Zboží se svléká donaha. Drogerie Rossmann zavedla bezobalový prodej

  • 104
Drogistický řetězec Rossmann se připojil k prodejcům, kteří nabízejí zákazníkům možnost stočit si některé výrobky pro péči o domácnost či kosmetiku do vlastní prázdné láhve. Takzvaný bezobalový prodej z plnicích stanic nabízí řetězec od začátku listopadu na vybraných pobočkách v několika městech, uvedla ve středu mluvčí Rossmanna Olga Stanley.

Na systému plnicích stanic spolupracuje Rossmann s globálním výrobcem pracích a čisticích prostředků a kosmetiky firmou Henkel. „Při příchodu do prodejny si zákazník vybere prázdnou láhev libovolného výrobku a naskenuje její kód přímo v plnicí stanici. Ta mu po naplnění láhve vygeneruje etiketu, která zákazníka zároveň informuje o datu spotřeby daného produktu,“ uvedla Stanley.

Do zakoupených prázdných nádob si v Rossmannu mohou zákazníci natočit až osm různých produktů. Nabízet je budou prodejny v Praze, Brně, Liberci, Českých Budějovicích nebo Pardubicích.

Bezobalová móda

Také konkurenční dm drogerie od letoška testuje v rámci bezobalového prodeje ekologických pracích a čistících prostředků čtyři produkty v plnicích stanicích. Dm ho čtvrt roce ho na základě velkého zájmu zákazníků zdvojnásobila. Ve čtyřech prodejnách v Praze si na ně mohou zákazníci přinést svou lahev.

„Plánujeme velké další rozšíření do všech krajských měst v únoru 2020. Ve větších městech je to velké téma,“ řekla nedávno jednatelka dm drogerie Martina Horká.

Kromě drogerií zavedli prodej „bez obalu“ i jiní prodejci, například e-shopy s potravinami Rohlik.cz a Košík.cz.

,