Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

E50m41i18l 74N40o11v78á11k 1625453290454

S nakupováním přes Scan&Go v Globusu mám bohaté zkušenosti, a jsou poněkud jiné, než jsou uvedené v článku.

1) Frontu u pokladny Scan&Go jsem ještě nezažil, maximálně stál přede mnou jeden člověk, který čekal na vytištění účtenky, což bych frontou nenazval.

2) Namátková kontrola mně ještě nikdy 5 minut nezdržela, ta naskenuje v průměru nějakých 10 položek, což rozhodně 5 minut netrvá. Jiná situace je pochopitelně v případě, že namátkovou kontrolou neprojdete, a je potřeba překontrolovat celý nákup, pak to zdržení je. Navíc jsem namátkovou kontrolu už nezažil několik měsíců, pokud Vás systém vyhodnotí jako bezproblémového, setkáte se s ní zřejmě jen naprosto výjimečně.

3) Alkohol příliš často nekupuji, ale pokaždé se stačilo významně podívat na obsluhu, a zdržení je opět spíše v řádu sekund.

4) Hlavní výhoda je ale v tom, že zakoupené zboží můžete skládat rovnou do tašek, takže odpadá otravné a zdlouhavé vyskládávání zboží na pás a následné vracení zpět do tašek. Choulostivé potraviny navíc skládám rovnou do termotašky, takže odpadá někdy i hodinové převážení masa nebo ryb v teple.

5) Drobná výhoda je i to, že vždy vidíte jak průběžnou celkovou cenu nákupu, tak i cenu jednotlivých položek, takže se Vám nestane, že koupíte zboží za jinou cenu, než jste pochopili z cenovky v regálu. Rovněž odpadá kontrola účtenky po zaplacení u pokladny, jednou se mi například stalo, že mi pokladní místo 15 rohlíků naúčtovala 150. Pokud vezmete zboží s nečitelným čárovým kódem, snadno ho vrátíte zpět do regálu a vezmete jiné. Pokud na to přijdete až u pokladny, je to pak pochopitelně složitější.

Tím vším ale nechci dělat tomuto způsobu reklamu, jsou to jen mé zkušenosti. Pro každého tento způsob pochopitelně vhodný není, řada, zejména starších lidí, dá stále přednost klasickému způsobu, ať už ten systém bude sebelépe navržený.

+194/−7
doporučit
3.1.2019 7:20

M95i29c50h59a75l 40K18o41z88a59k 7184912941320

Po "modernizaci" Kauflandu jsem přestal tento obchod navštěvovat, tam se nepovedlo téměř nic, včetně samoobslužných pokladen. Nestalo se mi, abych nepotřeboval asistenci obsluhy při skenování. Redukce pokladních ze čtyř na dvě při instalovaných dvanácti. V obchodě je tma, redukce druhů zboží minimálně o třetinu. V tom obchodě chybí už jen samoobslužná sebevražedná budka.

+64/−1
doporučit
3.1.2019 7:44

J62i90r11k12a 24N72o75v66á45k 6482325935749

Já největší benefit vidím v tom skeneru v globusu, že to člověk nemusí vytahovat z koše a dávat do tašek.

ty ostatní samoobslužky už tento benefit bohuzel ztrácí.

+39/−1
doporučit
3.1.2019 8:30

L54i70b37o85r 74H87e56g97l45a45s 5109416635929

Ať je srovnávaný čas jakýkoliv, nemyslím si, že řetězce tuto alternativu klasické pokladny s pokladními (lidskou obsluhou) zavádějí kvůli úspoře času. Je přece nad slunce jasnější, že samoobslužná pokladna či Scan&Go nevyžadují mzdu, povinné přestávky, stravenky atd. Je to čistě ekonomický důvod a řetězce si spočítali, že se sakra vyplatí...

+34/−1
doporučit
3.1.2019 8:32

L73i19b57o45r 85F22i48e10d75l85e88r 6689617989570

Na samoobsluznou jen s nakupem max do deseti polozek... jinak je to otrava.

+44/−3
doporučit
3.1.2019 5:19

F96e56r84d30i68n79a55n24d 71S60l92a59v85í61k 1585472182499

Na rychlost je scan&go

Samoobsluzna pokladna ma smysl na malý nakup, když tam vidim nekoho prepipavat narvany košík tak mam pochybnosti o jeho rozumu.

Penny těžko může zavést samoobslužné pokladny když už ted ma na place absolutně minimální počet zaměstnanců, tam uz neni kde šetřit :D

+48/−4
doporučit
3.1.2019 6:06
Foto

J63a27n31a 59K35o82z93á97k68o80v67á 33V75o40l59r51á60b25o41v61á 9173774125571

Brigádničila jsem na pokladně v HM Albert i v Makro. V běžných dnech a při maximálně 5-10 položkách a již zaučeného zákazníka, jsou samoobslužky rychlejší. Před víkendem nebo před většími svátky je to utrpení. A to ohánění se úsporou 2-4 minut času je komické. Připomíná mně to obhajobu myškujících řidičů, neboť i oni ušetří tytéž 2-4 minuty. Jak s tou úsporou času naloží? Jedni ji pročumí do mobilů, druzí prostojí na červené, ale ta radost stojí za to, ne?

