Největším misionářem slev je Lidl. Akcemi oslovuje šest lidí z deseti

  17:00aktualizováno  17:00
Na devět z deseti Čechů míří obchodní řetězce kobercové nálety letáků a jiných zdrojů o promocích. Nejaktivnějším misionářem slev je Lidl, který zasáhne podle průzkumu společnosti GfK 57 procent lidí. Na opačném konci stojí družstevní prodejny COOP.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Reuters

Slevy, ať už v jakékoliv formě, například letáku či e-mailů, se dostávají k 87 procentům Čechů, vyplývá ze studie GfK Promotion Triggers 2019.

Nejdůležitějším komunikačním prostředkem slev zůstává papírový leták, roznášený domů do schránek. Téměř polovina lidí však kombinuje různé informační kanály, ať už je to e-mailing, různé internetové stránky, srovnavače, televizi či tisk.

Obchodní řetězce vědí, že musejí na zákazníky se slevami útočit na více frontách. Výhradně klasické informace (hlavně leták a reklamu z televize) totiž využívá jen 31 procent lidí a výlučně digitální kanály pouze 8 procent.

Pokud jde o přístup k informacích o diskontech, je nejúspěšnější Lidl – v Česku svými letáky a jinou formou nabídek oslovuje 57 procent lidí.

V závěsu za ním, jak ukazuje následující tabulka, je Kaufland, s o něco větším odstupem pak Penny Market. Další skupina řetězců pak pokrývá čtvrtinu až třetinu obyvatel. Sem patří Albert, Teta, Billa, Tesco hypermarket, Globus a dm drogerie. Na chvostu se umístil COOP s 15 procenty, necelou pětinu má Tesco supermarket a Rossmann.

Informace o akcích
pořadířetězecdosah (%)
1.Lidl 57
2.Kaufland56
3.Penny Market49
4.Albert HM35
5.Teta31
6.Albert SM30
7.Billa30
8.Tesco HM26
9.Globus24
10.dm drogerie22
11.Rossmann18
12.Tesco SM17
13. COOP15
Zdroj: Promotion Triggers 2019 / GfK Czech

Před více než třemi lety Lidl představil nový koncept prodejen (prosinec 2015):


Autor:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Navrhnu, ať řešíme důchodový věk, říká ministryně Schillerová

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová

Ministryni financí čeká v rámci jednání o rozpočtu přetahování o dvacet miliard korun s koaličními ministry a také s...

PŘEHLEDNĚ: Peníze, nebo stravenky? Otázky a odpovědi na chystanou revoluci

Stravenky Cheque Déjeuner (ilustrační snímek)

Ministryně financí přišla s návrhem nabídnout zaměstnavatelům alternativu ke stravenkám: místo nich by mohli...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

Kočičí hlavy ničí e-koloběžky. Firmy vymýšlejí, jak z turistů nevytřást duši

Praha, 12.10.2018 Elektrický skútr Lime-S (elektrická koloběžka), který je...

Po příchodu do Evropy začaly firmy nabízející elektrokoloběžky narážet na mnohé problémy. Lidé proti nim protestují,...

Další z rubriky

Nejen zelenina. Rychle zdražují desítky potravin včetně čaje, masa i sladkostí

Ilustrační snímek

Fakt, že potraviny rychle zdražují, začal vnímat skoro každý. Nejde ovšem jen o často zmiňované extrémy, kterými jsou...

TEST DNES: Úplné výsledky testu nealko piv a pivních mixů

ilustrační snímek

MF DNES otestovala osm vzorků neochucených nealkoholických piv a osm míchaných nápojů z nealkoholického piva, kterým se...

Pozor na fiktivní e-maily České pošty. Oznamují balík s logem státní firmy

Budova České pošty v Jindřišské ulici v Praze

V e-mailových schránkách uživatelů v Česku se začaly objevovat klamavé zprávy s logem České pošty, které je informují,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz