* Na horkou linku zavolala Iva Němečková z Prahy, které zničili v čistírně zip u péřové bundy. Chtěla vědět, co má dělat.
V čistírně odpovídají za poškození, ztrátu nebo zničení čištěného oblečení. Z dotazu Ivy Němečkové vyplývá, že ji v čistírně předem neupozornili na možnost poškození zipu čištěním, a proto má právo na náhradu škody, která jí vznikla. Nejdříve by měla uplatnit toto právo přímo v čistírně, nejlépe doporučeným dopisem. V něm uvede především, jakou částku jako náhradu požaduje a dokdy má čistírna zaplatit (například do 14 dnů). Jestliže zůstane její žádost bez výsledku, může podat k soudu žalobu o náhradu škody na převzaté věci.
* Silvie Malinovská z Olomouce chtěla vědět, zda má zákazník právo vrátit zboží, když neodpovídá velikost. Koupila totiž dětskou zimní čepičku italské firmy a teprve doma zjistila, že je malá. Její žádost o výměnu za větší v prodejně odmítli.
Textilní výrobky z dovozu je dobré před jejich nákupem vyzkoušet, nebol číslování velikostí bývá jiné. Skutečnost, že si toho zákazník nevšiml, však není důvodem k výměně ani vrácení peněz. V tomto případě záleží pouze na dobré vůli prodavače, zda koupený výrobek vymění za jinou velikost.