Registrace nových vozů podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) za březen stouply meziročně o šest procent, za celé čtvrtletí o osm procent. „V počtu vozů jde o objemy velmi blízké březnu 2007 před vypuknutím ekonomické krize,“ uvádí ACEA ve své zprávě.
Růst je překvapivější i kvůli tomu, že byly letos v březnu Velikonoce, které snižují počet prodejních dní. Z hlavních evropských trhů vykázaly v březnu nejsilnější růst Itálie a Francie, prodeje začaly stagnovat na největším evropském trhu v Německu.
V Evropě sice dál kraluje koncern Volkswagen, kauza s dieselovými motory (více čtěte zde) jej ale dál mezi zákazníky poškozuje, což se odrazilo i na prodejích za březen, kdy tato čísla vykázala pokles více než o procento. Celkově je pro koncern ale situace příznivější, protože jiné značky rostou - Škoda přidala 6,8 procenta, Audi dokonce 8 procent.
Růst italského trhu je patrný především na vzestupu Fiatu, jeho prodeje letos stouply o 16 procent. Dvojciferný nárůst hlásí Mercedes nebo BMW, výrazné zisky v relativním vyjádření mají i japonské značky. Skokanem v prodejích je Jaguar Land Rover, jeho registrace stouply za letošek o čtyřicet procent.