Výzva pro závislé mileniály: 100 000 dolarů za roční půst bez smartphonu

  13:57aktualizováno  13:57
Jsou američtí mileniálové ochotní vzdát se na jeden rok používání svého smartphonu? Značka nápojů Vitaminwater, která je jedním z brandů Coca-Coly, to chce zjistit. Za odměnu jim nabízí 100 tisíc dolarů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Závislost mladých lidí na mobilních telefonech v posledních letech překračuje všechny meze. Značka Vitaminwater se proto rozhodla uspořádat soutěž, ve které se chce pokusit mileniály jejich závislosti zbavit. Napsal o tom server zpravodajské televize CNBC.

„Podle nás není nic nudnějšího než bezdůvodné procházení telefonu. Tato soutěž je příležitost zbavit někoho této závislosti a ještě mu dát 100 tisíc dolarů, aby mohl provést se svým časem něco neuvěřitelně úžasného,“ říká manažérka značky Natalia Suarezová. 

Soutěže se mohou zúčastnit lidé staří 18 let, kteří mají bydliště ve Spojených státech. Musí odeslat příspěvek na Twitter nebo Instagram s hashtagem #nophoneforayear a #contest a načrtnout, co by udělali, kdyby nemohli smartphone po dobu jednoho roku používat. Termín pro odevzdání přihlášek je 8. ledna 2019.

Soutěžící společnost vybere kolem 22. ledna a místo jejich smartphonu jim poskytne mobilní telefon z roku 1996. Nikdo z nich během roku nebude moci používat žádné smartphony ani tablety, dokonce ani ty, které patří jiným lidem. Dovoleno ale mají používat notebooky a stolní počítače. Zařízení jako Google Home a Amazon Echo jsou také přípustná.

Ten, kdo pravidla soutěže dodrží, vyhraje 100 tisíc dolarů. Pokud to někdo ze soutěžících vydrží jen půl roku, dostane 10 tisíc dolarů. Společnost Vitaminwater spoléhá na upřímnost soutěžících. Před obdržením výhry bude výherce podroben testu na detektoru lži.

Největší krize duševního zdraví na obzoru

Kdo jsou mileniálové?

Generací mileniálů se obvykle myslí lidé, kteří se narodili v druhé polovině osmdesátých let minulého století, v devadesátých letech nebo pár let po příchodu roku 2000.

Soutěž je tak trochu zamířena proti dnešním mileniálům. Podle posledních údajů výzkumné společnosti Pew Research Center už více než 92 procent z nich vlastní smartphone. Asi osm z deseti z nich jej využívá k plnění každodenních úkolů, jako je správa financí, placení účtů, nakupování online a sledování nebo poslech online obsahu.

Podle nejnovější zprávy Nielson Total Audience Report mileniálové ve věku 18 až 34 let věnují více než dvě a půl hodiny denně konzumaci zábavného obsahu na svých smartphonech.

Průzkum veřejného mínění z letošního roku zjistil, že 43 procent mileniálů si kontroluje svůj telefon každých dvacet minut. Téměř polovina z nich přiznává, že své mobilní telefony používá mnohem více než před rokem.

Organizátoři soutěže předpokládají, že šance, aby zvítězil právě zástupce této generace, jsou mizivé. Že by vyhrál někdo z generace Z (generace s datem narození od roku 1995 do 2009), pokládá společnost dokonce za téměř nemožné. Tato generace je totiž na svých telefonech nejzávislejší. Magazín The Atlantic nedávno vydal článek s názvem Zničily chytré telefony generaci?

Profesor psychologie ze Státní univerzity v San Diegu Jean M. Twenge zjistil, že generace Z používá své smartphony pro své každodenní interakce natolik, že se ocitla na pokraji nejhorší krize duševního zdraví v posledních desetiletích.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Airbus představil nový koncept letadla, design křídel čerpá z přírody

Koncept Airbus Bird of Prey, představený v červenci ve Velké Británii

Největší evropský výrobce letadel Airbus před několika dny představil svůj nejnovější koncept. Jmenuje se Bird of Prey...

Mana chce expandovat se svým "jídlem budoucnosti", shání miliardu

Velký boom za sebou mají nápoje Mana, v kartonovém obalu se vyrábí v Německu.

Její majitelé začínali v garáži, dnes zaměstnávají přes sedm desítek lidí. Řeč je o společnosti Heaven Labs, která pod...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Další z rubriky

Na vlně nostalgie. Seriál Stranger Things je pro firmy reklamní zlatý důl

Záběr z třetí řady amerického seriálu Stranger Things

Když v polovině 80. let společnost Coca-cola uvedla na trh nápoj New Coke, skončilo to kvůli nezájmu zákazníků fiaskem....

Betonáři pod palbou investorů. Snižte emise, nebo vás odstřihneme od peněz

Stavbaři betonovali mostovku na novém přemostění Orlice ve Svinarech...

Masivní betonářský průmysl v čele s největšími světovými výrobci je pod tlakem skupiny investorů. Ti po firmách chtějí,...

Google zaplatí 13 milionů dolarů za špehování pomocí Street View

Link v Google Street View

Internetový obr Google se dohodl na dalším urovnání sporu, který se týká získávání citlivých informací z aplikace...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz