Češi už na toaletním papíru nešetří. Mají rádi heřmánkový a vícevrstvý

  15:17aktualizováno  15:17
Zájem o nejlevnější toaletní papíry klesá. Šest z deseti Čechů nejvíce preferuje třívrstvý, téměř devadesát procent pak bílý. Vyplývá to ze statistiky společnosti Albert k Mezinárodnímu dni toalet. Nejrychleji roste popularita čtyřvrstvých papírů, zhruba 85 procent prodaných papírů je bez parfemace.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Trendem v nákupech toaletních papírů je hebkost a měkkost. Roste zájem o čtyřvrstvý papír. „Přestože čtyřvrstvý toaletní papír je v celkovém srovnání spíše na okraji zájmu českých zákazníků, řadí se k nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ uvedla manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert Aneta Jiroutová.

Poptávka po levnějších jedno či dvouvrstvých papírech klesá. „Trend v této oblasti je postupný přesun z dvojvrstvého na třívrstvý. Už nyní je vidět prudký růst v desítkách procent vlhčeného toaletního papíru,“ potvrdil manažer drogerie a kosmetiky e-shopu Rohlik.cz Jiří Franz.

Co se týká vůně, preferují Češi podle údajů Alberta klasiku, 85 procent prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. „O parfémované papíry je zájem minimální. Lidi se toho z dermatologických důvodů bojí,“ dodal Franz.

Z parfemovaných toaletních papírů je jednoznačně nejoblíbenější heřmánkový. Neparfemuje se papír samotný, ale pouze rulička. Limitované edice s obrázky pak hrají prim u zákazníků hlavně na jaře a v zimě.

Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po osmi, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení, kde jsou jedna až čtyři role. „Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s dlouhodobým růstem v jednotkách procent,“ dodala Jiroutová.

Vlhčené ubrousky ucpávají kanalizaci

Problémy vodohospodářským společnostem působí v posledních letech vlhčené ubrousky, které lidé splachují do toalet. Testem rozložitelnosti, jehož výsledky minulý týden zveřejnila britská BBC, neprošel žádný typ vlhčených ubrousků, které se v Británii prodávají jako „splachovatelné“. Podle dodavatelů vody ubrousky po spláchnutí zůstávají v celku a ucpávají kanalizaci. Například v Praze takových případů ale nepřibývá. „Za Pražské vodovody a kanalizace to problém je, ale nějak výrazně se nezhoršuje,“ uvedl mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Vynález toaletního papíru se datuje do 14. století. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře. Na počátku 17. století se staly běžným toaletním papírem noviny. První toaletní papír podobný tomu dnešnímu, byl vyroben v roce 1778. V průběhu 19. a 20. století vznikl perforovaný toaletní papír, papír vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený.

Autor:

Nejčtenější

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

A nechcete náhodou garáž? Předkupní právo obyvatel domu může brzy skončit

Studenti zde mají garáž pro kola, stejně tak jako podzemní garáž pro auta.

Poslance čeká schvalování novely občanského zákoníku, která má zavést výjimku z předkupního práva pro garážová stání....

Další z rubriky

TEST DNES: U prosecca neplatí, že by nejdražší muselo patřit k nejlepším

Test prosecca

Lehké, příjemné, nekomplikované. Taková pověst provází prosecco, nejprodávanější šumivé víno na světě, které před pěti...

TEST DNES: Výsledky testu rychlosti nákupů před svátky

Ilustrační snímek

V testu jsme měřili čas, který stráví zákazníci vybraných obchodů při samotném nákupu, ve frontě před pokladnou a při...

TEST DNES: Úplné výsledky testu prosecca

Test prosecca

MF DNES dala otestovat porotě odborníků čtrnáct vzorků šumivého vína prosecco. Zde najdete úplné výsledky.

Najdete na iDNES.cz