Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Přišel o rozum, napsal o šéfovi Aeroflotu známý Rus. Zrušili mu bonusy

  • 37
Ruské aerolinky Aeroflot si vyhrazují právo zrušit status elitního pasažéra každému, kdo očerňuje čest a důstojnost leteckého personálu. Na vlastní kůži to zažil známý fotoreportér Míťa Aleškovskij, který kritizoval šéfa Aeroflotu. A hned přišel o status elitního pasažéra.

Jednoho z nejznámějších ruských fotoreportérů a charitativního aktivistu Míťu Aleškovského sleduje na sociální síti Twitter skoro 100 tisíc lidí. Nejméně sto tisíc měl Rus také na kontě leteckých mílí ve věrnostním programu leteckého dopravce Aeroflot. Při svých cestách si tak mohl užívat platinového statusu. 

Takoví zákazníci mohou využít například letů zdarma či služeb concierge, jako je zamluvení letů, hotelů nebo restaurací po celém světě. Dosáhnou také na slevy partnerských hotelů, restaurací, butiků nebo salónů krásy. Aeroflot je také zve na speciální setkání pro vybrané hosty apod.

Jenže tomu je teď konec, alespoň pro ruského fotoreportéra. 

V jednom ze svých tweetů totiž Aleškovskij o šéfovi Aeroflotu Vitaliji Saveljevovi napsal, že přišel o rozum. Kritizoval jeho rozhodnutí zakázat leteckému personálu, aby v práci používali chytré telefony. 

16.listopadu 2018 v 08:59, příspěvek archivován: 28.listopadu 2018 v 15:12

Савельев окончательно головой поехал. https://t.co/gLZB8Is2xy

Opatření má zabránit tomu, aby zaměstnanci pořizovali neschválená videa, vysvětluje Independent. Zveřejnění neoficiálních fotek se nedávno nevyplatilo například zaměstnancům Ryanairu (psali jsme zde).

O tři dny později Aleškovskij napsal, že se svou ženu přišli o status elitních pasažérů na palubách Aeroflotu. V letos nových pravidlech věrnostního programu si totiž aerolinky vyhradily právo zablokovat účet, škrtnout míle a odebrat elitní status cestujícím, kteří na internetu očerňují čest a důstojnost lidí pracujících pro Aeroflot. 

Žen v kokpitu letadel je poskrovnu. Nejvíc jich knipl obsluhuje v Indii

Tím, že Aleškovskij zpochybnil Saveljevův mentální stav, dopustil se toho, co aerolinky posuzují jako „negativní hodnocení něčí osobnosti“. A podle očekávání byl z věrnostního programu vyřazen.

„Lidé, kteří urážejí na sociálních sítích, musí pochopit, že ponesou následky,“ nechal se posléze slyšet šéf Aeroflotu. 

Gesto solidarity

Po zveřejnění mnoho lidí fotografa na internetu podpořilo. Někteří členové věrnostního programu napsali, že jako gesto solidarity vrátí své věrnostní karty.

„V tomhle je vše, co potřebujete vědět o Rusku: Aeroflot, ruské národní aerolinky, vám zruší věrnostní míle, když je budete veřejně kritizovat,“ napsal na Twitteru dlouholetý oponent Kremlu Bill Browder, který propaguje zákony trestající ty, kdo v Rusku porušují lidská práva.

Konkurent Aeroflotu, Utair, v reakci poskytl Aleškovskému zlatou věrnostní kartu. Dopravce je ale oproti národním aerolinkám čtvrtinový, nemůže tak nabídnout stejnou škálu letů. 

V dobách Sovětského svazu býval Aeroflot největším leteckým dopravcem na světě, ovšem s příšernou reputací ohledně zákaznického servisu. Nyní má pověst firmy s vysokou kvalitou služeb, ale občas také s neobvyklými pravidly.