Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

E85m52i20l 14N12o93v69á81k 1425203760844

S nakupováním přes Scan&Go v Globusu mám bohaté zkušenosti, a jsou poněkud jiné, než jsou uvedené v článku.

1) Frontu u pokladny Scan&Go jsem ještě nezažil, maximálně stál přede mnou jeden člověk, který čekal na vytištění účtenky, což bych frontou nenazval.

2) Namátková kontrola mně ještě nikdy 5 minut nezdržela, ta naskenuje v průměru nějakých 10 položek, což rozhodně 5 minut netrvá. Jiná situace je pochopitelně v případě, že namátkovou kontrolou neprojdete, a je potřeba překontrolovat celý nákup, pak to zdržení je. Navíc jsem namátkovou kontrolu už nezažil několik měsíců, pokud Vás systém vyhodnotí jako bezproblémového, setkáte se s ní zřejmě jen naprosto výjimečně.

3) Alkohol příliš často nekupuji, ale pokaždé se stačilo významně podívat na obsluhu, a zdržení je opět spíše v řádu sekund.

4) Hlavní výhoda je ale v tom, že zakoupené zboží můžete skládat rovnou do tašek, takže odpadá otravné a zdlouhavé vyskládávání zboží na pás a následné vracení zpět do tašek. Choulostivé potraviny navíc skládám rovnou do termotašky, takže odpadá někdy i hodinové převážení masa nebo ryb v teple.

5) Drobná výhoda je i to, že vždy vidíte jak průběžnou celkovou cenu nákupu, tak i cenu jednotlivých položek, takže se Vám nestane, že koupíte zboží za jinou cenu, než jste pochopili z cenovky v regálu. Rovněž odpadá kontrola účtenky po zaplacení u pokladny, jednou se mi například stalo, že mi pokladní místo 15 rohlíků naúčtovala 150. Pokud vezmete zboží s nečitelným čárovým kódem, snadno ho vrátíte zpět do regálu a vezmete jiné. Pokud na to přijdete až u pokladny, je to pak pochopitelně složitější.

Tím vším ale nechci dělat tomuto způsobu reklamu, jsou to jen mé zkušenosti. Pro každého tento způsob pochopitelně vhodný není, řada, zejména starších lidí, dá stále přednost klasickému způsobu, ať už ten systém bude sebelépe navržený.

+192/−7
doporučit
3.1.2019 7:20

M56i98c48h72a19l 79K45o48z46a17k 7124222571350

Po "modernizaci" Kauflandu jsem přestal tento obchod navštěvovat, tam se nepovedlo téměř nic, včetně samoobslužných pokladen. Nestalo se mi, abych nepotřeboval asistenci obsluhy při skenování. Redukce pokladních ze čtyř na dvě při instalovaných dvanácti. V obchodě je tma, redukce druhů zboží minimálně o třetinu. V tom obchodě chybí už jen samoobslužná sebevražedná budka.

+62/0
doporučit
3.1.2019 7:44

J10i90r23k71a 94N33o22v32á81k 6582325615339

Já největší benefit vidím v tom skeneru v globusu, že to člověk nemusí vytahovat z koše a dávat do tašek.

ty ostatní samoobslužky už tento benefit bohuzel ztrácí.

+39/−1
doporučit
3.1.2019 8:30

L91i83b78o91r 80F76i55e88d73l78e57r 6929607629620

Na samoobsluznou jen s nakupem max do deseti polozek... jinak je to otrava.

+44/−3
doporučit
3.1.2019 5:19

L17i94b39o47r 18H77e81g47l98a82s 5869246615639

Ať je srovnávaný čas jakýkoliv, nemyslím si, že řetězce tuto alternativu klasické pokladny s pokladními (lidskou obsluhou) zavádějí kvůli úspoře času. Je přece nad slunce jasnější, že samoobslužná pokladna či Scan&Go nevyžadují mzdu, povinné přestávky, stravenky atd. Je to čistě ekonomický důvod a řetězce si spočítali, že se sakra vyplatí...

+32/−1
doporučit
3.1.2019 8:32

F24e68r80d38i12n88a58n72d 37S54l28a96v72í46k 1825272422579

Na rychlost je scan&go

Samoobsluzna pokladna ma smysl na malý nakup, když tam vidim nekoho prepipavat narvany košík tak mam pochybnosti o jeho rozumu.

Penny těžko může zavést samoobslužné pokladny když už ted ma na place absolutně minimální počet zaměstnanců, tam uz neni kde šetřit :D

+48/−4
doporučit
3.1.2019 6:06

M25i43l50a44n 59V49o73t18a40v29a 5634326101482

To zase psal pisalek, za kterého ještě chodí nakupovat maminka a zná to jen z vyprávění. Namatkove jsem byl kontrolován v Globusu asi jen dvakrát. Skenovalo se pět položek. Potvrzení věku, pokud máte alkohol zvládne udělat obsluha i ze svého místa.

