Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Diskuse k článku

Problémové boeingy vzlétnou nejdřív v půlce letošního roku, hlásí firma

Americký výrobce letadel Boeing neočekává, že by regulátoři schválili obnovení provozu jejích letadel 737 MAX dříve než v polovině letošního roku. Firma předpokládala, že v provozu budou již tento měsíc. Návrat letadel do vzduchu je pro společnost v současnosti prioritou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a42n 68C15e95p44e95k 1824836210

To člověk opravdu pláče, když si přečte zdejší internetové diskutující, kteří se pasovali na experty v letectví a v letadlech. Vadné bylo čidlo, bylo jen jedno a sw to špatně vyhodnocoval. A tady většina expertů okamžitě celý 737 vyhodnocuje jako bastl a letadlo co se neudrží ve vzduchu. Zkuste si zjistit, kolik se celkem 737 vyrobilo, kolik jich dnes po světě létá a jaká byla příčina pádu letadel. Ale to bych po vás chtěl asi moc.

+1/0
22.1.2020 14:34

D23a10d21a62k 58P41e52t18r 7411750964748

Nejsem expert na letectví, ale umím se podívat do kalendáře. Kolik měsíců se slibuje, že uzemění skončí a letí se dál. Opak je pravdou. ne expetri, ale odborníci vědí své a kde nic tu nic. Jen uzermění stále se prodlužující.

0/0
22.1.2020 15:13

P66e18t24r 96M91i16c58h53a92l 2270564471402

On ten problém byl ale podstatně hlubší než jedno vadné čidlo.

0/0
22.1.2020 20:09

L98u17c67i58a48n 81P70a87p16a97z12i98a61n 5654487771135

Ideální bude, když nevzlétnou nikdy. Stejně nikdo s nimi nebude chtít letět. Jsou na odpis. Americká kvalitna k ničemu.

0/−1
22.1.2020 10:58

J75a40n 81V62á74c60l89a97v52í88k 3342396281949

Létat v nich lidé budou. Dost lidí ani neví v čem letí, natož aby poznali rozdíl mezi jednotlivými verzemi modelu.

+1/0
22.1.2020 12:19

K53a72r32e58l 34K83l59e92č92k36a 6860608191224

Vůbec technickýma problému nerozumím, mohu jen vycházet z více či méně fundovaných článků. Asi měsíc po "uzemění" Boeingů Max jsem se dočetl, že hlavní výhodou nového typu měla být snížená spotřeba, které bylo dosaženo ZMĚNOU TĚŽiŠTĚ stávajícího typu (jeho posunutím, aby se snížila spotřeba zejména při startu). Tedy změnou konstrukce samotného letounu...

Pokud je to pravda, pak jde asi o neodstranitelnou vadu a možná proto si software se stabilitou PO STARTU v mezních situacích neumí poradit? Ale t.č. se o změně těžiště MAXů oproti staršímu typu nikde nepíše, jen o tom software?

Co se týče přejmenování, pokládám to za nešťastný nápad,cestující se budou u každého Boeingu pídit po původním názvu a roku výroby. Pokud bude problém skutečně vyřešen, bylo by serioznější označit letouny př. MAX - R (Repaired = opravený).

Chci věřit, že tragický případ je poučením pro všechny výrobce.

+1/0
22.1.2020 10:43

J96a39r50o19m75i89r 51F25a65r76e34k 4552773597

Hlavni vyhodou mela byt snizena spotreba. Te bylo dosazeno novymi motory.

Dosahnout uspory palive zmenou teziste sice je mozne a do urcite miry se toho vyuziva, nejedna se vsak o tento pripad.

Snizeni spotreby paliva zmenou teziste pri startu je nesmyslne.

Problem neni v poloze teziste.

Software nema za ukol poradit si se stabilitou, protoze letoun musi byt stabilni ve vsech fazich letu a vsech konfiguracich a to i pri vypadku softwaru.

