„Vyjedeme i bez dotací, ale raději bychom jezdili se spěšnými vlaky i za tarif Pražské integrované dopravy, aby to bylo pro cestující co nejpohodlnější. Ještě o tom chceme s Prahou i Středočeským krajem jednat,“ řekl šéf Arrivy Daniel Adamka. „Chceme objednatelům, tedy Středočeskému kraji a Ropidu ukázat, že existuje alternativa k Českým drahám,“ dodal.
Arriva tak obnoví projekt spěšných vlaků, který spustila před třemi roky na podzim mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou. Na trať nasadí i stejný vůz: motorovou jednotku řady 845, kterou firma získala od svého majitele, společnosti Deutsche Bahn. V Česku ještě vůz prošel modernizací.
Fotogalerie |
Dieselový vlak, který nasadí na plně elektrifikovanou dráhu, má připojení k internetu, posádka bude prodávat na palubě i občerstvení. Jízdenky by měly být levnější než tarif Českých drah, které na trase jezdí. Firma chce na trati testovat případně i jiné vlaky, se kterými chce jít do dalších soutěží, pokud se v Česku nějaké vypíšou.
Arriva se snaží do pražské příměstské dopravy dostat několik let, ale stále marně. Středočeský kraj ani Praha se zatím nemají k tomu, aby dopravce na železnici soutěžily. Jedinou konkrétní podobou železniční konkurence je zakázka pro společnost KŽC, kterou Ropid přihrál firmě zabývající se železniční nostalgií na linku Praha Masarykovo nádraží - Praha Čakovice.
Arriva v jízdním řádu počítá se spěšnými vlaky, které nebudou stavět ve všech stanicích. Cestu z Prahy hlavního nádraží do Benešova mají zvládnout za 51 minut. Každým směrem bude jezdit sedmkrát denně v pracovní dny.
O víkendech bude jezdit jednotka jako expres do slovenského Trenčína. Vyjíždět bude v sobotu v 8.40 z Prahy, zpět se vrací v neděli v podvečer.