V dopise nazvaném „Volání po americkém pivu“ vyjádřil Whitworth své rozčarování nad tím, že výrobky jako například nákladní automobily jsou v USA označovány jako americké, zatímco pivo je pouze klasifikováno jako domácí. Chce proto, aby se to změnilo. Žádá partnery, aby revidovali označení svých výrobků v marketingu, zprávách, ale také třeba na jídelních lístcích a místo toho označovali své výrobky, stejně jako domácí konkurenty, jako americké.
„Hrdost, kterou chováme k této skvělé zemi, by se měla správně a přesně vztahovat i na naše skvělá americká piva,“ napsal Whitworth v dopise. „Vaří je američtí dělníci, kteří dostávají americké mzdy. Spoléhají na americké farmáře a americké dodavatele surovin,“ napsal podle webu Fortune.
A-B ceo Brendan Whitworth calls on the beer industry to drop the term "domestic" when referring to American-brewed beers.
— Beer Business Daily (@BeerBizDaily) February 5, 2025
(full story at https://t.co/rQpbewD1Vx) pic.twitter.com/CmjWcqJjRb
Whitworth ve svém prohlášení dále upozornil, že domácí kategorie není špatná, jen slovo není dostatečně průrazné. „Domácí není nutně nesprávný přívlastek,“ dodává. „Jen plně nevystihuje ducha a vášeň, které jsou americkému pivovarnictví a jeho značkám vlastní. Také plně nevystihuje hrdost, kterou bychom všichni měli mít na produkty vyrobené přímo v této skvělé zemi.“
Je tak podle něj nejvyšší čas, aby celý průmysl začal jednostranně používat jedno z nejsilnějších přídavných jmen, které máme k dispozici: Americký. „Společně ponechme slovo domácí ve zpětných zrcátkách těch starých dobrých amerických pick-upů. Buďme všichni více hrdí na naše americká piva,“ uzavřel CEO Anheuser-Busch Brendan Whitworth.
Tento krok zapadá do nynější Trumpovy širší politické rétoriky, kterou nově zvolený prezident staví americkou hrdost do popředí. Mnozí však namítají, že účelem Whitworthova prohlášení může být touha po znovuzískání pozitivního PR poté, co se její značka Budweiser stala předmětem bojkotu kvůli spolupráci s transgenderovým influencerem Dylanem Mulvaneym.
Sázka na správného koně
Krok šéfa společnosti přichází v rámci aktuální vlastenecké kampaně Bílého domu, během níž prezident Donald Trump podepsal v první den svého působení v úřadu nařízení o přejmenování Mexického zálivu na Americký záliv. Whitworth se však ve svém dopise o Trumpově exekutivním příkazu nezmínil.
Whitworth, který před nástupem do firmy sloužil u námořní pěchoty, je ve své funkci od července 2021. Společnost vedl i přes problémy spojené s kontroverzní reklamou na Bud Light v roce 2023.
Jeho společnost od té doby ve snaze napravit pošramocenou reputaci i zisky spustila řadu vlasteneckých nebo humorných marketingových kampaní zaměřených na širší roli společnosti v americké kultuře.
V nejnovější reklamě pivovarnického koncernu AB InBev na značku Budweiser se například vrátilo věhlasné pracovní plemeno koní clydesdale. Podle pivovaru reklama oslavuje odvahu a odhodlání amerického ducha. Pro značku jde o návrat k tradici.