0/0
22.1.2020 11:02

P54e75t24r 50M77a10t23ě48j24ů 6635377530386

Návrat MAXů může způsobit zkázu letectví,lidé raději nebudou létat vůbec,než aby riskovali let s MAXem.Aspoň tak to cítím já...

0/−1
22.1.2020 10:19

J17a55n 34V77á16c98l96a10v88í38k 3722176631709

V 737NG se dnes létá běžně a většina cestujících nebude řešit, jestli letí v 737-800 nebo 737-8.

+1/0
22.1.2020 12:23

V10á42c93l81a46v 68K77l20i10k19a 7157101581811

Jestliže to pustěj do vzduchu, mám další kritérium pro vyhledávání letenek. Neletět Maxem.:-P

+1/−1
22.1.2020 10:09

P54e31t93r 59M58a29t28ě82j81ů 6465867530846

Přijde zpáteční let,a u gatu stojí Maxík...

0/0
22.1.2020 10:13

P47e65t47r 51M43a24t38ě23j15ů 6305807900836

Jestli ty maxy vrátí do provozu,tak končím s létáním...

0/−1
22.1.2020 10:09

P59e95t54r 25M72a15t50ě24j54ů 6675437220586

Boeing už zachrání jen licenční výroba airbusů

+1/0
22.1.2020 10:05

P43e52t26r 60M57i93c91h82a40l 2540614661702

Boeing udělal v zájmu co nejrychlejšího uvedení nového typu do provozu hodně tvrdý faul. No a teď za to taky hodně tvrdě zaplatí. Hlavně doufám, že si z toho vezmou ponaučení.

0/0
22.1.2020 8:49

J29i68ř48í 11S23e68h73n69a32l 6385668722806

No tak zatim si z toho vzali akorat zlatej padak

0/0
22.1.2020 12:54

G13e70o91r97g 14K38o84m79b85e96r53e71c 9854971116291

Minuly tyden objevili dalsi sofwarovou chybu. Ani se zde o tom nepsalo. Pri predstartovni kontrole jim to neukazuje vsechny potrebny data co jsou dulezite ke startu a letu. Takze resi dalsi problem se software. Jednu chybu odstrani dve nove se objevi. Do takovyho letadla me nedostanou ani parem koni i kdyby mi mel propadnout let.

+2/0
22.1.2020 7:08

M51a92r57t11i29n 30J54u16r65č29a 9534831738308

Fakt s tím počítají to dát do provozu? Je jim jasné, že s tím nebudou chtít lidi létat? Jedině že by zavedly podnákladové ceny...

+5/0
22.1.2020 0:38

W86r93a83t23i88s22l48a56v 56T38o85b15o42l71a 3938383379690

Otázkou zůstává, jak případný návrat do provozu vezmou samotní zaměstnanci a cestující. Vzhledem k tomu, kolik se toho o MAXu provalilo a že se ve vzduchu vlastně udrží jen díky podpůrným systémům díky naprosto zbastlaném návrhu celého trupu, tak bych se vůbec nedivil, kdyby do toho už nikdo nechtěl vlést.

Ačkoli s létáním nemám absolutně žádný problém, tak by mě letadlo držící se ve vzduchu jen díky SW, poněkud znervoznovalo :D

+5/−2
22.1.2020 0:23

J72a49k79u44b 18Š71a61f81a25n84d41a 7845847101161

Na druhou stranu u Airbus je to jak, když je řízen joystikem? Tam asi žádná mechanická vazba nebude takže buď je možno ho připnout přímo na hyddauliku (což pochybuji) nebo to jde také jen přes počítač....

0/0
22.1.2020 7:09

P65e19t59r 87M72i18c88h79a93l 2450294241242

Airbus má, pokud se nemýlím, FBW.

0/0
22.1.2020 8:40

J86a82k21u36b 91Š82a21f33a49n51d84a 7215607171951

Však o tom píšu. Jde to přes počítač a tedy SW.

