Slevy, ať už v jakékoliv formě, například letáku či e-mailů, se dostávají k 87 procentům Čechů, vyplývá ze studie GfK Promotion Triggers 2019.
Nejdůležitějším komunikačním prostředkem slev zůstává papírový leták, roznášený domů do schránek. Téměř polovina lidí však kombinuje různé informační kanály, ať už je to e-mailing, různé internetové stránky, srovnavače, televizi či tisk.
Obchodní řetězce vědí, že musejí na zákazníky se slevami útočit na více frontách. Výhradně klasické informace (hlavně leták a reklamu z televize) totiž využívá jen 31 procent lidí a výlučně digitální kanály pouze 8 procent.
Pokud jde o přístup k informacích o diskontech, je nejúspěšnější Lidl – v Česku svými letáky a jinou formou nabídek oslovuje 57 procent lidí.
V závěsu za ním, jak ukazuje následující tabulka, je Kaufland, s o něco větším odstupem pak Penny Market. Další skupina řetězců pak pokrývá čtvrtinu až třetinu obyvatel. Sem patří Albert, Teta, Billa, Tesco hypermarket, Globus a dm drogerie. Na chvostu se umístil COOP s 15 procenty, necelou pětinu má Tesco supermarket a Rossmann.
pořadí | řetězec | dosah (%) |
---|---|---|
1. | Lidl | 57 |
2. | Kaufland | 56 |
3. | Penny Market | 49 |
4. | Albert HM | 35 |
5. | Teta | 31 |
6. | Albert SM | 30 |
7. | Billa | 30 |
8. | Tesco HM | 26 |
9. | Globus | 24 |
10. | dm drogerie | 22 |
11. | Rossmann | 18 |
12. | Tesco SM | 17 |
13. | COOP | 15 |
Zdroj: Promotion Triggers 2019 / GfK Czech |
Před více než třemi lety Lidl představil nový koncept prodejen (prosinec 2015):