Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes zveřejnila analytická společnost JATO Dynamics.
Čínská automobilka BYD zaregistrovala v dubnu na starém kontinentě 7231 nových BEV. To bylo o 169 procent více než před rokem. Naopak registrace Tesly se propadly o 49 procent na 7165 kusů.
Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují![]() |
„Ačkoliv rozdíl mezi celkovým měsíčním prodejem u obou značek může být malý, důsledky jsou obrovské,“ uvedl analytik firmy JATO Dynamics Felipe Mu?oz. „Pro evropský automobilový trh je to zlomový okamžik,“ dodal.
Zatímco poptávka po automobilech v Evropě celkově zůstala stabilní, registrace BEV se v dubnu zvýšily meziročně o 28 procent, zejména díky čínským automobilovým značkám.
Podíl BEV na celkovém počtu registrací se zvýšil na 17 procent. Přestože EU zavedla cla na elektromobily vyrobené v Číně, zvýšily se v dubnu registrace čínských BEV o 59 procent. Elektromobily z Evropy, Japonska, Jižní Koreje a Spojených států zaznamenaly růst o 26 procent.
Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím |
Z jednotlivých modelů skončila v čele žebříčku registrovaných BEV na prvním místě Škoda Elroq s téměř 8000 kusy. Následují tři modely automobilky Volkswagen. Osmá příčka patřila modelu Škoda Enyaq. Celkově bylo v dubnu registrováno 13.598 BEV automobilky Škoda, což bylo o 214 procent více než před rokem.