proudová letadla, jen o kousek menší než B737). Vyrobit letadlo s kapacitou o 50 míst víc by jistě zvládli, jen se do té kategorie zatím nepouštěli, protože to nemělo ekonomický smysl. Pokud by ale Boeing padl, tak by to rázem smysl mělo.

Důvod proč Boeing nepadne je jediný - nepřipustí to americká vláda.

+2/0
17.12.2019 10:13

K67a58r13e93l 35L84a86n44g87r 2772687930158

Boeing nejsou jen civilni stroje. Spada pid nej i vyroba bojovych letounu a zbranovych systemu, takze ten brekot o ztratach je jen pro noviny. Holt zamestnanci nebudou vyrabet MAXe, ale repasovat KCcka.

0/0
17.12.2019 12:15

Z58d89e27n87ě90k 73H74r19u96b22ý 5865178751836

A uvolněné místo zaplní se svojí kvalitou Čína. Díky, to fakt ne.

Přes všechny výhrady k Boeingu, pořád je to firma, která má obrovské know how, které je nepřenositelné. Já doufám, že případ MAXů povede ke změnám v konstrukci letadel obecně, stejně jako ke změnám při jejich schvalování.

+7/0
17.12.2019 8:19

J84i53ř45í 36N22o70v90o12t23n95ý 6145617856506

Pokud krachující Boeing koupí Číňani, bude jeho know-how lehce přeneseno na východ asijského kontinentu. Podobných přenosů know-how v rámci tzv. "globalizace" jsme v posledních několika desítkách let zažili "neúrekom".

0/0
17.12.2019 8:51

K96a62r28e51l 15F42a22j69t 5558902981793

Počátek problémů MAXů vznikl tlakem zákazníků na "ekologičtější a levnější provoz" flotily. Nebyl prostor pro vývoj úplně nového letadla a tak se nevhodně upravovalo to současné, byť potřebné zásadní změny nebyly úplně k současné konstrukci vhodné a tak se musela volit nestandardní řešení ... když se k těmto a ostatním podnětům přidá tlak a ekonomiku a potřebnou rychlost u výrobce a zřejmě benevolentní schvalovací proces ... ...

0/0
17.12.2019 8:57

J40o58s69e45f 26M86i59k10i12n 5893514505554

Problém je totální selhání certifikačního úřadu

+2/0
17.12.2019 9:05

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz