horká linka

-
V této rubrice otiskujeme kromě rad také názory na spotřební zboží a služby.

* Robert Novák z Hradce Králové chtěl koupit pro svého příbuzného - studenta vstupenku na divadelní představení. Zajímalo jej, zda měla pokladní právo na něm vyžadovat doklad o studiu s tím, že si jej okopíruje,protože kopii potřebuje jako doklad o tom, že prodala zlevněnou vstupenku.

Chce-li Robert Novák uplatnit slevu, musí prokázat, že má na ni nárok. Například předložením průkazu o studiu, důkazem může být ale i čestné prohlášení o tom, že jeho příbuzný je student. Pokladní však neměla právo na okopírování průkazu. Jsou v něm totiž uvedena důležitá osobní data. Jako doklad by jí mělo postačit opsání čísla průkazu.

* Jiří Koloničný z Ostravy-Svinova reklamoval goretexové boty, na nichž po třech dnech chození po horách praskl šev. Reklamaci v prodejně uznali a boty zalepili. To Jiřího Koloničného překvapilo, neboť očekával vrácení peněz. Podle něj není způsob, jakým boty opravili, příliš vhodný a dá se očekávat, že se brzy opět rozlepí. Proto chtěl vědět, jak dále postupovat.

Způsob, jakým v prodejně boty opraví, závisí na jejich rozhodnutí. Podmínkou je, aby záruční opravu provedli bezplatně, včas (do 30 dnů) a také řádně. Jestliže tedy Jiří Koloničný nepovažuje slepení za řádnou opravu, může odstoupit od kupní smlouvy a žádat zpátky peníze. Pokud v prodejně budou jiného názoru, zbývá možnost domáhat se u soudu buď uložení povinnosti prodejci provést opravu určitým způsobem, nebo vrácení peněz.

* Na horkou linku zavolalo v poslední době několik čtenářů, kteří chtěli poradit s reklamací automobilu.

Tyto a podobné dotazy řeší příloha Auto Moto ve speciální rubrice Motoparagrafy. Všichni automobilisté,kteří mají nějaký problém, mohou napsat na pražskou adresu redakce MF DNES - AUTO MOTO nebo faxovat na číslo 02/22 06 23 64, případně použít elektronickou poštu automoto@mafra.cz.