Jen za poslední týden se objevily takové e-maily nejméně tři. Jeden klienty vyzýval, aby opravili transakci, a lákal z nich PIN.
Další dva se zase tvářily jako seriózní výzkum spokojenosti se službami banky. Za vyplnění dotazníku měli klienti získat buďto 100 dolarů, nebo 2 000 Kč. Více o phishingu na klienty České spořitelny čtěte zde.
Falešných e-mailů, které se šíří internetem, se objevilo v posledních týdnech několik. Zatímco první bylo možné na první pohled rozeznat, poněvadž obsahovaly řadu gramatických chyb i prvky azbuky, poslední verze vypadají mnohem seriózněji. Podle spořitelny se nyní na internetu objevila už asi sedmnáctá verze.
Spořitelna několikrát zdůraznila, že o tak důležitých datech, jako jsou přihlašovací údaje, zásadně nekomunikuje elektronicky. Klienty proto vyzývá, aby v žádném případě na tyto dopisy neodpovídali.
Do sítí phisherů se zatím podle banky nikdo nechytil.
. Co je phishingJak podvodníci loví v internetových sítích Phishing je podvodný způsob k získání citlivých údajů od klientů internetu. Pochází z anglického slova "fishing", čili rybaření. Vyjadřuje tím, že podvodné e-maily rozesílá někdo náhodně a čeká, koho "uloví" - stejně jako rybáři, kteří rozhazují své sítě. |