+46/−4
doporučit
3.1.2019 7:55

M64i85l98a59n 89V61o67t46a35v50a 5404486311232

To zase psal pisalek, za kterého ještě chodí nakupovat maminka a zná to jen z vyprávění. Namatkove jsem byl kontrolován v Globusu asi jen dvakrát. Skenovalo se pět položek. Potvrzení věku, pokud máte alkohol zvládne udělat obsluha i ze svého místa.

+35/−2
doporučit
3.1.2019 8:31

P92e41t40r 31S54v27ě91t36l18í45k 1888744628530

Jediný použitelný je Globus se scanerem. Nemusíte nic vyndávat a zase skládat do košíku. Vše si dáte hned do tašek už mezi regály a jen zaplatíte.

+40/−3
doporučit
3.1.2019 5:43

L49u84k39á69š 55K23m86e38n39t 5929317364970

Poslední dva roky nakupuju už jenom v Globu se čtečkou a na klasickou pokladnu mne už nikdo nedostane. Odmítám kvůli tomu tomu i ostatní obchody. Frontu na pokladně jsem nezažil, pouze jeden případ, kdy měl systém problém. Jako nikdo mne už nedonutí nákup znova vyndavat z košíku na pás a pak zase skládat do tašky, plus ještě kontrolovat, zda je vše namarkované správně. Do Globu navíc chodím po práci ve špičce, takže mne ani nenapadne jít na klasickou pokladnu čekat ve frontě. Protože i když je Glóbus v tomhle fajn a těch pokladen otevírá opravdu hodně oproti třeba Kauflandu, tak tam vždy ve špičce fronty jsou. Teď třeba před Vánocemi tam byly neskutečné fronty a na pokladnách pro čtečku bylo krásně volno.

Nic už mne nikdy nedonutí jít na klasickou pokladnu, leda by Globus zkrachoval.

+45/−5
doporučit
3.1.2019 8:18

R29a87d94m88i55l30a 30S54i39m41č93á39k22o32v64á 5615333175755

já už jedině scan v Globu, ušetří čas, za 10 minut jsem venku s větším nákupem... kontrola na 5 minut se mi nezdá, pípnou 5 položek a odchod

+30/−2
doporučit
3.1.2019 7:10

K56a54r10e76l 59N48o57v30o45t10n19y 2131325359380

Pani za pokladnou vyhraje pouze za predpokladu, ze musim zbozi vyndavat a markovat rucne, a pak teprve uklizet do tasky. Pokdu si zbozi markuju prenosnym skenerem rovnou sam a davam ho do tasky v nakupnim kosiku rovnou, a na samoobsluzne pokladne jen zaplatim, tak pani za pokladnou nema sanci.

+18/−1
doporučit
3.1.2019 9:02

R95a46d62e25k 67T30o33m21š55ů 3545263472891

Ten článek napsal někdo, kdo to prostě neumí a nepoužívá a použil něco poprvé a je z toho vedle jak ta jedle. Pokud mám pár položek třeba 5 kusů, tak samoobslužka je otázka chvíle, obvykle mnohem rychlejší než klasická pokladna, kde stojí skoro vždy fronty. Mimochodem i v Kauflandu i Globusu stojím často na ty čtyři samoobslužné pokladny krátkou ale frontu, takže o prohrávání nemůže ani řeč, klidně by jich mohlo být víc. Tady prohrává někdo s realitou. Skener v Globusu umožňuje nakupovat do tašky a odpadá vyndavání na pás a z něj, což při třeba 50 nebo 100 položkách je dost zásadní věc úspory času a námahy. Namátková kontrola byla 5 minut možná při zavádění, dnes je to do minuty. Alkohol resp. věk mi kolikrát potvrdí tak rychle, že si ani nevšimnu. Už cca 2 roky používám klasiku s pokladní jen v případě, když to jinak nejde.

+19/−2
doporučit
3.1.2019 9:06

R61a63d31i62m 45Š75i36m31á69č48e47k 7672201306218

když mám tak do 7 položek, tak to je úplně v pohodě a jdu k samoobslužné pokladně... ale udivujeme mě, kolik lidí, a to i vysloveně mladých, se toho bojí a raději čekají v dlouhé frontě

+15/−1
doporučit
3.1.2019 9:32

R50o16m16a64n 42B74l68a49z93e13k 6828649101102

Za těch deset let jsem si na samoobslužné pokladny zvyknul tak, že mě ani nenapadne jít k běžné pokladně s obsluhou.

