Povinnost používat košík či vozík při nákupu

  11:43aktualizováno  11:43
- Václav Kohout z Mariánských Lázní nakupoval ve velké samoobsluze. Přestože u vstupu do prodejních prostor bylo umístěno upozornění »Používejte vozíku, předejdete případnému nedorozumění«,
Václav Kohout z Mariánských Lázní nakupoval ve velké samoobsluze. Přestože u vstupu do prodejních prostor bylo umístěno upozornění »Používejte vozíku, předejdete případnému nedorozumění«, vozík k nákupu nepoužil a měl jen menší nákupní tašku. V edoucí prodejny jej upozornil, že bez nákupního vozíku nemůže nakupovat, a pokud nebude jeho upozornění respektovat, nepustí jej k pokladně. Zákazníka by zajímalo, zda je používání vozíku či košíku v prodejnách upraveno nějakým právním předpisem a zda musí použít vozíku i tehdy, když nakupuje jen malé množství zboží.

Používání nákupních vozíků či košíků žádný právní předpis neupravuje. V podstatě se jedná o obchodní podmínku, kterou si může prodávající sám stanovit a která platí pro všechny spotřebitele. Je na rozhodnutí každého zákazníka, zda podmínku bude akceptovat nebo ne a půjde nakoupit do jiné prodejny. Způsob nákupu s vozíky je nejen pro spotřebitele pohodlnější, ale zejména slouží k oddělení zboží zakoupeného například v jiné prodejně od zboží, které spotřebitel právě nakupuje a které je povinen zaplatit. T o, jak velký je nákup, není v tomto případě důležité.

Požadavek použit k nákupu vozík, nebo košík by měl zákazík respektovat.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Inspekce zveřejnila tři restaurace s podivným původem hovězího masa

Ilustrační snímek

Od propuknutí kauzy s nevyhovujícím hovězím polským masem provedla Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)...

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Další polská stopa? Veterináři zachytili 320 kilo problematického masa

Food sniffer měří vepřové, hovězí, drůbeží i rybí maso.

Veterináři na Moravě zachytili na dvou místech celkem 320 kilogramů problematického drůbežího a vepřového masa. Bylo...

Většina Filipínců nemá ani bankovní účet. Čech jim půjčuje online

Filipínský startup Oriente je zaměřený na spotřebitelské úvěry přes mobilní...

Sedmatřicetiletý Vlastimil Hrabal pracoval pro firmu ze skupiny PPF Petra Kellnera, loni v dubnu však změnil dres a...

Rizoto za stovku, doprava a balné za 70 korun. Testovali jsme rozvoz jídel

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala v krajských městech firmy, které rozvážejí jídlo. Dobrá zpráva je, že většina kurýrů přijela včas a...

Najdete na iDNES.cz