Zástilkové firmy stále používají různé triky

  13:06aktualizováno  13:06
- Zásilkové služby používají nové a zlepšují staré metody,jak vytáhnout peníze z kapes svých zákazníků. Stálicemi zůstávají soutěže s vysokými finančními cenami, které na první pohled vypadají, že spadnou klientům přímo do klína.
Pražské nakladatelství International Masters Publishers vydává publikaci Domácí lékař od A do Z, kterou prodává zásilkovým způsobem. Posílá ji ovšem po dvanácti stranách vždy za 149 korun. Trik spočívá v tom, že strany nejdou za sebou, a tak je nutné časem odebrat všechny, aby měl jejich komplet nějaký smysl. Málokterý zákazník si však předem uvědomí, že za celkovou zaplacenou sumu by si mohl koupit deset až dvacet výpravných knih o zdraví v knihkupectví. Podobná publikace o květinách totiž přišla klienty International Masters Publishers na více než deset tisíc korun. Hrát si s čísly však umějí i reklamní manažeři zásilkové služby Magnet-Camif. V letáku píší svým zákazníkům: "Vyhráváte, jestliže číslo na vašem hracím losu začíná dvojitým součíslím 00." Jde přitom o pětadvacet tisíc korun. "Každý normální smrtelník, který nepřemýšlí nad praktikami Magnetu, z toho pochopí, že jestliže číslo začíná dvěma nulami, vyhrál," říká Jan Hrb z Moravského Krumlova, který leták obdržel. Nic však nedostal, a proto se obrátil na zákaznické oddělení firmy. Odpověď zněla: "Los, který je vyhrávající, musí obsahovat dvojité součíslí 00 (to znamená 0000 - čtyři nuly vedle sebe)." Podle Lady Krškové, která má na starosti v Magnet-Camif reklamu, byla tato soutěž zábavná. "Předpokládali jsme,že nad záměnou dvojice čtveřice nul se zákazníci zasmějí." Ke cti firmy je nutno připočítat, že nespojovala účast v soutěži s nákupem zboží. Mezi nejstarší, ale osvědčené triky zásilkových služeb patří lákání na obyčejnou výhru v soutěži, jejíž pravidla jsou nejasná. Málokdy zákazník cokoliv vyhraje, přestože dostane něco jako Certifikát o výhře, Potvrzení o vyhraném milionu nebo podobný bezcenný cár papíru. Pravidla soutěže totiž bývají tak zamotaná, až z nich nakonec vyplývá, že nikdo nic nedostane. "Od firmy Royal Express jsem měl obdržet milion korun jako výhru. Podmínkou bylo, abych si objednal zboží nejméně za patnáct set korun, což jsem udělal. Peníze jsem však nikdy neviděl," popisuje příběh, který se opakuje ve stejné podobě u mnoha zákazníků, Zdeněk Šarközi ze Znojma. Na podobné stížnosti vždy měli lidé z Royal Express i její předchůdkyně International Direct Marketing připravenou odpověď: "Naši zákazníci si musejí přečíst pravidla soutěže." Vydělávat lze i na péči o zdraví, pro zákazníka to však znamená zvýšenou ostražitost. Ostravská firma Euro Center Diffusion, která dříve prodávala své rádobyzázračné pilulky na zhubnutí pod svým jménem, v současné době inzeruje jako Laboratoř pro výzkum hubnutí. Podle Obchodního rejstříku má však závazně povolenu coby předmět podnikání jen koupi zboží za účelem dalšího prodeje. Její majitelka je tedy pouhou obchodnicí a s lékařským výzkumem nemá nic společného.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

TEST DNES: U prosecca neplatí, že by nejdražší muselo patřit k nejlepším

Test prosecca

Lehké, příjemné, nekomplikované. Taková pověst provází prosecco, nejprodávanější šumivé víno na světě, které před pěti...

Google mlží, rozhodl úřad ve Francii a vystavil pokutu 50 milionů eur

(Ilustrační snímek)

Francouzský úřad na ochranu osobních údajů CNIL v pondělí vyměřil americké internetové společnosti Google pokutu 50...

Pokladny bez obsluhy prohrávají v obchodech s klasikou

Ilustrační snímek

Většina obchodních řetězců dnes instaluje do svých prodejen samoobslužné pokladny, které mají zákazníka rychle odbavit....

Najdete na iDNES.cz