Fastfoodový řetězec přitom v minulosti vydal prohlášení, že rostlinné alternativy mléčných produktů či masa by zaštiťovala pouze sama značka McDonald’s. „Nechceme spolupracovat s největšími producenty rostlinných alternativ jako jsou Beyond Meat nebo Impossible Foods,“ uvedl McDonald’s v minulosti.
Řada pokrmů s názvem McPlant by se přitom měla začít testovat už v příštím roce. Podle McDonald’s by se nové rostlinné produkty měly objevit v denní i snídaňové nabídce a mají obsahovat rostlinnou alternativu kuřecího i hovězího masa do burgerů a snídaňových sendvičů.
Podle šéfa McDonald’s Chrise Kempczinskiho zatím není jasné, kde všude bude nová řada McPlant k dostání. „Řídíme se vždycky podle toho, co po nás chce trh a naši zákazníci, “ uvedl Kempczinski pro Bloomberg.
Spolupráce na McPlant řadě by nebyla první spoluprací mezi McDonald’s a Beyond Meat. Během minulého a letošního roku totiž Beyond Meat dodávalo své rostlinné produkty do McDonald’s v Kanadě.
K rostlinným alternativám masa se postupně začínají dostávat i jiné fastfoodové řetězce. Například Burger King už delší dobu spolupracuje s firmou Impossible Foods, která je největším konkurentem Beyond Meat.
Fastfood nabídne hamburgery z „nízkoemisních“ krav, které se nenadýmají |
Kromě Burger Kingu dodává Impossible Food i do řetězce Starbucks, který prodává sendviče s rostlinným masem. Beyond Meat zase spolupracoval se Starbucks v Číně a dodává snídaňové alternativy masa do amerického řetezce Dunkin’ Donuts.
Obě společnosti se tak v posledních letech těší čím dál tím větší oblibě, stejně jako alternativy živočišných produktů. Rostoucí popularita plně veganské stravy či částečného omezování masa a mléčných produktů přetrvává i v době pandemie covidu-19, kdy mnoho spotřebitelů bylo nuceno změnit své nákupní chování.