Adidas už podal příslušnou žádost o zablokování registrace k americkému úřadu pro ochranné známky. „Svůj nesouhlas s žádostí organizace Black Lives Matter Global Network Foundation Adidas co nejdříve stáhne,“ uvedl bez dalších podrobností mluvčí firmy.
Německý podnik v dokumentech úřadu pro ochranné známky sdělil, že logo se třemi žlutými pruhy, jak je chce používat organizace Black Lives Matter Global Network Foundation, by mohla spotřebitele mást. Organizace chce logo používat na zboží, které Adidas rovněž prodává, jako například trička, čepice nebo tašky.
Adidas v dokumentech pro americký úřad uvedl, že své logo používá už od roku 1952. Sdělil také úřadu, že tento design si získal „mezinárodní věhlas a obrovské uznání veřejnosti.“
Myslíte si, že jsou si loga podobná?
Firma z bavorského města Herzogenaurach už kvůli své ochranné známce podala více než 90 žalob a od roku 2008 podepsala přes 200 dohod o urovnání sporů kolem loga s třemi paralelními pruhy. Uvádí se to v soudních dokumentech k žalobě, kterou Adidas podal na módní dům amerického návrháře Thoma Browneho. Porota v tomto sporu v lednu rozhodla, že vzor s proužky, jak jej navrhl Browne, práva na ochrannou známku Adidasu neporušuje.
Organizace Black Lives Matter Global Network Foundation je podle Reuters nejvýznamnějším subjektem decentralizovaného hnutí Black Lives Matter, které vzniklo před deseti lety na protest proti policejnímu násilí na černoších. Organizace si v listopadu 2020 podala v USA žádost o federální ochrannou známku na žlutý design se třemi pruhy, který bude používat na různých produktech včetně oblečení, publikací, tašek, náramků a hrnků.
Adidas v dokumentech určených americkému úřadu pro ochranné známky argumentoval tím, že lidé by si mohli produkty hnutí Black Lives Matter mylně spojovat s výrobky Adidasu.
10. července 2020 |