Test pánských přípravků proti pocení: lepší jsou ty ve spreji

  16:51aktualizováno  16:51
Test MF DNES si posvítil na pánské antiperspiranty. Nejhůře dopadly ty nejlevnější. Spreje vyšly jako účinnější, nejlíp obstála značka Rexona. Mezi tuhými antiperspiranty byla nejlepší Nivea, nejméně účinný byl výrobek od firmy Dove.

Dobrá zpráva: v chemických analýzách obstály všechny výrobky na výbornou. Obsažené látky jsou v limitech. Antiperspiranty se ale lišily v tom, proč je zákazníci kupují - aby zabránily pocení. Ten nejlepší měl účinnost 34 procent a ten nejhorší necelých 13 procent.

Redakce nakoupila sedm výrobků ve spreji a sedm tuhých antiperspirantů. Test byl rozdělen do tří částí. „V chemické části se sledoval obsah solí hliníku a zirkonia. Ve druhé části test probíhal ve tkáňové struktuře, kde se sledoval potenciál dráždivosti výrobků na pokožku. Ve třetí části probíhal test účinnosti,“ vysvětlila Hana Bendová ze Státního zdravotního ústavu.

Dráždivost pro pokožku se testovala tak, že se každý výrobek musel naředit, pak byl aplikován na buňku a ponechán v inkubátoru. Zjištění redakce: tuhé antiperspiranty v sobě mají větší potenciální dráždivost než spreje. Člověk s citlivou kůží byl mohl mít potíže s výrobky, které obsahovaly komplex solí hliníku a zirkonia.

Samotný test účinnosti probíhal na podpažích dobrovolníků. Každý výrobek na sobě vyzkoušelo deset mužů. Někteří byli vyholení, jiní ne. Každému se do obou podpaží daly speciální papírky - na jeden se aplikoval antiperspirant, druhý zůstal čistý. Testy probíhaly v místnosti vyhřáté na 35 stupňů Celsia a muži se v nich potili po dobu dvaceti minut. Zkouška probíhala po 24 a pak po 48 hodinách. Po celou dobu se pánové v daných místech nemohli umýt.

Výsledek? O něco účinnější byly spreje. V této kategorii zvítězila Rexona, která byla nejvíce účinná i po 48 hodinách. Na posledním místě skončily privátní značky. V tuhých antiperspirantech zvítězila Nivea. Nejhůř dopadl výrobek od firmy Dove, který po dvou dnech nepůsobil už skoro vůbec.

Autor:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Nejen zelenina. Rychle zdražují desítky potravin včetně čaje, masa i sladkostí

Ilustrační snímek

Fakt, že potraviny rychle zdražují, začal vnímat skoro každý. Nejde ovšem jen o často zmiňované extrémy, kterými jsou...

Balík do ruky nedošel? U České pošty narazíte, reklamovat může jen e-shop

ilustrační snímek

Zákazník si v obchodě objedná doručení zboží domů a zaplatí poštovné a balné. Jenže v situaci, kdy mu „balík do ruky“...

Další z rubriky

Test taxislužeb: Jeden dorazí za minutu, jiný nepřijede vůbec

ilustrační snímek

Z nedávných šarvátek mezi taxikáři a řidiči Uberu vyšli vítězně hlavně zákazníci: ceny šly dolů, taxikáři jsou ochotní...

TEST DNES: Pivovary umí lépe pivní limonády než nealko piva

ilustrační snímek

Pivní mixy zažívají nový boom, zejména ty nealkoholické. Čtyři z pěti prodaných radlerů, jak se jim také říká, jsou bez...

Zmrzliny i led do nápojů jsou plné bakterií, zjistili inspektoři

Zmrzlina, ilustrace

Část kopečkových i točených zmrzlin je kontaminována bakteriemi, a to 37 procent vzorků, které zkoumala Státní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz