- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čtveřice dětí při redakčním testu popcornu | foto: Petr Topič, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Nepůjdeme do kina? Tak jo… a koupíš nám popcorn? Prosba, na kterou je část rodičů alergická, část však podlehne a do sálu pak vleče objemné nádoby s jídlem a pitím. Proč u filmu musíme nutně něco chroupat? Je to vlastně (zlo)zvyk. Ze Západu. Přitom v prvních amerických kinech byl popcorn přímo zakázaný. Zlom přišel koncem třicátých let 20. století, kdy prodej občerstvení zachránil kina před krachem. Čím víc popcornu sníte, tím víc musíte pít, a tím víc (vstupenku nepočítaje) utratíte – tolik recept snadného zisku, který se rozšířil do celého světa. Navíc vysoká cena popcornu v kině má příchuť výjimečnosti a zvláště v mladých spotřebitelích evokuje pocit, že jde o něco extra. Nechali jsme je to zjistit.
Připojte se ještě dnes a získejte: