Podle občanského zákoníku je prodávající povinen vydat zákazníkovi potvrzení o tom, kdy na zboží uplatnil reklamaci, o provedení opravy a době jejího trvání. Toto potvrzení dokladuje dobu, která se do záruční doby nepočítá (záruční doba se o tuto dobu prodlužuje), a dále dokladuje fakta důležitá pro odstoupení od kupní smlouvy v případě výskytu třetí stejné opravitelné vady. Jestliže prodávající odmítá potvrzení vydat, může se zákazník domáhat splnění této povinnosti soudní cestou, tedy podáním žaloby. Jiný zákonný způsob neexistuje.
Občanský zákoník, §627:
1) Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.
2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.