Pátek 10. července 2020, svátek má Libuše, Amálie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 10. července 2020 Libuše, Amálie

Šéfkuchař Jan Punčochář poradil, co a jak hraje roli ve výběru masa

  8:42aktualizováno  8:42
Češi se při nákupech potravin čím dál víc zaměřují na jejich původ a složení. Šéfkuchař a jeden z porotců gastronomické soutěže MasterChef Jan Punčochář na tiskové konferenci společnosti Billa promluvil o správném výběru masa, konkrétně o české značce Vocílka.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Getty Images

V současné době prodává obchodní řetězec Billa pod značkou Vocílka 371 produktů z 510 farem v České republice. S nabídkou výrobků přitom společnost přišla už před devíti lety. Tématem tiskové konference byl vývoj značky a představení nové strategie komunikace. 

Vocílka má od letošního roku garanci výhradně českého výrobku i na uzeninách. Billa se snaží české výrobce do svého sortimentu zařadit co nejvíce, v současné době je 72 % z jejich dodavatelů českých. „Česko je na maso soběstačné na 45 %. Teď v krizi ale bylo vidět, že zákazníci stojí o české výrobky,“ říká generální ředitel Billy Jaroslaw Szczypka. S tím souhlasí i Punčochář. „Je to pro mě důležité. Do české kuchyně patří české maso,“ říká šéfkuchař. 

„Vybrat maso v obchodě není hračka, jelikož si na něj zákazník nemůže sáhnout. Je ale důležité vědět, jaké maso chceme. Můžeme tedy vybírat podle mramorování a tuku. Dále samozřejmě hraje roli čerstvost masa, která se pozná i podle barvy,“ vysvětluje Punčochář.

„Doma, když maso rozbalíte, je dalším ukazatelem vůně a křehkost. Tu můžete vyzkoušet zmáčknutím masa palcem,“ dodal šéfkuchař pro iDNES.cz.

Oblíbenost českého masa ostatně potvrzují i zákazníci. „Vocílka je naše nejpopulárnější privátní značka. Sedmdesát pět procent z našeho celkového obratu na mase tvoří právě tato značka,“ dodává Szczypka. Maso od Vocílky tak tvoří 20 % obratu privátních značek Billa.

Cenově sice maso Vocílka patří mezi dražší produkty, oblíbenost u zákazníků mu to však neubírá. „Zjistili jsme, že za kvalitu si zákazníci rádi připlatí,“ říká tisková mluvčí Billy Dana Bratánková. 

Spojení Vocílky a šéfkuchaře Punčocháře v nové kampani není náhoda. „Toto  spojení pro nás bylo jasnou volbou. Jako šéfkuchař ví jaké suroviny vybírat a sám si maso od Vocílky kupuje na domácí vaření,“ vysvětluje marketingová ředitelka Billy Lucie Průšová. 

V rámci kampaně ukazuje šéfkuchař zákazníkům i videorecepty a vzdělávací videa o mase. To od Vocílky se musí ročně podrobit zhruba tisícovce hygienických kontrol. „Kromě kvality a zdravotní nezávadnosti by však měl zákazník dobré maso poznat už na první pohled. Důležitá je barva, vůně, konzistence a pak i samozřejmě chuť,“ uzavírá manažerka zajišťování kvality Milada Valášková. 

Autor:
  • Nejčtenější

Velká část českých potravin není ve skutečnosti česká, říká šéf Globusu

Návrh na povinný podíl českých potravin by z regálů vymetl i některé české výrobky, říká v rozhovoru pro MF DNES...

Výpovědi už se nevyhnete. Nový zákoník práce přinese i spravedlivější dovolenou

Premium Poslední velká novela zákoníku práce za uplynulých devět let začne z podstatné části platit od začátku příštího roku, v...

Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc

Mladoboleslavská Škoda Auto oznámila, že Bernhard Maier po téměř pěti letech v čele společnosti opustí k 31. červenci...

Exodus firem z Hongkongu pokračuje, kufry balí i technologičtí giganti

Obavy z nového bezpečnostního zákona v Hongkongu si dál vybírají svou daň. Kromě zatýkání místních aktivistů totiž...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Cheeseburger u McDonald’s zdražil, cena poprvé překročila 30 korun

Síť rychlého občerstvení McDonald’s zdražila cheeseburger. Z dosavadních 29 korun se cena zvedá na 33 korun. Důvodem je...

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

Veterináři varují před Primulou. Sýrová pomazánka může obsahovat jed

Na českém trhu se objevila potenciálně zdravotně nebezpečná sýrová pomazánka dovezená z Velké Británie. Ve výrobku...

Čepovaná voda vedle piva a limonády. Kofola chce prorazit s novinkou

Nejen čepované pivo, malinovka nebo kofola. Hospodští na pípách budou moci nabízet také vodu. Rajec v sudech...

Šéfkuchař Jan Punčochář poradil, co a jak hraje roli ve výběru masa

Češi se při nákupech potravin čím dál víc zaměřují na jejich původ a složení. Šéfkuchař a jeden z porotců gastronomické...

Není nanuk jako nanuk. Děti v testu rozhodly, který jim chutná nejvíc

Premium Tvarohové zmrzliny na dřívku obalené v čokoládě – to je klasika. Pojí se s nimi letní vzpomínky na koupaliště, horské...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Princ George je vztahovačný a drzý, tvrdí jeho kmotra

Šestiletý princ George se na oficiálních fotkách tváří jako andílek a britská královská rodina mu pečlivě buduje image...

Penis a ženský orgasmus. Dvacet centimetrů je optimální, říká studie

Na délce záleží a platí, že větší znamená lepší. Ovšem jen do jisté míry. Největší šanci na uspokojení ženy dává...

Berenika Kohoutová ukázala postavu po porodu bez retuše

Herečka a zpěvačka Berenika Kohoutová (29) si posteskla, že s pětiměsíční dcerou Lolou se její život otočil o 180...

Maďarka tvrdí, že nemůže pracovat, protože je příliš sexy

Plastiky dvaadvacetiletou Barbie Barbaru Lunu Siposovou z Maďarska stály v přepočtu přes tři miliony korun. Nyní nemůže...

Velká část českých potravin není ve skutečnosti česká, říká šéf Globusu

Návrh na povinný podíl českých potravin by z regálů vymetl i některé české výrobky, říká v rozhovoru pro MF DNES...