Černý pátek, žádná sláva. Průměrná sleva byla jen 17 procent

  16:55aktualizováno  16:55
Černý pátek letos přinesl zejména internetových obchodníkům výrazný nárůst tržeb. Průměrná sleva dosáhla v e-shopech ale jen 17 procent oproti často inzerovaných desítkám procent. Někteří obchodníci slevovou akci prodloužili až do pondělí.

Black Friday v Metropoli Zličín (24. listopadu 2017) | foto:  Petr Topič, MAFRA

„V některých kategoriích byly slevy průměrně 20 procent, například knihy, filmy a hry, někde to naopak bylo méně - například bílé zboží (16 procent),“ uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman. Mezi nejoblíbenějšími produkty se zajímavou slevou byly v minulém týdnu podle něj třeba brýle pro virtuální realitu, hry pro Playstation, vysavač nebo kuchyňský robot.

Fotogalerie

Skupina e-shopů Mall Group čeká za Black Friday růst tržeb o 50 procent oproti loňské jedné miliardě korun. „Nejsilnější kategorií z hlediska obratu byly tradičně velké domácí spotřebiče s 19 procenty, následují malé domácí spotřebiče, na třetím místě shodně videotechnika s mobilními telefony - 9,5 procenta,“ uvedl firmy mluvčí Jan Řezáč. Z hlediska počtu prodaných kusů vedou s 18 procenty hračky.

Vedly mobily a domácí spotřebiče

Tržby prodejen Euronics vzrostly oproti loňskému roku o více než 50 procent. „Hlavní nárůst evidujeme u webových objednávek, kde se tržby téměř zdvojnásobily. Největší zájem je o mobilní telefony, tablety, nositelnou elektroniku a velké domácí spotřebiče,“ uvedla mluvčí Euronics Lenka Mastešová.

Internetový obchod T.S.Bohemia během desetidenního Black Friday dosáhl růstu tržeb o 37 procent meziročně. Nejúspěšnější kategorií z hlediska prodaných kusů byly mobilní telefony a domácí spotřebiče.

E-shopy čekají rekordní vánoční tržby, podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostou o téměř pětinu na 38 miliard korun.

Lidé nakupovali ve slevách drobnou elektroniku, hračky i domácí spotřebiče. Slevy se však odrážejí v tržbách firem z řady oborů. Například česká firma BudgetBakers, která provozuje digitální peněženku Wallet, hlásí nárůst aktivních uživatelů o 10 procent.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Označení „Černý pátek“ zřejmě vzniklo jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících.

Archivní video: Zaměstnanci Amazonu v Německu vstoupili do stávky

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Košík váží jídlo do papírových sáčků. Část obalů chce úplně odstranit

E-shop Košík.cz vykročil k bezobalové budoucnosti. Spojil síly s technologickou...

E-shop Košík.cz začal prodávat potraviny na váhu v papírových recyklovatelných obalech. Jde o první, symbolický krok v...

TEST DNES: Úplné výsledky testu prosecca

Test prosecca

MF DNES dala otestovat porotě odborníků čtrnáct vzorků šumivého vína prosecco. Zde najdete úplné výsledky.

TEST DNES: Smoothie z obchodu chutnají, štíhlé linii ovšem nesvědčí

Ilustrační snímek

V posledních letech obohatily jídelníček smoothie, hutné nápoje z rozmixovaného ovoce či zeleniny, do nichž se může...

Najdete na iDNES.cz