Lidé pijí Coca-Colu z billboardů a sklenici si nalévají z televize

  14:24aktualizováno  14:24
Klasická reklama už nestačí. Z velkých firem si to uvědomuje třeba nápojářská firma Coca-Cola, která spustila zajímavou reklamní kampaň. Reklamu pojala jako interaktivní hru, ve které si lidé mohou nápoj přelít z televizních obrazovek do své prázdné virtuální sklenice v mobilu. V restauraci pak dostanou nápoj zdarma.

Nová reklamní kampaň na Coca-Colu Zero je z řady těch, které zatahují lidi do děje za použití nových technologií. Zájem lidí například nedávno vzbudila ta v metru v brazilském Sao Paulu, která donutila kolemjdoucí zívat. V tu chvíli přispěchaly hostesky a nabízely jim značkovou kávu (reklamu zhlédněte zde).

Principem nové reklamy Coca-Coly je zejména propojení chytrých mobilů s televizními obrazovkami a billboardy. Divák sleduje reklamu, v níž teče nápoj a může ho „chytit“ do prázdné sklenice ve svém mobilu. Za naplnění sklenice pak dostane Coca-Colu zdarma.

V reklamní branži je to čím dál častější princip (engagement), kdy už lidé nejsou jen pasivními příjemci, ale značky se je snaží aktivně zapojit. Firmy si tak budují s příjemci reklamy jiný, hlubší vztah. Podle reklamního odborníka Martina Charváta z agentury PR Konektor to umožňují moderní komunikační technologie prakticky kdykoliv a kdekoliv.

„Pokud značka komunikuje s vámi a vy s ní, máte k ní samozřejmě jiný vztah, než jako pouhý pasivní pozorovatel. Obecně s inovátorskými prvky v komunikaci nejdříve přicházejí menší či technologicky zaměřené značky, nicméně Coca-Cola na tento trend velmi rychle naskočila,“ říká Charvát.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

Multimilionářem přes noc. Šťastlivec vyhrál ve sportce čtvrt miliardy korun

Ve Sportce ve středečním losování padla druhá nejvyšší výhra v historii této hry. Sázející ze Středočeského kraje...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky
Premium

Šampon i aviváž na váhu. Zboží bez obalů si našlo cestu na trh

Prodej bez obalů se šíří z malých prodejen do větších obchodů, zatím převážně drogistických. První krůčky jsou však...

Premium

Test jahodových zavařenin: Chceme mlsat zdravě, ale chutná nám sladké

Až se dny smrsknou jen na několik hodin, udělá nám pár lžiček džemu dobře. Dodá tělu trochu vitaminů a vítaný příděl...

Premium

TEST DNES: Nákup do tisíce. Za akční zboží a privátní značky ušetříte až čtvrtinu

Stejná káva za 85 korun i za dvojnásobek. Kilo banánů skoro za čtyřicet korun, ale klidně jen za polovic. Kdo šetří a...

Premium

Nakup teď, zaplať až v lednu. Vánoční nákupy s odloženou platbou

Vánoce se blíží a firmy hledají cesty, jak lidi přimět co nejvíce utrácet. Jedním z letošních lákadel v největších...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz