Golf je menší, ale luxusnější než octavia

aktualizováno 
Volkswagen Golf je díky koncernové spřízněnosti kratší Škodou Octavia s mnohem menším kufrem.
Volkswagen Golf je díky koncernové spřízněnosti kratší Škodou Octavia s mnohem menším kufrem. Je tedy praktičtější pro motoristu, který nepotřebuje velký prostor pro zavazadla a ocení kratší vůz při jízdách ve městě. Kdo ale prahne po praktickém kufru, pro toho je určena octavia. Cenově je golf s octavií i dalšími konkurenty na stejné lodi. Vítr do plachet mu však vhání kvalitní materiály v kabině, které vyvolávají až luxusní dojem.

Měkké černé plasty, solidní zpracování a praktická přístrojová deska vše v konzervativním duchu, bez výstřelků, jakými se může pochlubit Ford Focus... takový interiér má Volkswagen Golf. Navíc pohodlná sedadla, podobná těm v octaviích, a ani náznak po vrzání, drnčení a jiných zvucích, které stále k mnoha autům patří. Volant je nastavitelný dvěma směry, do široka je navržená karoserie. Vpředu se sedí výborně. Vzadu už je situace horší. S tím ale zdejší motoristé dávno počítají, neboť k bestsellerům trhu v Česku patří Škoda Octavia, která s golfem sdílí stejnou podvozkovou platformu, a tím i shodnou vzdálenost mezi přední a zadní nápravou. Ta je kratší než u hlavních konkurentův nižší střední třídě, takže na zadních sedadlech je místa poskrovnu. Kufr Volswagenu Golf nabízí jeden z nejmenších objemůve své třídě, octavia má o 200 litrů prostoru více. Na golf se zespodu s 260 litry dotahuje i Škoda Fabia, která je navíc prostornější na zadních sedadlech. Méně místa pro kolena cestujících vzadu v golfu prokázalo měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD). Pro všechny automobily koncernu Volkswagen však platí: čalounění kufru by mohlo sloužit za vzor i vozům luxusních kategorií. Volkswagen Golf v tesu MF DNES měl pod přední kapotou šestnáctiventilový motor 1.6 s výkonem 77 kilowattů(105 koní). Tento vloni nově uvedený pohon octavia nenabízí. Čtyři ventily na válec posunuly zátah motoru do vyšších otáček, což v praxi znamená, že oproti svému předchůdci - 1.6 o výkonu 74 kilowattů- zůstává ochota golfu zrychlovat na stejné úrovni jako v minulosti. Vyplývá to opět z měření v ÚSMD. Podle těchto zkoušek zrychlí Golf 1.6 z klidu na 100 kilometrův hodině za 13 vteřin. Shodnou ochotu zrychlovat zkušebna konstatovala u Octavie 1.6 s výkonem 74 kilowattů. Mnohem mrštnější je konkurenční Renault Mégane 1.6 se 79 kilowatty, který stejnou disciplínu zvládl v ÚSMD o 1,5 vteřiny dřív. Spotřeba testovaného Volkswagenu Golf 1.6 dosahovala na dálnici sedmi litrůna 100 kilometrů, na obyčejných silnicích klesala až pod šest litrůa ve městě se pohybovala v průměru mezi osmi a devíti litry benzinu na 100 kilometrů. Jízdní vlastnosti golfu patří k tomu nejlepšímu, co nižší střední třída, někdy označovaná za kategorii Golf, nabízí. K bezpečnosti lze přičíst výborné odpružení a jeho zásluhou i jízdní komfort, a dále přesné ovládání vozu. Výbava vozu je chvályhodná v možnosti dokoupení hlavových airbagů. Hlavní konkurenti z nižší střední třídy tuto možnost zákazníkovi nedávají. Záporem při vybavování golfůjsou pakety, které neumožňují objednat některé doplňky zvlášť. Týká se to například alarmu a elektricky ovládaných oken. Martin Kovář, který testované vozy hodnotí z pozice handicapovaného řidiče, kritizuje malý kufr. Zato chválí zdánlivé maličkosti: "Otvírání kufru a motoru vyžaduje mnohem menší sílu, než je u jiných aut obvyklé."

petr.bucek@mfdnes.cz

EURO NCAP ****

Poznámka: Jedná se o výsledky nárazových zkoušek organizovaných evropskými spotřebitelskými asociacemi, ministerstvy a autokluby Nejlepší výsledek ***** Nejhorší výsledek *

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karosérie a interiér

Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 6
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8

Podvozek

Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 10
Brzdy 9

Poznámka: min1, max 10

Měření MF DNES

Volkswagen Golf 1.6 (77 kW)

Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,1
Zrychlení 0-400 m (s) 18,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,4
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 24,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 28,4

Pramen: ÚSMD


Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Američané zaplavují trhy ropou z břidlic. Hrozí klimatická katastrofa

Těžba břidlicové ropy.

Díky těžbě ropy z břidlicových podloží Spojené státy překonaly Saúdskou Arábii i Rusko a staly se světovým lídrem v...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Nový bodový systém přinese velké změny, telefonování už „neukecáte“

Ilustrační snímek

Kdo na silnici nemyslí, zaplatí na pokutách zase o něco více. Ministr dopravy Dan Ťok připravil revoluční změnu...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

TEST DNES: U prosecca neplatí, že by nejdražší muselo patřit k nejlepším

Test prosecca

Lehké, příjemné, nekomplikované. Taková pověst provází prosecco, nejprodávanější šumivé víno na světě, které před pěti...

TEST DNES: Úplné výsledky testu prosecca

Test prosecca

MF DNES dala otestovat porotě odborníků čtrnáct vzorků šumivého vína prosecco. Zde najdete úplné výsledky.

Za vratnou zálohu by PET lahve vracelo devět z deseti Čechů

PET lahve nepoužívejte opakovaně, tvrdí odborníci.

Znovu se potvrzuje, jak jsou Češi vstřícní k třídění odpadu. Podle průzkumu by 86 procent zákazníků nosilo zpátky do...

Najdete na iDNES.cz