+22/−4
doporučit
3.1.2019 9:15

M83i39c68h86a92l 98K81o63l42á76ř 9110641880

Tak podmínku "pokud nejsou v obchodu fronty" se mi už dlouho nepoštěstilo zažít. Chodím nakupovat v dobu obvyklou pro většinu populace - odpoledne po práci, ve špičce. Nemám zájem jezdit nakupovat ve 4 ráno a dopoledne je taky o ničem, to většinou u pokladen sedí dvě ženské na celý hypermarket.

Nevím, jestli test prováděl nějaký důchodce nebo volič ANO, nicméně věta "Než zákazník najde podle obrázků správný druh chleba, rohlíku či koláče, trvá to často i minuty a nezřídka je nutné si zavolat na pomoc obsluhu." celkem pobavila. Na to, abych našel správný rohlík na pokladně, stačí pár sekund... Kdo umí kláfat do mobilu, umí kláfat do pokladny.

+21/−4
doporučit
3.1.2019 8:42

O58n78d52ř93e55j 78U26r14b89a21n 8517770499667

Mě by hlavně zajímalo, kdo a hlavně proč vymyslel taškovou zónu, a proč to tak pojmenoval, když si tam nelze dát tašku, aniž by se to zaseklo a začlo řvát "neočekávané zboží".

+25/−6
doporučit
3.1.2019 8:47

K60a47r96e45l 75E52n91d11l61e54r 3683370660775

I když mi to trvá o polovinu déle než zkušené pokladní, jdu radši k volné samoobslužné kase, protože u kasy s obsluhou je vždycky fronta. Odcházím s nákupem dřív, než vedle obslouží dva lidi z pěti až sedmi.

Co je u samoobslužných kas hloupé, je nemožnost zadat více kusů zboží s čárovým kódem.

+13/−1
doporučit
3.1.2019 11:02

R72a14d51e74k 83N95e26u55m47a33n66n 5602192878415

k samoobslužné jdu jen když mám málo věcí a u normální je fronta

+9/0
doporučit
3.1.2019 21:48

S60l28á29v41e60k 83F27o65l34t19ý63n 7378133204252

pro mně je "průlet" samoobslužnou pokladnou mnohem rychlejší než stát fronty u klasických pokladem A je jedno zda jde o Tesco Billa nebo Albert. I díky těmto pokladnám jsou pak klasický fronty u pokladen mnohem kratší než bývaly před instalací samoobslužných pokladen. Nicméně do budoucna, pokud všechna tahle nekvalifikovaná práce bude nahrazena automaty a samoobslužnými pokladnami, co budou tito nekvalifikovaní lidé dělat?

+17/−5
doporučit
3.1.2019 6:57

K37u77b15a 21L62á24n37s55k61ý 5930284379801

Nakupuji hlavně v tescu, kde jsou samoobslužné pokladny a využívám je, protože tam bývá nejméně lidí, zatímco u pokladen fronty. Občas je to boj a musí se přivolat obsluha, ale kolikrát jde všechno rychle. Ale klidně lidi používejte více pokladny, aspoň není zácpa u samoobslužných :D

+10/−2
doporučit
3.1.2019 9:16

J46i35r87i 20R40u81s41n22o17k 4525482217473

Primarni vyhoda bezobsluznych pokladen je v usetrenem case, ktery bych jinak stravil ve fronte na normalni pokladnu.

+11/−3
doporučit
3.1.2019 7:19

T94o87m47á79š 84B11e27d69n27á54r 3967935592850

Supermarkety zkoušejí přenést práci pokladní na zákazníka. Jako doplňkovou službu, když si koupím nějakou drobnost, to beru. Než bych ale na tom namarkoval normální nákup, strávím tím mládí.

+8/−1
doporučit
7.1.2019 7:07

J97i33ř10í 14K79u46c90h77t24a 6778805959907

Klasické samoobslužné nesnáším. Jsou neuvěřitelně pomalé a ukecané. Uprostřed nákupu se vykecávají co chtěly říct na začátku. Taky je velké zdržení s dvojím přendáváním zboží - z vozíku na pokladnu a pak po zaplacení zase zpět do vozíku (do tašky). U obsluhované pokladny šetřím čas - když pokladní markuje, já už skládám zboží a po zaplacení mohu ihned odjet.

Jiný kafe jsou skenery - tomu jsme jednoznačně přišel na chuť. Nezanedbatelná výhoda že mám v každém okamžiku přehled o ceně nákupu. Průchod pokladnami bývá rychlý, obsluha pro kontrolu nákupu a pro zpracování kuponů přijde většinou rychle. A potvrzení alkoholu umějí udělat i na dálku z centrálního pultu.

+8/−1
doporučit
3.1.2019 11:29

M12i71r88o65s66l26a73v 76Š57i69p60u76l58a 7195352481419

Nedam dopustit na globusacky Scan & Go

+8/−1
doporučit
3.1.2019 10:42

Najdete na iDNES.cz