+35/−2
doporučit
3.1.2019 8:31
Foto

J53a10n24a 16K29o47z42á65k89o70v21á 21V15o59l62r47á96b64o33v47á 9493524335931

Brigádničila jsem na pokladně v HM Albert i v Makro. V běžných dnech a při maximálně 5-10 položkách a již zaučeného zákazníka, jsou samoobslužky rychlejší. Před víkendem nebo před většími svátky je to utrpení. A to ohánění se úsporou 2-4 minut času je komické. Připomíná mně to obhajobu myškujících řidičů, neboť i oni ušetří tytéž 2-4 minuty. Jak s tou úsporou času naloží? Jedni ji pročumí do mobilů, druzí prostojí na červené, ale ta radost stojí za to, ne?

+45/−4
doporučit
3.1.2019 7:55

P15e57t37r 63S45v58ě57t30l35í79k 1638164558220

Jediný použitelný je Globus se scanerem. Nemusíte nic vyndávat a zase skládat do košíku. Vše si dáte hned do tašek už mezi regály a jen zaplatíte.

+39/−3
doporučit
3.1.2019 5:43

L16u30k52á64š 79K12m46e93n26t 5369677864950

Poslední dva roky nakupuju už jenom v Globu se čtečkou a na klasickou pokladnu mne už nikdo nedostane. Odmítám kvůli tomu tomu i ostatní obchody. Frontu na pokladně jsem nezažil, pouze jeden případ, kdy měl systém problém. Jako nikdo mne už nedonutí nákup znova vyndavat z košíku na pás a pak zase skládat do tašky, plus ještě kontrolovat, zda je vše namarkované správně. Do Globu navíc chodím po práci ve špičce, takže mne ani nenapadne jít na klasickou pokladnu čekat ve frontě. Protože i když je Glóbus v tomhle fajn a těch pokladen otevírá opravdu hodně oproti třeba Kauflandu, tak tam vždy ve špičce fronty jsou. Teď třeba před Vánocemi tam byly neskutečné fronty a na pokladnách pro čtečku bylo krásně volno.

Nic už mne nikdy nedonutí jít na klasickou pokladnu, leda by Globus zkrachoval.

+43/−5
doporučit
3.1.2019 8:18

R88a63d64m58i97l22a 61S11i83m24č98á15k83o17v97á 5675943275385

já už jedině scan v Globu, ušetří čas, za 10 minut jsem venku s větším nákupem... kontrola na 5 minut se mi nezdá, pípnou 5 položek a odchod

+28/−2
doporučit
3.1.2019 7:10

K30a23r84e45l 97N45o39v84o52t56n94y 2911715369670

Pani za pokladnou vyhraje pouze za predpokladu, ze musim zbozi vyndavat a markovat rucne, a pak teprve uklizet do tasky. Pokdu si zbozi markuju prenosnym skenerem rovnou sam a davam ho do tasky v nakupnim kosiku rovnou, a na samoobsluzne pokladne jen zaplatim, tak pani za pokladnou nema sanci.

+18/−1
doporučit
3.1.2019 9:02

R12a14d71e96k 16T25o68m56š81ů 3445513752861

Ten článek napsal někdo, kdo to prostě neumí a nepoužívá a použil něco poprvé a je z toho vedle jak ta jedle. Pokud mám pár položek třeba 5 kusů, tak samoobslužka je otázka chvíle, obvykle mnohem rychlejší než klasická pokladna, kde stojí skoro vždy fronty. Mimochodem i v Kauflandu i Globusu stojím často na ty čtyři samoobslužné pokladny krátkou ale frontu, takže o prohrávání nemůže ani řeč, klidně by jich mohlo být víc. Tady prohrává někdo s realitou. Skener v Globusu umožňuje nakupovat do tašky a odpadá vyndavání na pás a z něj, což při třeba 50 nebo 100 položkách je dost zásadní věc úspory času a námahy. Namátková kontrola byla 5 minut možná při zavádění, dnes je to do minuty. Alkohol resp. věk mi kolikrát potvrdí tak rychle, že si ani nevšimnu. Už cca 2 roky používám klasiku s pokladní jen v případě, když to jinak nejde.

+19/−2
doporučit
3.1.2019 9:06

R15a54d12i59m 70Š81i21m34á45č17e69k 7652351846928

když mám tak do 7 položek, tak to je úplně v pohodě a jdu k samoobslužné pokladně... ale udivujeme mě, kolik lidí, a to i vysloveně mladých, se toho bojí a raději čekají v dlouhé frontě

+15/−1
doporučit
3.1.2019 9:32

R98o79m51a11n 97B67l48a50z85e60k 6758629421172

Za těch deset let jsem si na samoobslužné pokladny zvyknul tak, že mě ani nenapadne jít k běžné pokladně s obsluhou.

