TEST DNES: Úplné výsledky testu rozvozu jídla
MF DNES otestovala firmy zprostředkující dovoz obědů, případně restaurace, které jídlo rozvážejí. V Praze jsme otestovali šest firem, v Brně čtyři, v Plzni a Ostravě po třech a jinde po dvou společnostech. Zde najdete úplné výsledky.
Protokol testu
- Test jsme zaměřili na firmy zprostředkující dovoz obědů, případně restaurace, které jídlo rozvážejí. V Praze a krajských městech jsme vyzkoušeli společnost Dáme jídlo a alespoň jednu další firmu.
- V Praze jsme otestovali šest firem, v Brně čtyři, v Plzni a Ostravě po třech a jinde po dvou společnostech. Kurýři obědy přiváželi přímo na adresy redakcí (Praha 5, Karla Engliše 519/11; České Budějovice, Boženy Němcové 12/2; Karlovy Vary, Jugoslávská 1706/3; Plzeň, Rychtaříkova 1; Ústí nad Labem, Dlouhá 3458/2a; Liberec, Soukenné náměstí 2a/669; Hradec Králové, Nerudova 37/32; Pardubice, Za Pasáží 1609; Jihlava, Brněnská 71; Ostrava, Puchmajerova 1; Olomouc, Pavelkova 7; Brno, Česká 19; Zlín, Šternberská 300).
- Jídla, která měla sestávat ideálně z polévky a hlavního jídla, případně dezertu nebo salátu, redaktoři objednávali na oběd ve čtvrtek 10. či pátek 11. ledna.
- Jednotlivé firmy a restaurace jsme známkovali jako ve škole (1–5). V celkové známce se odrazilo hodnocení:
20 % – cena za rozvoz a za použité obaly (cenu jídla jsme nepočítali)
20 % – zpoždění
20 % – teplota pokrmu
15 % – předání účtenky
10 % – náročnost objednávání a orientace na webových stránkách
10 % – kvalita rozvozu
5 % – chování kurýra - Teplotu jídla (zvlášť polévky, masa, omáčky či přílohy) jsme měřili digitálním teploměrem ihned po doručení, a to přímo v originálním termoobalu.
Magdalena NováMagdalena Nováhttps://www.idnes.cz/novinari/magdalena-nova.N927