Podle listu je zasažena velká část IT oddělení a výrobních závodů Volkswagenu. V současné době nefungují ani kanceláře v centrále ve Wolfsburgu. Automobilka kvůli tomu svolala krizový tým.
„Můžeme potvrdit poruchu IT síťových komponent v závodě ve Wolfsburgu,“ uvedl večer mluvčí skupiny. „Závada trvá od 12:30 SELČ a v současné době se analyzuje. Má důsledky pro závody vyrábějící auta,“ dodal.
VW ilustruje úpadek evropského autoprůmyslu, vyrábí draze a neefektivně![]() |
Podle současného stavu analýz je podle mluvčího vnější útok jako příčina poruchy systému nepravděpodobný. Na nápravě situace se pracuje na plné obrátky, dodal. Rozsah narušení ale zatím není zcela jasný.
Porucha má dopady rovněž na německého výrobce luxusních vozů Audi, který je divizí koncernu Volkswagen. Agentuře DPA to řekl mluvčí divize. Rozsah těchto dopadů se zatím zjišťuje
K dopadům v zahraničí se mluvčí nebyl schopen vyjádřit. Zatím podle něj nelze odhadnout, kdy bude problém vyřešen a výroba obnovena.
Podle informací listu Handelsblatt se nicméně problémy netýkají pouze Německa. Podle zdrojů listu není celkový rozsah problémů zatím jasný, protože v některých zemích se nyní kvůli časovému posunu nevyrábí.
Elektrické volkswageny nejdou na odbyt. Ve fabrice v Cvikově se má propouštět![]() |
Součástí koncernu Volkswagen je i Škoda Auto. Zaměstnanci automobilky v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách budou mít od čtvrtka čtyřdenní volno.
„Bylo naplánované dle kolektivního vyjednávání se sociálním partnerem,“ uvedla mluvčí automobilky Ivana Povolná. Na žádost ČTK o vyjádření ke zprávě o síťovém problému ve Volkswagenu zatím neodpověděla.
Výroba v Kvasinách byla kvůli chybějícím dílům od slovinského subdodavatele v polovině září na týden zcela zastavena, nyní zůstává omezená, podobně jako v Mladé Boleslavi. Omezení ve výrobě způsobená výpadkem slovinského subdodavatele, jehož výrobu poničily záplavy, jsou podle mluvčí nyní výrazně nižší než v předchozích dnech. V následujících týdnech se má výroba dál stabilizovat.




















