E-mail, který dostali do svých schránek nejen klienti České spořitelny, na první pohled vypadá jako oznámení platebního systému PayPal o zamítnutí platební transakce. Odkazuje ale na falešnou stránku, která je graficky shodná s originálním webem spořitelny pro přístup k internetovému bankovnictví.
Klienti jsou pak vyzváni, aby zadali čísla platební karty, data její platnosti, bezpečnostního kódu CVV2, CVC2 a kódu PIN. Poskytnutí těchto údajů otevírá cestu k podvodným transakcím s jejich kartami, píše server NašePeníze.cz.
Setkali jste se už s phishingem?
Podle mluvčí České spořitelny Kláry Gajduškové už banka o takzvaném phishingu ví. "Je to čerstvý útok, starý asi týden. Informujeme o něm na svých stránkách a připravujeme i další upozornění pro naše klienty," řekla iDNES.cz Gajdušková.
Spořitelna bude spolupracovat i s policií. "V těchto případech je ale obtížné dopátrat se pachatele. Teď hlavně dáváme informace do médií," podotkla Gajdušková.
Nejde o první útok hackerů, kterému Česká spořitelna čelí. Loni v březnu neznámý hacker rozeslal tisíce e-mailů lidem, kteří používají internetové bankovnictví spořitelny. Žádal v nich o bezpečnostní kód. - více zde