0/0
22.1.2020 9:02

P62e24t71r 52M85i97c76h61a44l 2500634611832

No ptal ses, tak jsem odpověděl. :-)

0/0
22.1.2020 13:56

J69a84r98o88m56i46r 94F41a72r15e91k 4112873827

Vas prispevek je plny dojmy a mytu.

Letoun leta uplne normalne, jen v urcitych meznich situacich byl poteba podpurny system, aby byly bez problemu plneny pozadavky predpisu.

Ten podpurny system byl navrzen tak spatne, ze muze zpusobit (a vlasten uz zpusobil) katastrofu. Paradaxoxne je bez nej letoun bezpecnejsi.

Ne, to letadlo nedrzi ve vzduchu jen diky SW.

+3/−1
22.1.2020 7:18

P26e66t74r 75M21i11c91h26a79l 2720754381252

Zbastlený návrh trupu? A na tento objev jsi přišel jak? Zkus si najít něco o historii vzniku B-737.

+1/−1
22.1.2020 8:41

J20a31n 76C85e37p31e37k 1624636520

Většina třeba vojenských stíhaček se ve vzduchu drží jen díky SW.

0/0
22.1.2020 14:28

J94a64k24u21b 63S88t19a79n50ě96k 8250606944681

Poslední zprávy z Boeingu už spíše vypadají, že se jen čeká, jak z toho ven a o znovuuvedení do provozu už ani nejde. Nedivil bych se, kdyby přišla intervence v například podobě odkupu stávajících strojů vládou a nahrazení objednávek jiným modelem (vycházejícím z MAXu).

+4/0
21.1.2020 23:43

T73o52m59á90š 52T15a36t23í28č30e84k 5200952280638

Nakonec na tom vydělá Boeing i dopravci a pronajímatelé. Prodej zánovních oldtimerů a poskytování letů v nich bude určitě velmi žádané! :-)

+4/−1
21.1.2020 23:40

M60i29c62h23a78l 21C96h88a37l37u69p92a 6348400109583

Dobrá zpráva pro všechny, co se zatím nechtěli zabít v letadle :-)

+3/−4
21.1.2020 22:49

J35a17n 21C84e70p46e20k 1574266810

A proto denně jezdí v autě. Vy jste vtipálek. Tušíte jaká je šance zabít se v letadle v porovnání s autem?

0/0
22.1.2020 14:29

M45i92c36h53a92l 89C26h69a46l94u97p80a 6898620559703

Tušíte jaká je šance zabít se v konstrukčně problematicky navrženém letadle s chybným softwarem v porovnání s normálním letadlem?

0/0
22.1.2020 14:34

D62a25d44a43k 87P86e30t35r 7831870174778

Půlka letošního roku? Listopad, prosinec ?;-D

+11/0
21.1.2020 22:46

O19t24t18o 14M96e95s74z13á61r83o43š 5799769631934

737 MAX by již vzlétnout něměly. Je to neuvěřitelný bastl. Je otázkou, zda by se letadla dala přestavět tak, aby to ekonomicky dávalo smysl, tj. především dát tam ty motory, co tam původně patřily.

+8/−6
21.1.2020 22:45

O14t60t54o 27M57e39s98z82á94r22o82š 5939579711114

Mínusáci, máte dojem, že to letadlo je povedené? Máte dojem, že tam ten motor LEAP patří? https://en.wikipedia.org/wiki/CFM_International_LEAP

+3/−2
21.1.2020 23:58

J68a15r82o47m60i31r 85F92a82r92e86k 4512183787

No vzhledem k tomu, ze to s tim motore leta, tak tam asi patri, ne?

Pri zastavbe motoru bylo potreba nekolik kompromisu, aby nebylo nutne predelavat celou letoun (pokud se Boeing chtel vyhnout vyvoji uplne nvoeho letounu, tak by masivni predelavani stavajiciho nedavalo smysl).

Vase otazka, zda by letoun daval ekonomicky smysl s pozadavkem pouziti puvodnich motoru je nesmyslna. Bez nich je ten letoun neschopny konkurovat.

