Černý pátek, žádná sláva. Průměrná sleva byla jen 17 procent

  16:55aktualizováno  16:55
Černý pátek letos přinesl zejména internetových obchodníkům výrazný nárůst tržeb. Průměrná sleva dosáhla v e-shopech ale jen 17 procent oproti často inzerovaných desítkám procent. Někteří obchodníci slevovou akci prodloužili až do pondělí.

Black Friday v Metropoli Zličín (24. listopadu 2017) | foto:  Petr Topič, MAFRA

„V některých kategoriích byly slevy průměrně 20 procent, například knihy, filmy a hry, někde to naopak bylo méně - například bílé zboží (16 procent),“ uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman. Mezi nejoblíbenějšími produkty se zajímavou slevou byly v minulém týdnu podle něj třeba brýle pro virtuální realitu, hry pro Playstation, vysavač nebo kuchyňský robot.

Fotogalerie

Skupina e-shopů Mall Group čeká za Black Friday růst tržeb o 50 procent oproti loňské jedné miliardě korun. „Nejsilnější kategorií z hlediska obratu byly tradičně velké domácí spotřebiče s 19 procenty, následují malé domácí spotřebiče, na třetím místě shodně videotechnika s mobilními telefony - 9,5 procenta,“ uvedl firmy mluvčí Jan Řezáč. Z hlediska počtu prodaných kusů vedou s 18 procenty hračky.

Vedly mobily a domácí spotřebiče

Tržby prodejen Euronics vzrostly oproti loňskému roku o více než 50 procent. „Hlavní nárůst evidujeme u webových objednávek, kde se tržby téměř zdvojnásobily. Největší zájem je o mobilní telefony, tablety, nositelnou elektroniku a velké domácí spotřebiče,“ uvedla mluvčí Euronics Lenka Mastešová.

Internetový obchod T.S.Bohemia během desetidenního Black Friday dosáhl růstu tržeb o 37 procent meziročně. Nejúspěšnější kategorií z hlediska prodaných kusů byly mobilní telefony a domácí spotřebiče.

E-shopy čekají rekordní vánoční tržby, podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostou o téměř pětinu na 38 miliard korun.

Lidé nakupovali ve slevách drobnou elektroniku, hračky i domácí spotřebiče. Slevy se však odrážejí v tržbách firem z řady oborů. Například česká firma BudgetBakers, která provozuje digitální peněženku Wallet, hlásí nárůst aktivních uživatelů o 10 procent.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Označení „Černý pátek“ zřejmě vzniklo jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících.

Archivní video: Zaměstnanci Amazonu v Německu vstoupili do stávky

Autor:

Nejčtenější

Pilot otočil let v půlce Atlantiku zpět do Bruselu. Do cíle to měl stejně daleko

Airbus A330-301 společnosti Brussels Airlines na letišti v Bruselu

Na první pohled je to těžko pochopitelný manévr. Pilot airbusu aerolinek Brussels Airlines v polovině trasy téměř...

Penze v 67 letech. Experti ministerstva spočítali vyšší důchodový věk

Ilustrační snímek

Čtyřicátníci by měli jít do důchodu o rok a pětadvacátníci dokonce až o dva roky později, než je dnes nastavený...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Americký sen Made in China končí. Kvůli obchodní válce výroba ze země mizí

Ilustrační snímek

Kvůli obchodní válce Čína přestává být „továrnou“ USA a Donald Trump částečně dosáhl svého cíle. Byť celní válkou...

Další z rubriky

Obalům zvoní hrana. Ekologie začíná u prodejců potravin hrát větší roli

E-shop Košík.cz vykročil k bezobalové budoucnosti. Spojil síly s technologickou...

Obchodů, které se specializují na bezobalový prodej, v Česku přibývá. Vybraný sortiment ve vratných nádobách nabízí...

TEST DNES: Úplné výsledky testu koupených máků

Makový závin

MF DNES otestovala jednadvacet vzorků máku z obchodních řetězců, e-shopů s potravinami i specializovaných internetových...

Lidem chybí doteky, rozmáhá se tak nový wellness: placené mazlení

Clarissa Berkmanová

Objetí je jako šálek kávy nebo čaje, těžko se odmítá. Ale zaplatit za něj i dva tisíce korun? Navíc za objetí v posteli...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz