Whisky za 89 dolarů (2 010 korun) tvoří z 51 procent žito a z 49 procent sladový ječmen a na jejím vzniku se podílel mistr destilatér Bill Lumsden, známý svou prací pro skotské značky Glenmorangie a Ardbeg. Poprvé ji zákazníci budou moct ochutnat v září, informuje agentura Bloomberg.
Název whisky byl inspirován pradědečkem Beyoncé z otcovy strany, Davisem Hogem, farmářem, který vyráběl pálenku během prohibice na americkém Jihu. Knowles-Carterová popsala, že když se dozvěděla, jak Hogue schovával pro přátele lahve whisky do dutin v cedrových stromech, zdálo se jí, že myšlenka založit značku whisky je pro ni předurčená.
„Když jsem zjistila, že můj pradědeček vyráběl pálenku, měla jsem pocit, že moje láska k whisky je osudová,“ řekla Beyoncé. „SirDavis je pro mě způsob, jak mu vzdát hold a spojit nás prostřednictvím nového společného odkazu.“
SirDavis se doladí, namíchá a stočí v Texasu, což je připomínka houstonských kořenů Knowles-Carterové. Skleněná láhev s medailonem koně rovněž připomíná Texas. Whisky bude k dostání v září v USA a také v Londýně, Paříži a Tokiu.
Zpěvačka nebude první v rodině, kdo bude mít vlastní značku alkoholu. Manžel Beyoncé, Jay-Z se rovněž spojil se skupinou LVMH. V roce 2021 koupila společnost Moët Hennessy 50procentní podíl ve společnosti Armand de Brignac, výrobci šampaňského, který této hiphopové hvězdě a podnikateli patří.
Sto let stará whisky se na aukci prodala za cenu činžáku v Praze |
V poslední letech značek alkoholu vlastněných slavnými osobnostmi rychle přibývá. Mezi nejúspěšnější se řadí tequila Casamigos George Clooneyho a gin Aviation Ryana Reynoldse, které koupil nápojový gigant Diageo Plc za 1,6 miliardy dolarů (36 miliard korun). Bruno Mars vsadil na rum a Cate Blanchettová je kreativní ředitelkou značky saké.
„Celebrity mohou vyprávět příběh značky, rozšířit masivně povědomí o ní a nalákat k vyzkoušení,“ řekl v minulosti CNN Andrew Chrisomalis, spoluzakladatel Aviation Gin.
Není to první spolupráce Beyoncé s největší světovou luxusní společností. Hrála v reklamních kampaních pro Tiffany a minulý měsíc představila během olympijských her v Paříži tým USA, jehož prémiovým sponzorem byla právě společnost LVMH.
Růst tržeb tohoto luxusního gigantu se však v minulém čtvrtletí zpomalil, protože bohatí zákazníci omezili výdaje za drahé kabelky a šampaňské. Akcie za posledních dvanáct měsíců klesly o více než jedenáct procent.