+1/−1
22.1.2020 7:22

J80a64n 66C33e92p25e73k 1394706580

Další odborník na letadla a letectví, který se vyškolil na googlu a wiki. Vás by měl Boeing zaměstnat. Vyřešil by jste všechny jeho problémy.

0/0
22.1.2020 14:31

P48e19t41r 23N90o24v12e26k 6412592252376

R^ už jen zbývá odhadnout , kdy zas nějaký spadne 8-o

+2/−4
21.1.2020 22:43

R96o38m13a71n 28V67o70l33n70ý 8873906143237

Kdo to toho dobrovolně sedne?

+11/0
21.1.2020 22:41

L57u26k69á64š 56H37o38f44m33a98n 1513894722126

měsíc po obnovení provozu tak +99,5 % lidí - části lidí to bude jedno, část lidí bude považovat MAX po roce a půl uzemnění a recertifikace za nejbezpečnější letadlo na světě a drtivá většina vůbec nebude vědět, do jakého letadla nasedá.

+14/−3
21.1.2020 22:45

T68o89m70á20š 57T63a53t67í37č30e30k 5960152670468

Na procentech bych ubral - panikaření se týká více než 0,5 % lidí.

+2/0
21.1.2020 23:42

P87e59t28r 36N10o42v96e42k 6602832322856

to už budou nějak důvěryhodně přejmenované ...

+3/0
21.1.2020 22:47

M92i72r39o61s80l55a65v 12K42o98n77e42c50n69y 2899871486448

Já. Už se těším, že v něm budu létat.R^

+1/0
21.1.2020 23:18

L59u31k69á96š 44H48o32f62m72a68n 1703574192356

Boeing mě strašně baví, ta relevantní pasáž z tiskové zprávy zní takhle: "We are informing our customers and suppliers that we are currently ESTIMATING that the ungrounding of the 737 MAX will begin during mid-2020. This updated ESTIMATE is informed by our experience to date with the certification process."

...a ještě lepší je, že k tomu dodali disclaimer, který je delší než celá zpráva a ve kterém vysvětlují, že to tak nejspíš nebude:

"Certain statements in this release may be "forward-looking" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as "may," "should," "expects," "intends," "projects," "plans," "believes," "estimates," "targets," "anticipates," and similar expressions generally identify these forward-looking statements. (...) Forward-looking statements are based on expectations and assumptions that we believe to be reasonable when made, but that may not prove to be accurate. These statements are not guarantees and are subject to risks, uncertainties, and changes in circumstances that are difficult to predict. Many factors could cause actual results to differ materially and adversely from these forward-looking statements, including the timing and conditions surrounding the return to service of the 737 MAX fleet and the resumption of 737 MAX production... "

viz zde https://boeing.mediaroom.com/2020-01-21-Boeing-Statement-on-737-MAX-Return-to-Service

+12/−1
21.1.2020 22:37

T35o76m59á93š 96T68a48t51í49č65e14k 5870812840858

To nemá chybu! ;-D

+1/0
21.1.2020 23:47

R39o52m18a92n 26P34o10l25á94č37e90k 5386279815

Takže dovolená autem chápu :D

0/0
21.1.2020 22:32

D95a40n84i89e51l 17N72o19s94k90a 9790948175816

Hm, takže NEJDŘÍV...

+2/0
21.1.2020 22:15

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

INTERAKTIVNÍ GRAF: Porovnejte, jak se koronavirus šíří v různých zemích

Statistik, jak se šíří pandemie nového koronaviru, existují spousty. Někdy je ale těžké dát různá čísla do kontextu....

Premium

Milostná zápletka mladých lidí. Ústřední dvojice tuší, proč je Slunečná hitem

V lednu vstoupil na televizní obrazovky seriál Slunečná a od té chvíle si získal velké množství fanoušků. Nemalou...

Najdete na iDNES.cz