+22/−4
doporučit
3.1.2019 9:15

M39i43c47h73a57l 73K28o20l87á32ř 9160111810

Tak podmínku "pokud nejsou v obchodu fronty" se mi už dlouho nepoštěstilo zažít. Chodím nakupovat v dobu obvyklou pro většinu populace - odpoledne po práci, ve špičce. Nemám zájem jezdit nakupovat ve 4 ráno a dopoledne je taky o ničem, to většinou u pokladen sedí dvě ženské na celý hypermarket.

Nevím, jestli test prováděl nějaký důchodce nebo volič ANO, nicméně věta "Než zákazník najde podle obrázků správný druh chleba, rohlíku či koláče, trvá to často i minuty a nezřídka je nutné si zavolat na pomoc obsluhu." celkem pobavila. Na to, abych našel správný rohlík na pokladně, stačí pár sekund... Kdo umí kláfat do mobilu, umí kláfat do pokladny.

+21/−4
doporučit
3.1.2019 8:42

O18n15d91ř54e15j 26U10r18b40a58n 8907100349717

Mě by hlavně zajímalo, kdo a hlavně proč vymyslel taškovou zónu, a proč to tak pojmenoval, když si tam nelze dát tašku, aniž by se to zaseklo a začlo řvát "neočekávané zboží".

+25/−6
doporučit
3.1.2019 8:47

K46a71r26e32l 17E63n60d27l95e81r 3433290830215

I když mi to trvá o polovinu déle než zkušené pokladní, jdu radši k volné samoobslužné kase, protože u kasy s obsluhou je vždycky fronta. Odcházím s nákupem dřív, než vedle obslouží dva lidi z pěti až sedmi.

Co je u samoobslužných kas hloupé, je nemožnost zadat více kusů zboží s čárovým kódem.

+13/−1
doporučit
3.1.2019 11:02

R89a73d59e55k 92N51e48u42m54a11n83n 5612182448925

k samoobslužné jdu jen když mám málo věcí a u normální je fronta

+9/0
doporučit
3.1.2019 21:48

S70l30á51v50e20k 66F91o90l49t72ý81n 7978963254272

pro mně je "průlet" samoobslužnou pokladnou mnohem rychlejší než stát fronty u klasických pokladem A je jedno zda jde o Tesco Billa nebo Albert. I díky těmto pokladnám jsou pak klasický fronty u pokladen mnohem kratší než bývaly před instalací samoobslužných pokladen. Nicméně do budoucna, pokud všechna tahle nekvalifikovaná práce bude nahrazena automaty a samoobslužnými pokladnami, co budou tito nekvalifikovaní lidé dělat?

+17/−5
doporučit
3.1.2019 6:57

K94u58b32a 57L69á97n13s88k25ý 5720634119781

Nakupuji hlavně v tescu, kde jsou samoobslužné pokladny a využívám je, protože tam bývá nejméně lidí, zatímco u pokladen fronty. Občas je to boj a musí se přivolat obsluha, ale kolikrát jde všechno rychle. Ale klidně lidi používejte více pokladny, aspoň není zácpa u samoobslužných :D

+10/−2
doporučit
3.1.2019 9:16

J50i59r14i 89R92u56s12n22o91k 4585422607443

Primarni vyhoda bezobsluznych pokladen je v usetrenem case, ktery bych jinak stravil ve fronte na normalni pokladnu.

+11/−3
doporučit
3.1.2019 7:19

T97o93m45á44š 80B90e90d74n49á84r 3967265412850

Supermarkety zkoušejí přenést práci pokladní na zákazníka. Jako doplňkovou službu, když si koupím nějakou drobnost, to beru. Než bych ale na tom namarkoval normální nákup, strávím tím mládí.

+8/−1
doporučit
7.1.2019 7:07

J58i78ř34í 95K83u32c67h61t96a 6878385789357

Klasické samoobslužné nesnáším. Jsou neuvěřitelně pomalé a ukecané. Uprostřed nákupu se vykecávají co chtěly říct na začátku. Taky je velké zdržení s dvojím přendáváním zboží - z vozíku na pokladnu a pak po zaplacení zase zpět do vozíku (do tašky). U obsluhované pokladny šetřím čas - když pokladní markuje, já už skládám zboží a po zaplacení mohu ihned odjet.

Jiný kafe jsou skenery - tomu jsme jednoznačně přišel na chuť. Nezanedbatelná výhoda že mám v každém okamžiku přehled o ceně nákupu. Průchod pokladnami bývá rychlý, obsluha pro kontrolu nákupu a pro zpracování kuponů přijde většinou rychle. A potvrzení alkoholu umějí udělat i na dálku z centrálního pultu.

+8/−1
doporučit
3.1.2019 11:29

M55i90r31o36s28l30a87v 63Š36i25p36u52l43a 7715142431769

Nedam dopustit na globusacky Scan & Go

+8/−1
doporučit
3.1.2019 10:42

Najdete na iDNES.cz