Spotřebitelské soutěže přinášejí problémy

  18:40aktualizováno  18:40
V posledních několika letech se rozšířily spotřebitelské soutěže, ve kterých vyhrává každý. Vystřihnete pár obalů, pošlete je výrobci a dostanete hrneček, batůžek nebo tričko. Mnozí zákazníci si ovšem stěžují na neserióznost firem, které tyto soutěže vyhlašují.

"Každý vyhrává," psalo se v reklamním letáku na pivo Rebel, ve kterém byly uvedeny i podmínky soutěže. Za určitý počet odeslaných nálepek se dala získat polokošile, triko, čepice nebo pivní sklenice. "Nic jsem ovšem nedostal," uvádí Milan Vaniš z Jablonce nad Nisou. "Zeptal jsem se tedy v marketingovém oddělení havlíčkobrodského pivovaru a tam mi řekli, že uvolnili na tuto akci jen dvě stě tisíc korun." Podle odhadu zákazníka to stačilo na osm set polokošil. "Ze zákonných důvodů je soutěž opravdu omezena do uvedené částky," potvrdil obchodní ředitel pivovaru Pavel Prchal a poukázal na to, že v letáku tato skutečnost byla uvedena.

Ano, při podrobném zkoumání reklamy spotřebitel tento údaj objeví. Jenže je v rozporu s hláškou Každý vyhrává, navíc je vytištěn desetkrát menším písmem a nevýraznou barvou.

Trochu kuriózně doplatil na neserióznost spotřebitelské soutěže Karel Moravec z Prahy. Zúčastnil se totiž akce na cigarety Petra a vyhrál. Firma Philip Morris ho stejně jako mnohé další výherce uvedla na inzertních stranách tohoto listu jako budoucího majitele hodinek. "Bohužel jsem poštou dostal jen balíček s diářem, hodinky jsem hledal marně." Ač se Karel Moravec dvakrát obrátil na výrobce cigaret s žádostí o výměnu diáře za slíbené hodinky, nikdy nedostal odpověď ani svoji výhru.

Moderní techniku uplatnila při odmítání zákazníků Vitana, která slibovala za pět kódů z obalů instantních polévek hrnek. "Dekujeme za ucast v soutezi Vitana, bohuzel byly vycerpany vyhry, vcetne premiovych hrnku a soutez timto konci," poslal do redakce MF DNES doslovnou kopii textové zprávy, kterou dostal na mobil účastník soutěže Pavel Adámek z Brna. "Trochu blbe, nemyslite?" neodpustil si komentář.

Jinak než Rebel, Philip Morris a Vitana se ke stížnosti zákaznice Dagmar Mončekové postavila firmy Atos Bohemia z Malých Svatoňovic. Spotřebitelka se totiž zúčastnila soutěže o libru arašídů (necelého půl kilogramu), ale dopis zaslaný do soutěže se jí vrátil domů. "Zpětně již nezjistíme, zda chybu s dopisem zavinila pošta nebo najatá agentura, a proto jsme zákaznici slíbenou libru oříšků poslali rovnou," uvedla manažerka firmy Atos Bohemia Dana Zezulková.

Autoři:

Nejčtenější

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

VIDEO: Účtenky i krabičky na jídlo. Nejčastější chyby při třídění odpadu

Papírové kelímky, plata na vejce ani použité obaly od pizzy do modrého...

Ruličky od toaletního papíru, účtenky nebo obaly na vajíčka jsou přece z papíru, tak patří do modrého kontejneru. Věta,...

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Komunistické megastavby. Stačil příkaz soudruha, na práva lidí se nehledělo

Z výstavby jaderné elektrárny Dukovany. Stanislav Mihal, Jan Dvořák a Dušan...

Budování dálnic, elektráren či ropovodů v dobách socialismu nekomplikovaly stížnosti sousedů ani dohadování o ceně za...

Chceme dobýt malá města, říká šéf KFC. Řetězec se rozrůstá do regionů

Šéf řetězce KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík

Češi si mohou v tuzemsku koupit kuřecí z fastfoodového řetězce KFC už 25 let. Španělská společnost AmRest, která na...

Další z rubriky

TEST DNES: Úplné výsledky testu taxislužeb

ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtrnáct taxislužeb ve třech městech: v Praze, Brně a Ostravě je figuranti využili k cestě z centra...

TEST DNES: Hovězí bujony v kostce ochromí chuť nadbytkem soli

Ilustrační snímek

Prý je při vaření nikdo nepoužívá, a přesto se bujony v kostce vyrábějí už víc než sto let. MF DNES zjišťovala, jestli...

TEST DNES: Úplné výsledky testu školních přezůvek

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala dvanáct vzorků dětských přezůvek, které jsou dostupné ve specializovaných kamenných obchodech nebo...

TEST DNES: Úplné výsledky testu hovězích bujonů

Ilustrační snímek

Aktuální test jsme zaměřili na koncentrované hovězí bujony, které usnadňují přípravu polévek nebo omáček. Do testu jsme...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz